افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

آموزش کار با صرافی بیت پین؛ ایردراپ اسفند ماه Bitpin را از دست ندهید

  • کد خبر : 16495
آموزش کار با صرافی بیت پین؛  ایردراپ اسفند ماه Bitpin را از دست ندهید

صرافی ایرانی یا بین‌المللی؟ این سوالی است که هنوز جواب قطعی برای آن وجود ندارد. عده‌ای هر طور می‌خواهند از سرویس‌ها و حجم صرافی‌های بیان شده مانند باینس یا حتی کوکوین بهره‌مند شوند. از کاربران ایرانی فعال در حوزه رمزارزها هم خطر کار با این پلتفرم‌ها را نمی‌پذیرند و می‌توانند تعدادشان صرافی‌های ایرانی باشد. در […]

صرافی ایرانی یا بین‌المللی؟ این سوالی است که هنوز جواب قطعی برای آن وجود ندارد. عده‌ای هر طور می‌خواهند از سرویس‌ها و حجم صرافی‌های بیان شده مانند باینس یا حتی کوکوین بهره‌مند شوند. از کاربران ایرانی فعال در حوزه رمزارزها هم خطر کار با این پلتفرم‌ها را نمی‌پذیرند و می‌توانند تعدادشان صرافی‌های ایرانی باشد. در این مقاله معرفی و آموزش صرافی ارز دیجیتال بیت پین می‌رویم، یک صرافی ایرانی که تلاش دارد تا فاصله‌ای با صرافی‌های بین‌المللی را کمتر کند. با میهن بلوکچین همراه باشید.

معرفی و آموزش صرافی بیت پین

کاربران گرامی میهن بلاچین، در تصویری که ویدیوی این مطلب را برای شما به نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. چندین ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

موضوعات مطرح شده در ویدیو:

  • مقدمه (ابتدا تا ۰۰:۳۷)
  • انتخاب بیت پین (۰۰:۳۸ تا ۰۱:۰۷)
  • ثبت نام در بیت پین (۰۱:۰۸ تا ۰۲:۰۵)
  • بررسی محیط، کارمزدها و سطوح کاربری (۰۲:۰۶ تا ۰۴:۵۸)
  • پروفایل کاربر، سرویس های Bitpin و رمزهای لیست شده جدید (۰۴:۵۹ تا ۰۷:۲۶)
  • معرفی بیت‌پین لند و کمپین ایردراپ ۱۰ اتریوم بین کاربران (۰۷:۲۷ تا ۰۹:۳۱)
  • آموزش استفاده از قسمت خرید آسان (۰۹:۳۲ تا ۱۱:۵۸)
  • آموزش استفاده از پلتفرم خرید و فروش (۱۱:۵۹ تا ۱۴:۳۹)
  • آموزش واریز و برداشت (۱۴:۴۰ تا ۲۰:۳۴)
  • جمع بندی (۲۰:۳۵ تا انتها)

صرافی بیت پین محصول شرکت سنا ایمان مبادله است که دو سال و نیم از شروع فعالیت آن می‌گذرد. برای کار با این صرافی می‌توانم از نسخه‌های تحت وب، اندروید و ios استفاده کنم. تعداد رمزارزها و شبکه‌های پشتیبانی شده در این صرافی نیز نیازهای اولیه کاربران را می‌سازند. در این صرافی بدون احراز هویت (KYC) می‌توانید رمزارز کنید و دریافت کنید، اما برای برداشتن حتما باید سطح کاربری خود را ارتقا دهید.

بررسی اطلاعات برای هر مرحله از احراز هویت، ممکن است بین ۲ تا ۲۴ ساعت زمان ببرد. در مرکز این صرافی می‌توان آموزش‌های لازم را برای موارد مختلف از جمله احراز هویت ارائه شده ارائه کرد و با پشتیبانی ۲۴ ساعت هم می‌توان کمک کرد. پلتفرم ‌بیت رابط کاربری قابل‌قبولی دارد و کاربر به‌راحتی می‌تواند خود را انجام دهد و تاریخچه‌ها، واریزه‌ها و برداشت‌های خود را مشاهده کند.

به این قسمت در ویدیو اشاره شد؛ اما چون مهم است و می‌توان در برنامه‌ریزی شما اثر گذاشت، باز هم تکرار می‌کنم. طبق دستور پلیس فتا امکان برداشت شما از صرافی بیت پین (و همچنین سایر صرافی‌های داخلی) ۷۲ ساعت بعد از اولین واریز ریالی فراهم می‌شود.

