افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

با شهید رضی موسوی بیشتر آشنا شویم

  • کد خبر : 164987
با شهید رضی موسوی بیشتر آشنا شویم

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی زندگی; سید رضا موسوی معروف به سید رضا موسوی متولد 1342، دیپلمات و سرتیپ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در زمان شهادت رسما به عنوان رایزن فرهنگی ایران در سوریه مشغول به خدمت بود. در 4 ژانویه 1402. آن طور که رسانه ها درباره جزئیات چگونگی […]

به گفته یک روزنامه نگار سیاسی زندگی; سید رضا موسوی معروف به سید رضا موسوی متولد 1342، دیپلمات و سرتیپ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در زمان شهادت رسما به عنوان رایزن فرهنگی ایران در سوریه مشغول به خدمت بود. در 4 ژانویه 1402.

آن طور که رسانه ها درباره جزئیات چگونگی شهرت سردار سیدرضا موسوی اعلام کردند، اسرائیل «ساعت 16 به وقت تهران 3 فروند موشک از آسمان جولان اشغالی به سمت محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه شلیک کرد. دمشق که منجر به شهادت وی شد، فرمانده سپاه پاسداران شد.

جمهوری اسلامی سربازان گمنام زیادی در منطقه دارد و شهید رضی موسوی یکی از آن سربازان گمنام بود. این شهید از همرزمان حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه بود.

سردار شهید سید رضی موسوی اصالتا زنجانی بود و در دوران دفاع مقدس در بسیاری از عملیات ها با رژیم بعث عراق مخالفت کرد. سید رضی نبوی چشمی پسر عموی سردار شهید سید رضی موسوی چشمی است که می گوید در هشت سال جنگ تحمیلی 21 ماه در دفاع از میهن ایفای نقش کرده و 5 سال به اسارت رژیم بعثی درآمد.

پسر عموی سردار شهید سید رضا موسوی نقل می کند که سردار شهید سلیمانی و سید رضا موسوی رفاقت بسیار نزدیکی با هم داشتند. 2 یاری که در این راه از جان و دل برای کمک به جبهه مقاومت دور از وطن خود گذشتند تا اینکه جان خود را به خدا دادند.

به گفته سفیر وقت ایران، وی در زمان شهادت مستشار دوم سفارت بوده و با گذرنامه دیپلماتیک در سوریه حضور داشته است. این حمله با شلیک سه موشک باعث مرگ او شد. او قبلاً توسط اسرائیل کشته شده بود.

به گفته رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت، این حمله تروریستی سومین تلاش رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن سردار موسوی بود که یکی از این حملات در دو سال اخیر و اولین اقدام در سال های قبل

صهیونیست ها علاوه بر ارتکاب این جنایت، منطقه امنیتی سوریه را نیز نقض کردند زیرا امنیت دیپلمات ها بر عهده کشور میزبان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.