افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

بدون دستورالعمل، Docs پروتکل‌های طولانی COVID خود را می‌سازند

  • کد خبر : 1645
بدون دستورالعمل، Docs پروتکل‌های طولانی COVID خود را می‌سازند

22 نوامبر 2022 – تشخیص طولانی مدت کووید برای پزشکانی که بدون هیچ معیار رسمی، وقتی آن را می بینند می گویند یک هنر است. درمان این عارضه به ترکیبی برابر از مهارت، تجربه و شهود نیاز دارد و پزشکانی که منتظر دستورالعمل‌ها هستند، شروع به ترکیب برنامه‌های درمانی کرده‌اند که برای کاهش بدترین علائم […]


22 نوامبر 2022 – تشخیص طولانی مدت کووید برای پزشکانی که بدون هیچ معیار رسمی، وقتی آن را می بینند می گویند یک هنر است. درمان این عارضه به ترکیبی برابر از مهارت، تجربه و شهود نیاز دارد و پزشکانی که منتظر دستورالعمل‌ها هستند، شروع به ترکیب برنامه‌های درمانی کرده‌اند که برای کاهش بدترین علائم طراحی شده‌اند.

کار آنها فوری است. تنها در ایالات متحده، به همان تعداد 29 میلیون بر اساس تخمین‌های آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا، افراد طولانی مدت مبتلا به کووید هستند.

بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت به طور متوسط ​​حداقل 14 علامت مختلف دارند که شامل 9 یا چند سیستم اندام مختلف است، بنابراین یک رویکرد جامع برای درمان ضروری است. جانا فریدلی، دکتر، مدیر اجرایی کلینیک توانبخشی و بهبودی پس از کووید در دانشگاه واشنگتن در سیاتل.

برای موارد حاد کووید، مؤسسه ملی بهداشت این کار را کرده است دستورالعمل های درمانی که بسیاری از حدس و گمان ها را از مدیریت ترکیب پیچیده علائم بیماران می گیرد. این امر، مدیریت افراد با موارد خفیف‌تر را برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های اولیه آسان‌تر کرده است و متخصصان می‌توانند برنامه‌های درمانی مؤثری را برای افراد مبتلا به بیماری شدید ارائه دهند. اما چنین دستورالعملی برای کووید طولانی مدت وجود ندارد، و این کار را برای بسیاری از پزشکان – به ویژه در مراقبت های اولیه – دشوارتر می کند تا بهترین درمان را تعیین کنند.

فریدلی می‌گوید در حالی که هیچ درمان واحدی وجود ندارد که برای همه علائم طولانی مدت کووید موثر باشد – و هیچ چیزی توسط FDA به طور خاص برای این سندرم تایید نشده است – پزشکان ابزارهایی دارند.

ما همیشه با اصول اولیه شروع می‌کنیم – اطمینان حاصل کنیم که به بیماران کمک می‌کنیم خواب ترمیمی کافی داشته باشند، تغذیه‌شان را بهینه کنیم، از هیدراتاسیون مناسب، کاهش استرس، تمرین‌های تنفسی و ورزش‌های ترمیمی کمک کنیم – زیرا همه این‌ها برای کمک به حفظ سیستم ایمنی افراد بسیار مهم هستند. تا حد امکان سالم باشد.» علاوه بر این، ما به افراد کمک می کنیم تا اضطراب و افسردگی را که ممکن است علائم آنها را تشدید کند، مدیریت کنند.

خستگی یک هدف آشکار است. ابزارهای غربالگری به طور گسترده در دسترس، از جمله ارزیابی هایی که در آن استفاده شده است بیماران سرطانی و افراد با سندرم خستگی مزمن، می تواند مشخص کند که علائم در بیماران طولانی مدت کووید چقدر بد است.

می گوید: «خستگی عموماً علامت شماره یک است مونیکا وردوزکو-گوتیرز، دکتر، رئیس پزشکی توانبخشی و مدیر کلینیک بهبودی COVID-19 در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو. “اگر بیمار این را داشته باشد، برنامه درمانی او باید بسیار متفاوت به نظر برسد، زیرا آنها در واقع با قدم زدن خود بهتر عمل می کنند.”