امنیت بیت پین

منبع: bitpin.ir

در مورد امنیت بیت پین، 2 موضوع قابل ذکر است. اول از تأیید دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض کد پیامک برای کاربران فعال می‌شود. برای مدیریت 2FA می‌توانید عکس فوق‌العاده را به قسمت حساب کاربری در پروفایل شخصی خود بروید و امنیت را انتخاب کنید. سپس روش مورد نظر خود را برای 2 مرحله انتخاب کرده و مراحل آن را پیش ببرید.

موضوع دوم در مورد امنیت بیت پین به محل نگهداری رمزارزها بر می‌گردد. این صرافی مدعی است که رمزارزهای کاربران را در فضای‌سازی سرد (Cold Storage) نگهداری می‌کند و امنیت کاملی را ذخیره می‌کند. جا دارد اشاره کنیم که شرایط سال ۲۰۲۲ و ورشکستگی‌های رخ داده، اثبات ذخیره‌شده در صرافی‌ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است و فعلا جای این مورد در صرافی‌های ایرانی خالی است.

سرویس های Bitpin

سرویس های بیت پین
منبع: bitpin.ir

در بیت پین می‌توان از ۱۳۰ رمز مختلف را کرد. بیت‌پین برای خرید و فروش ۲ سرویس مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ویژگی‌های خاص خود را دارند. همچنین امکانات دیگری هم وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

خرید آسان

اولین روش برای خرید و فروش رمزارز استفاده از سرویس خرید آسان یا همان بازار OTC است. برنامه‌ای که اسمش نشان می‌دهد، انجام می‌شود در این قسمت راحت و سریع می‌شود. در این سرویس کاربران مستقیما با خود صرافی بیت پین معامله می‌کنند و بین قیمت‌های خرید و فروش تفاوت وجود دارد. همچنین کارمزد این بخش در قیمت رمزارزها اعمال می‌شود و بنابراین هزینه‌های اضافی پرداخت نمی‌شود. رمزارز خریداری‌شده را می‌توانم به حساب بیت‌پین یا کیف پول دلخواه منتقل کنم، فقط در نظر داشته باشید که به آدرس خارج از صرافی منتقل شود، بین ۱ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد.

پلتفرم خرید و فروش

در این بخش کاربران با پیوند به معاملات می‌پردازند و امکان ثبت سفارش به صورت فوری (Market)، محدود (Limit)، با حد ضرر/سود (Stop Limit) و OCO وجود دارد. اگر با انواع سفارش در رمزارزها آشنایی، مقاله آن را بخوانید. می‌گفتم از این نظر بیت‌پین دست کمی از صرافی‌های بین‌المللی ندارد. در این بخش برای رمزارزها هم بازار تومانی و هم بازار تتری وجود دارد.

بیت‌پین لند

در پروفایل هر کاربر قسمتی به نام بیت‌پین لند وجود دارد که کمپین‌های تبلیغاتی را می‌توان آن‌جا مشاهده کرد. بیت پین در بازه زمانی 3 تا 26 اسفند، یک کمپین ایراداپ با 10 امتیاز جایزه برای انجام کارهای مختلف می‌کند. با افتتاح حساب و احراز هویت تا سطح، در قرعه کشی سه اتریوم برای ۳۰ نفر شانس کسب می‌کنید.

کارت هدیه و دعوت از دوستان

بیت پین ایجاد کارت هدیه با رمزارزهای مختلف را برای کاربران ارائه کرده است. همچنین می‌توانید لینک‌های دعوتی اختصاصی برای دوستانتان بسازید و ۳۰ درصد از کارمزد کار آن‌ها را داشته باشید. این ۳۰ درصد را به هر نسبتی که مایل باشید بین خود و دوستانتان می‌توانید تقسم کنید. این دو سرویس هر دو از پروفایل کاربری قابل دسترسی هستند.

۲۳ رمزارزی که دائما لیست شده‌اند

مواردی که در ویدیوی هم اشاره شد، بیت پین اخیرا ۲۳ ارز دیجیتال را لیست کرده است. این رمزارزها بنا به استفاده از کاربران و ترند بودن در بازار اضافه می‌شوند. جدول زیر این ۲۳ رمزارز را می‌دهد که در ادامه ۵ مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نام ارز دیجیتال نماد نام لاتین
فچ FET Fetch.ai
لینتنتری روشن ادب
ای پی آی 3 API3 API3
آریوا ARV آریوا
امپ AMP آمپر
امپل فورث AMPL به صورت گسترده
جی ام ایکس GMX GMX
راکت پول RPL استخر موشک
رالی RLY رالی
آن کی ان NKN NKN
بنکی QI BENQI
رن REN رن
پیپل مردم ConstitutionDAO
کایبر نتورک KNC شبکه کیبر
اوکی پروتکل اوکی پروتکل Ooki
شبکه گولم GLM شبکه گولم
اوپتیمیسم OP خوش بینی
مون ریور MOVR رودخانه ماه
مون بیم GLMR پرتو ماه
سلو CELO CELO
رندر توکن RNDR رندر توکن
نم XEM NEM
کوکوین شیرز KCS توکن KuCoin

فچ (FET)

در ماههای گذشته ترند بازارهای دیجیتالی مصنوعی بوده است و توکنهای این حوزه رشد زیادی داشته است. یکی از این توکن‌ها فچ است که هدف پروژه آن برقراری ارتباط بین ماشین‌ها بدون استفاده از انسان است. این توکن بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده است.

