افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟ | نکاتی برای رزرو خوابگاه

  • کد خبر : 164357
هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟  |  نکاتی برای رزرو خوابگاه

هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟ تفاوت خوابگاه با خوابگاه چیست؟ شاید این سوال بسیاری از مسافران و گردشگران باشد. در زیر قصد داریم با این نوع اقامتگاه ها از صفر تا صد آشنا شده و از جنبه های مختلف آن ها را تحلیل کنیم. با خواندن این مقاله اطلاعات مناسبی در مورد هاستل ها […]

هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟ تفاوت خوابگاه با خوابگاه چیست؟ شاید این سوال بسیاری از مسافران و گردشگران باشد. در زیر قصد داریم با این نوع اقامتگاه ها از صفر تا صد آشنا شده و از جنبه های مختلف آن ها را تحلیل کنیم. با خواندن این مقاله اطلاعات مناسبی در مورد هاستل ها به دست خواهید آورد و شاید در آینده تصمیم بگیرید که تجربه اقامت در یکی از آنها را داشته باشید. با مجله گردشگری flytoday بیا همراه

هاستل چیست؟

اول از همه باید بدانیم سرپناه یعنی چه؟ Hostel یک کلمه انگلیسی است و از دو کلمه Host و Hotel تشکیل شده است. تا اینجا مشخص است که ما به مکانی از نوع هتل نگاه می کنیم. بنابراین چیزی که به ذهن من می رسد این است که هاستل محل اقامتی است که به اندازه کافی تمیز و در حد یک هتل است و می توان از آن انتظار امکانات هتل داشت. تعریف هاستل به همین سادگی است!

اما واقعیت چیست و از یک هاستل چه انتظاری باید داشته باشیم؟ اگر بخواهیم یک هاستل را خیلی مختصر و مفید توصیف کنیم باید بگوییم هاستل هتلی است که امکانات آن برای همه مهمانان مشترک است و اتاق های هاستل نیز به سبک خوابگاهی می باشد. شما می توانید فقط تخت را اجاره کنید و در برخی موارد می توانید اتاق های خصوصی را نیز در این اقامتگاه ها رزرو کنید.

حال اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با این اقامتگاه ها و آشنایی بیشتر با آنها هستید با ما همراه باشید تا با هم جنبه های مختلف آنها را بررسی کنیم.

در اصل باید بگوییم که هاستل برای اولین بار در سال 1912 در آلمان راه اندازی شد پس از گذشت حدود یک قرن، این اقامتگاه ها دستخوش تغییرات زیادی شده و پیشرفت های قابل توجهی در نحوه خدمت رسانی و ظاهر کلی آنها ایجاد شده است.

بنابراین می توان مطمئن بود که در ابتدای راه نیستیم و آزمون ها و خطاهای زیادی را در این مسیر برای تعیین قالب کلی ارائه خدمات در این اقامتگاه ها پشت سر گذاشته ایم. تنها جایی که تفاوت هاستل ها را می بینیم در جزئیات و خدمات جانبی مرتبط با آنهاست.

چرا هاستل را انتخاب کنید؟

دلیل اصلی انتخاب این نوع اقامتگاه ممکن است این باشد قیمت خوابگاه ها. نسبت به هتل ها بسیار کمتر است، در عین حال امکانات ارائه شده به میهمانان بسیار مناسب بوده و رضایت آنها را جلب خواهد کرد. علاوه بر این، در هاستل ها می توانیم از تجربیات دیگران بهره ببریم و دوستان جدیدی پیدا کنیم.

به طور کلی رزرو هاستل خارجی به دلیل هزینه کم در بین گردشگران محبوبیت دارد. رزرو هاستل در استانبول دبی و حتی مقاصد اروپایی مانند پاریس، رم و بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب در جهان به راحتی امکان پذیر است.

اگر به دنبال اقامت ارزان در مقصد خود هستید این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم نکاتی برای رزرو هتل ارزان در مجله گردشگری flytodaym بخوانید.