این اولین علامتی بود که در یک سری از دستورالعمل‌های طولانی درمان کووید توسط جامعه پزشکی صادر شد که هر روز به نمایندگی از بسیاری از ارائه‌دهندگان در خط مقدم این بیماران – آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا- پرداخته شد. اینها دستورالعمل های خستگی بر اهمیت استراحت، حفظ انرژی و هیدراتاسیون مناسب تاکید کنید.

برای بیمارانی که فقط خستگی خفیف دارند و هنوز هم می توانند فعالیت های ضروری مانند کار و مدرسه را دنبال کنند، برنامه های فعالیت ممکن است با بازگشت تدریجی به کارهای روزمره مانند کارهای خانه یا بیرون رفتن با دوستان شروع شود. تا زمانی که بیماران هیچ مشکلی نداشته باشند، می توانند با ورزش هوازی سبک شروع کنند و در طول زمان آن را شدیدتر و مکرر کنند. اگر علائم بدتر نشوند، می توانند هر 10 روز یکبار ورزش را تا 10 درصد افزایش دهند.

اما با خستگی شدید، این خیلی خیلی زود است. برنامه‌های فعالیت برای شروع فقط با کشش سبک و پیشرفت به سمت تقویت عضلات سبک قبل از ورود هر ورزش هوازی مناسب‌تر است.

Verduzco-Gutierrez می گوید: «برنامه های ورزشی سنتی ممکن است برای برخی از بیماران مبتلا به کووید طولانی مضر باشد. بسیاری نمی توانند ورزش درجه بندی شده را تحمل کنند [where exertion slowly ramps up]و در واقع می تواند آنها را بدتر کند.”

در مورد گزینه های دیگر برای درمان خستگی، مانند داروهای تجویزی، مکمل های غذایی، و طب سوزنی توافق نظر کمتری وجود دارد. برخی از پزشکان داروهای تجویزی مانند داروهای ضد ویروسی و داروهای اختلال حرکتی را امتحان کرده اند آمانتادین، داروی نارکولپسی مودافینیلو محرک متیل فنیدیتکه برای مدیریت خستگی در بیماران مبتلا به سایر بیماری ها مانند سرطان، مولتیپل اسکلروزیس، آسیب های مغزی تروماتیک و بیماری پارکینسون مورد مطالعه قرار گرفته است. اما هنوز شواهد روشنی از کارآزمایی‌های بالینی در مورد اینکه چقدر این گزینه‌ها برای کووید طولانی کار می‌کنند وجود ندارد.

به طور مشابه، مداخلات برای مقابله با علائم عصبی و مشکلات شناختی یک صفحه از درمان‌های مورد استفاده برای بیماری‌های دیگر مانند سکته مغزی و زوال عقل را قرض بگیرید – اما نیاز به تغییراتی برای رفع نیازهای افراد مبتلا به کووید طولانی دارد. از هر پنج بیمار مبتلا به کووید طولانی مدت با مشکلات عصبی و شناختی، چهار نفر دچار مه مغزی هستند، در حالی که بیش از دو سوم مبتلا به سردرد و بیش از نیمی از آنها بی حسی و گزگز در اندام های خود، از دست دادن چشایی، از دست دادن بویایی و درد عضلانی دارند. مطالعه حاکی از.

بیماران مبتلا به نقص در زمینه هایی مانند حافظه، توجه، عملکرد اجرایی، و برنامه ریزی بصری و فضایی ممکن است برای مثال گفتار درمانی یا کاردرمانی دریافت کنند – هر دو رویکردی که در افراد مبتلا به زوال شناختی ناشی از سایر شرایط پزشکی رایج است.

پزشکان همچنین شیوه‌های خواب خوب و درمان هر گونه اختلال خلقی را ترویج می‌کنند – که هر دو می‌توانند به مشکلات شناختی کمک کنند. اما آنها اغلب مجبورند یکی از بهترین مداخلات برای بهبود عملکرد مغز – ورزش – را نادیده بگیرند، زیرا بسیاری از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت با خستگی و فعالیت دست و پنجه نرم می کنند یا مشکلات قلبی عروقی دارند که ورزش آنها را محدود می کند.

