افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

معرفی ۸ صرافی غیرمتمرکز برتر برای مشخصه لوریج‌دار

  • کد خبر : 16473
معرفی ۸ صرافی غیرمتمرکز برتر برای مشخصه لوریج‌دار

بهترین دکس‌ها برای اهرم یا لوریج کدامند؟ در حقیقت با استفاده از این صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانید با یک تیر، چند علامت بزنید. اولا کاربر می‌تواند در قراردادهای دائمی (Perpetual Swap) بدون انقضا و بدون نیاز به ایجاد مجدد پوزیشن خرید و فروش استقراضی، قیمت آینده دارایی‌های دیجیتال را گمانه‌زنی کند. ثانیا سودگر با استفاده از […]

بهترین دکس‌ها برای اهرم یا لوریج کدامند؟ در حقیقت با استفاده از این صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانید با یک تیر، چند علامت بزنید. اولا کاربر می‌تواند در قراردادهای دائمی (Perpetual Swap) بدون انقضا و بدون نیاز به ایجاد مجدد پوزیشن خرید و فروش استقراضی، قیمت آینده دارایی‌های دیجیتال را گمانه‌زنی کند. ثانیا سودگر با استفاده از اهرم یا لوریج (اهرم)، پتانسیل کسب سود از سود را افزایش می‌دهد. در این مطلب از میهن بلوکچین بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای سرعت با لوریج را از نظر میزان اهرم هر کدام، کوین‌های در دسترس، کارمزد و غیره بررسی می‌کنیم.

۱- صرافی غیرمتمرکز GMX.io

منبع:cryptoslate.com

GMX یک صرافی غیرمتمرکز است که به طور خاص در فعالیت آتی دائمی (Perpetual Futures Trading) می‌کند. دکس GMX روی شبکه لایه ۲ آربیتروم (Arbitrum)، راه‌اندازی و سپس روی بلوکچین اولانچ پیاده‌سازی شد. اهرم های ارائه شده به کاربران تا ۳۰ برابر وثیقه است. صرافی GMX به خاطر ترکیبی از سرویس‌های صرافی‌های دیفای (DeFi) مانند یونی سواپ (Uniswap) و سرویس‌های خصوصی ارائه‌شده در صرافی‌های تغییراتی مانند بایننس (Binance) نسبت به سایر دکس‌ها متمایز است.

پشتوانه نقد دکس GMX، استخر GLP است که متشکل از آن است که دارای ارزش زیادی است و ارزش آن بالغ بر 554 میلیون دلار است. کاربران به جای قرض گرفته شده از یک استخر تک‌دارایی می‌توانند از ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یواسدیسی (USDC)، دای (DAI)، یواسدیتی (USDT)، فرکس (FRAX)، یونی (UNI) و استفاده کنند. لینک (لینک) وام بگیر.
امکان «لانگ» (بلند شورت (کوتاه) و سواپ توکن‌ها نیز در صرافی وجود دارد. به‌علاوه، کاربران با استفاده از اوراکل‌های (Oracles) چین لینک (Chainlink)، می‌توانند خطرات لیکوئیدشدن (Liquidation) را کاهش دهند.

کارمزد باز یا بستن در صرافی GMX معادل 0.1٪ است. همچنین کارمزد استقراض به صورت تکرار هر ساعت از کسر می‌شود و کارمزد سواپ توکن 0.33 درصد است.

به طور خلاصه، GMX پلتفرمی است که مارجین غیرمتمرکز را با ۳۰ برابری ارائه می دهد. کارمزد کار در این صرافی پایین است و برای کاهش ریسک لیکویدشدن از اوراکل‌های چینلینک می‌کند.

کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اهرم‌دار یک اقدام پرریسک را انجام دهند و قبل از استفاده از صرافی‌متمرکز GMX یا هر پلتفرم غیرمستقیم لوریج‌دار دیگری باید تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
GMX ۳۰ برابر بیت کوین (BTC)
اتریوم (ETH) یواسدیسی (USDC)
دای (DAI)
یواسدی تی (USDT)
فرکس (FRAX)
یونی (UNI)
لینک (لینک)
۱٪ بابت باز یا بستن پوزیشن تبلیغات
۳۳٪ بابت سواپ
کارمزدهای صنعتی برای استقراض
سرویس سرور لوریج
استخر GLP با ارزش بالغ بر 554 میلیون دلار ارتباط با اوراکل‌های چینلینک

