افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » روابط خود با ایران را خدشه دار نکنید

  • کد خبر : 164636
اسمارتک نیوز » روابط خود با ایران را خدشه دار نکنید

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به جزیره بوموسی در گروه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات روسیه و کشورهای عربی در خصوص جزایر ایرانی گفت: اظهارات بی اساس، واهی و کذب در رابطه با جزایر. گفته می شود که ایران یک اظهارات نادرست است […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به جزیره بوموسی در گروه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات روسیه و کشورهای عربی در خصوص جزایر ایرانی گفت: اظهارات بی اساس، واهی و کذب در رابطه با جزایر. گفته می شود که ایران یک اظهارات نادرست است که برخی قبلاً گفته بودند.

وی تاکید کرد: گفته می شود این مسائل روابط کشورها را به هم می زند و باید مراقب باشند و بدانند که صدام هم این حرف ها را می زد و نباید این حرف ها توسط همسایگان تکرار شود.

وزیر کشور یادآور شد: کشورهای همسایه باید مراقب باشند با این سخنان روابط خود را با کشور بزرگی مانند ایران خدشه دار نکنند.

وحیدی درباره توسعه بوموسی نیز اظهار داشت: در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر مشکلات و کمبودهای جزیره بوموسی برطرف شود.

وی افزود: تعدادی خانه نیمه کاره در جزیره وجود دارد که تکمیل و تحویل مردم شریف جزیره می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: اسکله شناور صیادان در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می رسد ضمن اینکه مجموعه ورزشی جزیره نیز در حال تکمیل است.

وحیدی گفت: برق جزیره بوموسی تقویت می شود و برنامه ریزی در حوزه تفریحی در حال پیگیری است و تمهیداتی برای حمل و نقل دریایی و هوایی اندیشیده شده است.

در ادامه وزیر کشور به همراه مهدی دوستی استاندار هرمزگان و سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه وارد جزیره تنب برگر شد.

بازدید از پروژه های زیربنایی و دیدار با اهالی این جزیره از مهم ترین برنامه های سفر وزیر کشور به تنب بزرگ است.

وزیر کشور در سفر به جزیره بوموسی از پروژه های مختلف زیربنایی و عمرانی بازدید و پیگیری هایی را برای تسریع در تخصیص اعتبارات به پروژه های این جزیره انجام داد.

بازدید از نیروگاه بوموسی، بیمارستان و بندر این جزیره از برنامه های وزیر کشور در این سفر بود.

شهر بوموسی که در گذشته با نام ابوموسی شناخته می شد از 6 جزیره بوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ و فارور کوچک تشکیل شده است و مرکز آن جزیره بوموسی به مساحت 12 کیلومتر مربع است که در 75 کیلومتری آن واقع شده است. کیلومتری جنوب بندرلنگه و در 222 کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در نزدیک ترین فاصله به تنگه استراتژیک هرمز قرار دارند که یکی از مهم ترین تنگه های بین المللی است و خلیج فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند متصل می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.