فقدان دستورالعمل‌های رسمی مشکل ساز است، زیرا تقریباً متخصصان کافی برای مدیریت افزایش بیمارانی که برای مسائلی مانند خستگی و مه مغزی نیاز به درمان دارند، وجود ندارد. و بدون دستورالعمل، ارائه دهندگان مراقبت های اولیه فاقد یک نقشه راه قابل اعتماد برای راهنمایی ارجاعاتی هستند که ممکن است بسیاری از بیماران به آن نیاز داشته باشند.

فریدلی می گوید: «با توجه به پیچیدگی طولانی مدت کووید و طیف وسیعی از علائم و مسائل پزشکی مرتبط با کووید طولانی، اکثر پزشکان، صرف نظر از تخصص، باید علائم طولانی مدت کووید را ارزیابی و درمان کنند.» “با این حال، اکثر آنها دانش یا تجربه ای برای مدیریت موثر علائم طولانی مدت کووید ندارند، بنابراین داشتن دستورالعمل هایی که می توانند با انجام تحقیقات بیشتر به روز شوند بسیار مهم است.”

می‌گوید یکی از موانع توسعه دستورالعمل‌های طولانی مدت کووید، فقدان تحقیق در مورد علل بیولوژیکی خستگی و اختلال عملکرد خودکار است – آسیب سیستم عصبی که می‌تواند بر موارد حیاتی مانند فشار خون، هضم و دمای بدن تأثیر بگذارد – که بر بسیاری از بیماران مبتلا به کووید طولانی تأثیر می‌گذارد. آلبا میراندا آزولا، MD، استادیار و یکی از مدیران تیم پس از حاد COVID-19 در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور.

تحقیقات همچنین برای کووید طولانی مدت بسیار کندتر از کسانی که در بیمارستان بستری شده اند با عفونت های حاد شدید پیشرفت می کند. تدارکات انجام مطالعات دقیق برای اثبات اینکه کدام درمان‌ها برای علائم خاص بهترین کارآمد هستند – اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد دستورالعمل‌های درمانی قطعی – برای افراد مبتلا به کووید طولانی‌تر که در خانه زندگی می‌کنند و ممکن است بیش از حد خسته یا بیش از حد درگیر زندگی روزمره خود باشند، بسیار پیچیده‌تر است. در تحقیق شرکت کنند

تعداد زیادی از علائم، که برای هر بیمار به روش‌های مختلف ظاهر می‌شوند، همچنین جداسازی روش‌های خاص برای مدیریت علائم خاص کووید را دشوار می‌کند. حتی زمانی که دو بیمار دچار خستگی و مه مغزی هستند، ممکن است بر اساس ترکیب پیچیده سایر علائمی که دارند به درمان های متفاوتی نیاز داشته باشند.

آزولا می‌گوید: «همه بیماران مبتلا به کووید درازمدت برابر نیستند، و مهم است که تحقیقات بر ایجاد توصیف‌های خاص از این بیماری متمرکز شود.

مؤسسه ملی بهداشت از طریق کووید طولانی خود روی این موضوع کار می کند ابتکار بازیابی. مشخص نیست چقدر طول می‌کشد تا این تحقیق اطلاعات قطعی کافی برای اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های طولانی درمان کووید مشابه آنچه آژانس برای عفونت‌های حاد ویروس کرونا تولید کرده است به دست آورد، و به سؤالات مربوط به جدول زمانی پاسخ نداد.

اما طی چند ماه آینده، مؤسسه ملی بهداشت انتظار دارد چندین مورد را آغاز کند آزمایشات بالینی تمرکز بر برخی از علائمی که پزشکان اغلب در کلینیک های خود مشاهده می کنند، مانند خستگی، مه مغزی، عدم تحمل ورزش، اختلالات خواب، و تغییرات در توانایی سیستم عصبی برای تنظیم عملکردهای کلیدی مانند ضربان قلب و دمای بدن.

یکی شروع آزمایشی در ژانویه بررسی خواهد کرد که آیا داروی کووید-19 Paxlovid می تواند کمک کند یا خیر. آ مطالعه اخیر وزارت امور ایثارگران نشان داد بیماران تحت درمان با Paxlovid در وهله اول کمتر احتمال دارد به کووید طولانی مدت مبتلا شوند.