۲- صرافی غیرمتمرکز Dydx

بهترین دکس دائمی لوریج صرافی غیرمتمرکز Dydx
منبع: Captainaltcoin.Com

در میان صرافی‌های پرپچوال (قرارداد دائمی) بهترین گزینه، صرافی dYdX است. این صرافی برای ارائه خدمات دائمی، مارجین، اسپات، استقراض و وام دهی از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

در خصوص اهرم‌های بزرگ، صرافی dYdX برای دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم لوریج‌های ۲۰ برابری و برای سایر رمزارزها لوریج ۱۰ برابری را می‌دهد. این صرافی غیرمتمرکز از بیش از ۳۰ ارز دیجیتال اصلی بازار برای قراردادهای دائمی پشتیبانی می‌کند. این آرزوها عبارتند از بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، لایت کوین (Litecoin)، کاردانو (Cardano)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، دوج‌کوین (Dogecoin)، پولکادات (Polkadot)، سولانا (Solana)، مونرو (Monero)، ایاس (EOS)، کازماس (Cosmos)، اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)، زیکش (ZCash)، رایانه اینترنتی (Internet Computer) و تعداد دیگری از ارزهای برتر بازار.

کارمزدی صرافیYdX قطعاً کمتر از سایر صرافی‌ها است و کارمزد سفارش‌گذاری و سفارش‌بردار (Maker and Taker) بسته به حجم امکان از 0٪ تا 0.05٪ متغیر است. همچنین مالکان توکن بومی dYdX با نماد DYDX، مشمول تخفیف در کارمزد می‌شوند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
dydx ۲۰ برابر برای بیت کوین و اتریوم
۱۰ برابر برای سایر ارزهای دیجیتال
بیش از ۳۰ ارز دیجیتال برتر ۰٪ تا ۰.۰۵٪ برای سفارش‌گذاری و سفارش‌بردار قرضدهی و وامدهی
تخفیف کارمزد تراکنش برای هلدرهای کوین بومی پلتفرم (DYDX)
 

۳- صرافی غیرمتمرکز Leverj.jo

جلسه دائمی لوریج در صرافی غیرمتمرکز Leverj.jo
منبع: Captainaltcoin.Com

Leverj.jo یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز کمتر است که از قراردادهای دائمی پشتیبانی می‌کند. این صرافی که پلتفرمی برای محصولات ۲۰ مشتقه غیرمتمرکز است، در سال۱۸ (۱۳۹۷) توسط افراد برجسته و باهوش وال‌استریت و سیلیکون ولی بنیانگذاری شد.

این صرافی غیرمتمرکز حداکثر اهرم ۵۰ برابر را می‌دهد که در نوع خود یکی از بیشترین‌های اهرم‌های موجود در بازار است. ویژگی جذاب‌تر صرافی Leverj مربوط به ساختار کارمزد ویژگی است. اولا کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه گاز (Gas Fee) از شبکه اتریوم استفاده کنند. این ویژگی در سایر پلتفرم‌های خصوصی کریپتو به چشم می‌خورد.

بهعلاوه صرافی لورج کارمزد کاهشی پایینی می‌کند. در واقع ورزش اسپات، بدون کارمزد هستند. برای سفارش‌گذار (میکر) ۰.۰۴٪ و برای سفارش‌بردار (تیکر) ۰.۰۴٪ کارمزد دریافت می‌شود. در حال حاضر این صرافی غیرمتمرکز از انواع آسیب‌های ناشی از جفت‌ارزهای مانند BTC/USD (DAI)، BTC/USD (USDT)، DEFI/USD (USDT)، ETH/USD (DAI)، ETH/USD (USDT) و LINK/ USD (USDT) پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
Leverj.io ۵۰ برابر USDT – BTC – DAI – ETH – LINK اسپات اسپات بدون کارمزد
0.02٪ برای سفارش گذاری
۰٫۰۴٪ برای سفارش‌بردار
پشتیبانی از شبکه اتریوم بدون اعمال کارمزد گس

۴- صرافی غیرمتمرکز بازارهای انبه

صرافی غیرمتمرکز Mango Markets برای بیان با لوریج
منبع: Captainaltcoin.Com

بازارهای انبه یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز برای همیشه اهرم‌دار است. این پلتفرم روی بلوکچین سولانا (Solana) فعالیت می‌کند و توسط دو شبکه سولانا و سرم (سرم) پشتیبانی می‌شود.

