افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

رسمی؛ قیمت اینترنت گران شد

  • کد خبر : 164377
رسمی؛  قیمت اینترنت گران شد

در جلسه دیشب نرخ اینترنت موبایل رسما افزایش یافت. گزارش کردن عرشه آنلاین; اپراتورهای ارتباطی با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرایط اعمال شده از سوی این سازمان در خصوص افزایش سرعت اینترنت را پذیرفتند. هفته گذشته اپراتورهای ارتباطات با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش نرخ اینترنت شدند. عیسی […]

در جلسه دیشب نرخ اینترنت موبایل رسما افزایش یافت.

گزارش کردن عرشه آنلاین; اپراتورهای ارتباطی با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرایط اعمال شده از سوی این سازمان در خصوص افزایش سرعت اینترنت را پذیرفتند.

هفته گذشته اپراتورهای ارتباطات با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش نرخ اینترنت شدند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیش از این اعلام کرد: اصلاح نرخ زمانی انجام می شود که اپراتورها متعهد به افزایش کیفیت اینترنت و پذیرش شاخص های اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات باشند.

اپراتورهای ارتباطی در ماه های اخیر بارها درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنتی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده اند اما تاکنون موفق به دریافت چراغ سبز از این سازمان نشده اند. این پیگردها تا جایی ادامه یافت که در روزهای اخیر مدیران عامل هشت اپراتور ارتباطی با امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار افزایش 100 درصدی نرخ اینترنت شدند.

در این نامه، ناکافی بودن توسعه زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای حمایت از اقتصاد دیجیتال، ناکافی بودن افزایش تعرفه‌ها با افزایش هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه در سال‌های اخیر، کاهش شدید سرمایه‌گذاری اپراتور برق، افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر، کمبود منابع، ضرورت سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوین مانند اینترنت نسل پنجم و… را از مهم‌ترین دلایل درخواست این افزایش دو برابری تعرفه اینترنت عنوان کردند.

از سوی دیگر، همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، سازمان تنظیم مقررات درخواست افزایش 100 درصدی نکرده و افزایش نرخ زیر نرخ تورم را مشروط به پذیرش شرایط از سوی اپراتورها کرده است تا بهبود کیفیت شبکه افزایش یابد. شاخص ها. به گفته زارع پور، در صورت پذیرفته شدن شرایط از سوی اپراتورها، شرایط ابلاغ شده به عنوان ضمیمه مجوز این اپراتورها درج می شود تا ضمانت اجرایی لازم را داشته باشند، البته در این صورت نیز رگولاتوری هرگز موافقت نخواهد کرد. تا 100 درصد افزایش نرخ و حداکثر سقف تورم سالانه افزایش یابد.

بر اساس رصد انجام شده توسط این خبرگزاری، ظاهراً شب گذشته اپراتورهای ارتباطی با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرایط این نهاد را پذیرفته اند.

مهم ترین شرایط اعلام شده به اپراتورها افزایش سایت های نسل پنجم به 10 درصد تا پایان سال 1403، افزایش پوشش نسل چهارم کشور به 96 درصد تا پایان سال 1403 و افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت است. در 6 ماه آینده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.