هاستل 4 چیست؟

ما هم می توانیم این سوال را بپرسیم. چرا نباید هاستل را برای اقامت انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال، شایان ذکر است که اگر در سفر دوست ندارید با افراد دیگر صحبت کنید و حریم خصوصی برای شما اهمیت خاصی دارد، رزرو هاستل گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

انواع اتاق ها در هاستل

مهم نیست کجای دنیا هستید اقامت در هاستل شما انتخاب می کنید در هاستل ها می توانید بین دو مدل اتاق، اتاق مشترک و اتاق خصوصی یکی را انتخاب کنید. اتاق های مشترک در خوابگاه ها آنها برای مهمانان چند تخت در یک محیط مشترک فراهم می کنند. اما در برخی موارد امکان رزرو وجود دارد. اتاق های خصوصی در هاستل ها برای مهمانان نیز در نظر گرفته شده است.

رزرو خوابگاه خارجی

انواع تخت خوابگاه ها

تخت های این اتاق ها چوبی یا فلزی است که نوع فلزی آن برای خواب های سبک چندان مناسب نیست زیرا با حرکت جزئی صدا ایجاد می کند. همین تخت ها می توانند در دو مدل یک یا دو طبقه باشند. بهتر است تمام این اطلاعات را قبل از رزرو هاستل با تماس بگیرید تا در طول اقامت خود دچار مشکل نشوید.

امکانات خوابگاه

یکی از امکاناتی که می توان گفت در اکثر هاستل ها به صورت رایگان به میهمانان ارائه می شود اینترنت است. علاوه بر این، بیشتر هاستل ها به مسافران یک آشپزخانه مشترک ارائه می دهند تا بتوانند به راحتی آشپزی کنند.

هاستل 8 چیست؟

اگر از اتاق‌های مشترک در خوابگاه‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که وسایل خود را کجا نگهداری کنید. در بیشتر این هاستل ها کمد دیواری در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید وسایل خود را در آن نگهداری کنید، اما شما مسئول تهیه قفل برای درب هستید و معمولا قفل ندارند.

با توجه به جمعیت حاضر در این اقامتگاه ها وجود سرویس بهداشتی و حمام متعدد ضروری به نظر می رسد و در بیشتر موارد به این موضوع توجه لازم می شود. نتیجه ای که تا اینجا از این مقاله می توان گرفت این است که هاستل ها تمامی امکانات هتل ها را به صورت اشتراکی و با هزینه کمتر فراهم می کنند.

هاستل 6 چیست؟

موقعیت خوابگاه ها

بر خلاف هتل ها که معمولا در نزدیکی مکان های گردشگری قرار دارند، هاستل ها در مناطق مرکزی شهرها ساخته می شوند تا دسترسی راحت به وسایل حمل و نقل عمومی و مکان های مهم را فراهم کنند. از سوی دیگر، در بسیاری از شهرهای کوچک هتل وجود ندارد، اگرچه هاستل های زیادی در این شهرها یافت می شود.

تفاوت هاستل و هتل و سایر اقامتگاه ها.

شاید فکر کنید که هاستل خوابگاه است، اما باید بگوییم. تفاوت خوابگاه و خوابگاه به گونه ای که به راحتی بتوان آنها را از یکدیگر تشخیص داد.

اولاً خوابگاه ها معمولاً در مجاورت شرکت ها، سازمان ها یا دانشگاه ها ساخته می شوند و هدف از ساخت آنها اسکان برخی از کارکنان یا دانشجویان این مکان ها است. پس می توان گفت کسانی که در هاستل ها اقامت می کنند به هم شبیه هستند و حداقل از این لحاظ وجه اشتراک دارند. این در حالی است که افرادی که در یک پناهگاه زندگی می کنند ویژگی های بسیار متفاوتی دارند و با ساکنین سرپناه هم طبقه نیستند.

هاستل 3 چیست؟

یکی دیگر از تفاوت های هاستل و اقامتگاه قوانین آنهاست. قوانین هاستل معمولا سختگیرانه است، در حالی که هاستل ها اینطور نیستند. ویژگی بعدی هاستل ها این است که همیشه نگهبان در آن ها حضور دارد، اما معمولا در هاستل ها اینطور نیست و هاستل ها از این نظر امن تر هستند.

علاوه بر این، اکثر هاستل ها هزینه بیشتری را برای اقامت پرداخت می کنند زیرا امکانات ویژه بیشتری به مسافران ارائه می شود.