صرافی Mango Markets با هدف ایجاد یک پلتفرم و همه‌کاره‌ها، به‌علاوه برای اهرم‌های اسپات، دارایی‌های مشتقه و سرویس‌های قرضدهی و وام دهی نیز می‌دهد. این صرافی برای اسپرت و مارجین، اهرم‌های تا ۵ برابر و برای قراردادهای آتی دائمی، اهرم‌های حداکثر ۲۰ برابری را می‌دهد.

در مورد کارمزدها، دکس مانگو برای همسری دائمی از تیکر ۵ واحد پایه (bps) دریافت می‌کند و از میکرها هیچ کارمزدی نمی‌گیرد. روزانه دائمی که شامل ۱۰هزار واحد توکن MNGO (توکن بومی دکس Mango) شامل تخفیف کارمزد می‌شود. به طور کلی از آنجایی که این پلتفرم روی شبکه سولانا فعالیت می‌کند، کارمزدهای پایینی دارد. به عنوان مثال هزینه افتتاح اکانت در این صرافی بسیار اندک و برابر با 0.035 واحد توکن SOL است. اما منفی پشتیبانی از تعداد اندکی از یک نکته مهم است. این مشکل همیشگی پلتفرم‌های بر سولانا است.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
بازارهای انبه ۲۰ برابر برای قراردادهای دائمی
۵ برابر برای مارجین و اسپات
بیت کوین
ETH
SOL
SRM
۵۰ واحد پایه برای سفارش‌بردار
بدون کارمزد برای سفارش
دارای بازار اسپات، مشتقه، وام دهی و وامگیری

۵- صرافی غیرمتمرکز Margin DDEX

صرافی غیرمتمرکز حاشیه DDEX دائمی لوریج
منبع: Captainaltcoin.Com

مهم‌ترین ویژگی قابل توجه صرافی DDEX طراحی زیبای کاربردی برای افراد مبتدی است. DDEX یک صرافی غیرمتمرکز است که از یک الگوی ترکیبی متشکل از تطبیق افچین و تسویه آنچین می‌کند. در عین حال که همه تراکنش‌های توکن به صورت آنچین انجام می‌شود برای ایجاد و لغو سفارش نیازی به پرداخت کارمزد گس نیست. این ساختاری که برای طراحی به ایجاد نقدینگی می‌شود، بیشتر برای بازارسازها مناسب است.

صرافی غیرمتمرکز از اسپرت DDEX، بیان مارجین و سرویس‌های قرض‌دهی و وام دهی پشتیبانی می‌کند. زمانی که صحبت از کارمزدها به می‌آید، این صرافی راه حل جالبی دارد و در همه موارد یعنی هر دو طرف انجام سفارش‌گذاری و سفارش‌بردار، کارمزد ثابت 0.10 درصد را می‌کند. این مدل «کارمزد ثابت» یا «Flat Fee Model» نام دارد. درنتیجه کارمزد این صرافی عملا کمتر از میانگین کارمزد 0.25 درصدی کل صنعت کریپتو است. مزیت دیگر صرافی DDEX امکان دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم است.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
حاشیه DDEX 5 برابر بیت کوین و اتر کارمزد ثابت 0.1٪ عدم دریافت کارمزد گس برای لغو سفارش

۶- پروتکل دائمی

Perpetual Protocol برای قراردادهای دائمی لوریج دار
منبع: Captainaltcoin.Com

پرپچوال پروتکل (Perpetual Protocol) همان طور که نام آن‌ها یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز برای ملاقات دائمی لوریج‌دار است. تریدرهای قراردادهای دائمی می‌توانند پوزیشن های شورت و لنگ اهرمدار را برای گسترده ای از دارایی ها کریپتویی باز کنند. دارندگان توکن بومی PERP می‌توانند از این توکن برای دریافت تخفیف کارمزدهای کاربردی استفاده کنند.

کارمزدهای صرافی غیرمتمرکز پروتکل دائمی شبیه به کارمزدهای صرافی Margin DDEX است. صرف نظر از اینکه کاربر میکر است یا تیکر، برای هر کاری 0.10٪ کارمزد می شود. بنابراین این صرافی هم از مدل کارمزد “Flat Fee” استفاده می‌کند. این صرافی با ارائه اهرم دارای ۱۰ برابری در ۱۵ بازاری که شامل ارزهای قابل‌توجهی است، به یکی از صرافی‌های برجسته دائمی لوریج‌دار تبدیل می‌شود.