اپتیمیزم (OP)

به نظر می‌رسد یکی از ترندهای ۲۰۲۳ شبکه‌های لایه ۲ باشند. بسیاری منتظر لانچ توکن آربیتروم هستند. در حالی که یکی دیگر از شبکه‌های مهم لایه ۲ یعنی اپتیمیزم، توکن خودش با نماد OP را راه‌اندازی کرده است. پروژه Optimism دو مرحله ایردراپ برگزار شده است و توکنش رشد خوبی داشته است.

جی ام ایکس (GMX)

جی ام ایکس صرافی غیرمتمرکزی است که در سال ۲۰۲۱ روی شبکه آربیتروم متولد شد و سپس در سال ۲۰۲۲ از اولانچ هم پشتیبانی کرد. یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های کاربران پلتفرم، می‌تواند با اهرم انجام شود، چیزی که در صرافی‌های خاص وجود دارد و GMX به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز آن را ارائه می‌دهد.

ای پی آی 3 (API3)

احتمالا با چین لینک یه عنوان بزرگ‌ترین پروژه اوراکل در رمزارزها آشنا هستید. اوراکل‌های اطلاعات دنیای واقعی مثل قیمت ارزهای دیجیتال را درون بلوکچین‌ها می‌آورند. پروژه API3 امکان دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز به خارج از بلوک را از طریق API فراهم می کند.

لیتنتری (LIT)

به نظر می‌رسد احراز هویت به صورت غیرمتمرکز به نیازی تبدیل می‌شود و در سال‌های گذشته بین فعالان جامعه بلوکچین و کریپتو مطرح شده است. پروژه Litentry را می‌توان یک تجمیع‌کننده احراز شناخت که امکان اتصال کاربران به شبکه‌های متعدد را می‌کند. رمزارز LIT یکی از پروژه های لانچ پول بایننس بوده است.

پشتیبانی از شبکه های لایه ۲

امروز دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که اطلاعاتی در مورد احتمال پذیرفتن نبودن و کارمزد بالای تراکنش‌ها در شبکه شلوغی وجود ندارد. برای حل این مشکلات، لایه‌های ۲ متنوعی ارائه می‌شود که مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. به این صورت جابه‌جایی رمزارزها بین کیف‌پول‌ها و صرافی‌ها با هزینه بسیار پایین‌تری انجام می‌شود. همچنین مشابه‌های توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز و بر بستر شبکه‌های لایه‌های ۲ نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

کاربران ایرانی برای استفاده از این موقعیت با یک خلاء بزرگ بودند و صرافی‌های ایرانی از شبکه‌های لایه ۲ پشتیبانی نمی‌کردند. بیت پین این خلاء را جدا کرده است و از شبکه‌های لایه ۲ مثل اپتیمیسم، آربیتروم و پالیگان پشتیبانی می‌کند. کاربران این صرافی می‌توانند به واریز و برداشت رمزارزهایی مانند اتر و تتر روی شبکه‌های لایه ۲ اقدام کنند.

جمع بندی

مقایسه صرافی‌های بین‌المللی مثل بایننس با صرافی‌های داخلی با توجه به شرایط موجود در کشور کار درستی نیست. پلتفرم های ایرانی در جستجوی خارجی به رقبای خود نزدیک می شوند و صرافی ارز دیجیتال بیت پین نیز در همین مسیر قدم بر می دارند. تحریم‌ها و اجباری شدن KYC در بیشتر اکسچنج‌های معتبر، کار را برای کاربران ایرانی سخت و نیاز به صرافی‌های داخلی بیشتر کرده است. در این مطلب صرافی بیت پین، سرویس‌ها و ویژگی‌های آن بررسی و آموزش استفاده از آن ارائه شد. اگر قصد ثبت نام در این پلتفرم را دارید، ایراداپ ۱۰ اسفند را از دست می دهید. نظر شما در مورد صرافی‌های ایرانی چیست؟ تجربه شما از کار با آن‌ها چیست؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-10 22:01:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.