هاستل 7 چیست؟

تا اینجا به نکاتی در مورد تفاوت هاستل با سایر اقامتگاه ها اشاره کردیم که باید چند مورد دیگر را نیز به آنها اضافه کنیم. از جمله این موارد می توان به تفاوت ساعت ورود و خروج هاستل ها و هتل ها اشاره کرد که در مورد آن محدودیتی در هتل ها نداریم اما در هاستل ها ممکن است به دلیل عدم مراجعه دیر به هاستل با مشکل مواجه شوید. مالک.

یک چیز دیگر دوره زمانی زمان آرام در هاستل ها که معمولا از ساعت 10 تا 11 شب تا 7 صبح امکان پذیر است زیرا در این فضاهای مشترک باید آسایش همه مسافران برقرار باشد.

نکات مهم برای رزرو هاستل

قبل از رزرو هاستل، مطمئن شوید که تمام امکانات آنها را بررسی کرده اید تا دچار مشکل نشوید. اگر این امکان را ندارید توصیه می کنیم برای یک شب رزرو کنید و پس از بررسی شرایط هاستل نسبت به تمدید رزرو یا تکمیل آن اقدام کنید.

هاستل 5 چیست؟
  • لطفا لوازم بهداشتی خود را همراه داشته باشید زیرا این اقلام در هاستل ارائه نمی شود.
  • این نکته نیز اغلب صادق است: هر چه هاستل کوچکتر باشد، نظافت و امکانات بهتری دارد و از حریم خصوصی و راحتی بیشتری لذت خواهید برد.
  • برخی از هاستل ها مکانی برای چادر زدن دارند که می توانید از آن استفاده کنید و با چادر زدن خودتان هزینه بسیار کمتری برای اقامت در آنجا بپردازید.
  • به یاد داشته باشید که بهتر است هنگام خروج از هاستل، اشیای قیمتی خود را همراه داشته باشید.
  • چشم بند و گوش بند از جمله لوازمی هستند که بهتر است در هاستل ها همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید راحت بخوابید.
هاستل 9 چیست؟

بهترین هاستل های تهران

تهران، پایتخت ایران، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. علاوه بر رزرو متنوع ترین هتل ها در سفر به پایتخت، امکان پذیر است رزرو خوابگاه در تهران همچنین هاستل هایی برای مسافران مجرد با بودجه ای که می خواهند تجربه سفر متفاوتی داشته باشند، گزینه های خوبی هستند.

در اینجا تعدادی از بهترین هاستل های تهران وجود دارد:

اقامت ارزان با رزرو هاستل

هر سفر خارج از کشور با خرید بلیط هواپیمارزرو و دریافت هتل ویزا (در صورت لزوم) شروع می شود. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند اقامتگاه ارزان و مقرون به صرفه داشته باشند. هاستل ها اقامتگاه های مقرون به صرفه ای هستند و در این مقاله سعی داریم به این سوال که هاستل چیست و چه امکاناتی دارد پاسخ کاملی بدهیم. اگر تصمیم به اقامت در هاستل دارید، توصیه ما این است که «معاشرتی باشید» و اگر چت گروهی وجود دارد، به آن بپیوندید. به این ترتیب از اقامت خود دو برابر لذت خواهید برد.

اگر تجربه اقامت در هاستل را دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول رزرو هاستل

مزایای اقامت در هاستل چیست؟

قیمت ارزان و فرصت ملاقات با افراد جدید از مزایای رزرو هاستل است.

هاستل چیست؟

هاستل هتلی است که امکانات آن برای همه مهمانان مشترک است. البته برخی از هاستل ها به شما اتاق خصوصی نیز ارائه می دهند.

چگونه هاستل رزرو کنیم؟

برای رزرو هاستل در هر نقطه از جهان، به وب سایت یا اپلیکیشن Flytoday دسترسی داشته باشید و رزرو خود را در زمان واقعی انجام دهید.

چه نوع اتاقی را می توان در هاستل رزرو کرد؟

اتاق های هاستل را می توان هم به صورت خصوصی و هم به صورت مشترک رزرو کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.