برخی از حرفه ای ها منتظر آژانس نیستند. را کنسرسیوم تحقیقاتی لانگ کووید پیوند بین محققان دانشگاه های هاروارد و استنفورد؛ دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو؛ موسسه J. Craig Venter; دانشگاه جان هاپکینز؛ دانشگاه پنسیلوانیا؛ کوه سینا؛ کاردیف؛ و ییل که در حال مطالعه هستند، برای مثال، آیا لخته های خونی کوچک به کووید طولانی کمک می کند و آیا داروها می توانند آنها را کاهش یا از بین ببرند.

با توجه به تأثیر گسترده و متنوعی که ویروس بر بدن انسان می گذارد، بعید است که یک درمان، یک درمان وجود داشته باشد. گری اچ. گیبونز، MD، مدیر موسسه ملی قلب، ریه و خون در موسسه ملی بهداشت. به همین دلیل است که آزمایش‌های بالینی متعددی در ماه‌های آینده انجام خواهد شد که طیفی از علائم، علل زمینه‌ای، عوامل خطر، پیامدها و استراتژی‌های بالقوه برای درمان و پیشگیری را در افراد از هر نژاد، قومیت، جنسیت و سن مطالعه می‌کنند.

نمایش منابع

منابع:

آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا: “داشبورد PASC”.

جانا فریدلی، دکتر، مدیر اجرایی، کلینیک توانبخشی و بهبودی پس از کووید، دانشگاه واشنگتن.

مؤسسه ملی بهداشت: «دستورالعمل‌های درمانی بیماری کرونا 2019 (COVID-19)»، «RECOVER: تحقیق درباره کووید»، «برنامه RECOVER اولین گام‌ها را در پیشبرد آزمایش‌های بالینی برای درک بهتر کووید طولانی برمی‌دارد».

سرطان: “شیوع و ویژگی های خستگی متوسط ​​تا شدید: یک مطالعه چند مرکزی در بیماران سرطانی و بازماندگان.”

موسسه ملی مراقبت های بهداشتی و تعالی: “سندرم خستگی مزمن/آنسفالومیلیت میالژیک (یا انسفالوپاتی): تشخیص و مدیریت.”

مونیکا وردوزکو-گوتیرز، دکتر، رئیس پزشکی توانبخشی، مدیر کلینیک بهبودی COVID-19، مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو.

PM&R: “بیانیه راهنمایی اجماع مشترک چند رشته ای در مورد ارزیابی و درمان خستگی در عواقب پس از حاد عفونت SARS-CoV-2 (PASC).”

مجله توانبخشی ضربه سراثربخشی آمانتادین هیدروکلراید در کاهش تحریک‌پذیری و پرخاشگری آسیب‌های مزمن مغزی.

داروهای CNS: “مودافینیل: مروری بر فارماکولوژی و اثربخشی بالینی آن در مدیریت نارکولپسی.”

مرزها در نورولوژی: “درمان متیل فنیدات اختلال عملکرد شناختی در بزرگسالان پس از آسیب مغزی خفیف تا متوسط: دلیل، اثربخشی و مکانیسم‌های عصبی.”

PM&R: “بیانیه راهنمایی اجماع مشترک چند رشته ای در مورد ارزیابی و درمان علائم شناختی در بیماران مبتلا به عواقب پس از حاد عفونت SARS-CoV-2 (PASC).”

Annals of Clinical and Translational Neurology: “علائم عصبی مداوم و اختلال عملکرد شناختی در افراد طولانی مدت کووید-19 بستری نشده است.”

آلبا میراندا آزولا، دکتر، مدیر تیم پس از حاد COVID-19، دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، بالتیمور.

کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده: “مطالعه پایداری ویروسی SARS-CoV-2 (PASC) – مطالعه طولانی COVID-19.”

PolyBio: “کنسرسیوم تحقیقاتی LongCovid.”

گری اچ. گیبونز، MD، مدیر موسسه ملی قلب، ریه و خون.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.