پروتکل صرافی غیرمرکز از مجموعه‌ای از دارایی‌های کریپتویی مانند بیت کوین، اتریوم، آوه (AAVE) و پولکادات (Polkadot) می‌کند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
پروتکل دائمی ۱۰ برابر بیت کوین – اتر – آوه – DOT کارمزد ثابت 0.1٪ تخفیف کارمزد برای هولدرهای توکن PERP

۷- صرافی غیرمتمرکز Fulcrum

صرافی غیرمتمرکز Fulcrum برای جلسات دائمی اهرم دار
منبع: Captainaltcoin.Com

یکی دیگر از دکس‌های قابل توجه به فهرست بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای لوریج‌دار صرافی تکیه گاه است. صرافی Fulcrum علاوه بر افزونه های اهرمی و اسپات از سرویس های قرض دهی و وام دهی نیز پشتیبانی می کند. این صرافی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز DDEX و Perpetual Protocol از همان مدل کارمزد ثابت استفاده می‌کند اما بالاتر و معادل 0.15٪ است. با این حال نرخ کارمزد صرافی Fulcrum کمتر از میانگین کل صنعت کریپتو است. حداکثر اهرم ارائه شده به تریدرها تا 5 برابر است.

صرافی غیرمتمرکز Fulcrum روی سه شبکه اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و پالیگان (Polygon) کار می کند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
تکیه گاه 5 برابر رمزارزهای شبکه های اتریوم، BSC و پالیگان کارمزد ثابت 0.15٪ پشتیبانی از سرویس وام دهی و وامگیری

۸- صرافی غیرمتمرکز Futureswap

صرافی غیرمتمرکز Futureswap برای بیان با اهرم
منبع: Captainaltcoin.Com

آخرین گزینه در لیست صرافی‌های غیرمتمرکز برای لوریج‌دار، دکس مبادله آتی است. این صرافی هم مانند DDEX رابط کاربری ساده‌ای برای افراد مبتدی دارد و ۳۰ برابر را به کاربران ارائه می‌دهد.

همچنین مانند صرافی‌های DDEX، Perpetual Protocol و Fulcrum از مدل کارمزد ثابت استفاده می‌کند. دکس فیوچر سواپ نسبت به سایر صرافی‌ها کارمزدی کمتر و برابر با ۰.۰۵ درصد را می‌دهد.

طبق اطلاعات وب سایت فیوچر سواپ خدمات اصلی این پلتفرم علاوه بر ارائه اهرم‌های حداکثر ۳۰ برابری شامل نقدینگی‌های کم‌کمتری، تراکنش‌های مقرون به‌صرفه، بیشترین نقدینگی بازارسازهای خودکار، تراکنش‌های بدون مجوز می‌شود. این صرافی از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و یونی سواپ پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم ماشین لوریج رمزارزهای در دسترس کارمزد تراکنش ویژگی ها
مبادله آتی ۳۰ برابر بیت کوین – اتر – UNI کارمزد ثابت 0.05٪ لوریج نسبتا بالا و کارمزد کم
استخرهای نقدینگی کم‌ریسک

جمع بندی

قراردادهای دائمی یکی از محصولات بازار مشتقه هستند که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کردند. از طرف دیگر استفاده از ابزار اهرم یا لوریج (اهرم) در صورت داشتن تجربه و دانش کافی یک استراتژی سودآور است. به همین دلیل صرافی‌های غیرمتمرکز جلسات دائمی لوریج‌دار مانند دکس dydx در میان کاربران محبوب شدند. صرافی‌های دیگری از قبیل GMX، Leverj، Mango، DDEX، Perpetual Protocol، Fulcrum و Futureswap به خاطر کارمزدهای پایین، اهرم‌های بیشتر و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد توجه علاقه‌مندان قراردادهای دائمی هستند. نظر شما در مورد این دکس ها چیست؟ کدام ویژگی این صرافی‌ها را بیشتر جذب می‌کنید، لوریج‌های بالاتر یا کارمزدهای پایین‌تر؟ کدام را بیشتر می‌پسندید؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-09 21:02:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.