افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

راهکارهایی برای تأثیرگذاری بیشتر صنایع در بازار سرمایه

  • کد خبر : 164249
راهکارهایی برای تأثیرگذاری بیشتر صنایع در بازار سرمایه

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای حضور بیشتر صنعتگران در بازار سرمایه، گفت: باید ابزارها و روش های مختلفی متناسب با شرایط و مشکلات صنعتگران در بازار سرمایه وجود داشته باشد. بازار سرمایه برای تشویق آنها به حضور در بازار سرمایه. علی اکبر کریمی در […]

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای حضور بیشتر صنعتگران در بازار سرمایه، گفت: باید ابزارها و روش های مختلفی متناسب با شرایط و مشکلات صنعتگران در بازار سرمایه وجود داشته باشد. بازار سرمایه برای تشویق آنها به حضور در بازار سرمایه.

علی اکبر کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره راهکارهای تاثیرگذاری بیشتر صنایع در بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت عظیم نقدینگی موجود در بازار سرمایه، دسترسی به این وجوه به ویژه برای مردم و فعالان اقتصادی باید نسبت به بانک ها راحت تر باشد. . صنعت گران انگیزه ای دارند که برای رفع نیازهای مالی خود به بازار سرمایه روی بیاورند.

این عضو کمیسیون صنعت مجلس ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از تامین مالی در کشور از طریق بانک ها انجام می شود که در دنیا چنین اتفاقی نمی افتد، بنابراین باید نسبت تامین مالی بازار سرمایه ها افزایش یابد. در مقایسه با بانک ها

این نماینده مجلس با بیان اینکه خوشبختانه روش های جدیدی در بازار سرمایه ایجاد شده است، تصریح کرد: نمونه آن صندوق های سرمایه گذاری پروژه محور است که برای انجام پروژه به جای گرفتن تسهیلات از بانک، مجتمع های صنعتی در یک صندوق سرمایه گذاری در به گونه ای که مردم سرمایه های اندک خود را در قالب سهام آن صندوق یا اوراق سرمایه گذاری قرار داده اند که پس از اتمام پروژه، پول مردم برگردانده یا به سهام آن صنعت و کارخانه آینده تبدیل شود.

کریمی افزود: هرچه این نوع روش ها بیشتر تقویت شود، بستر تامین مالی صنعتگران بازار سرمایه بیشتر می شود.

وی در پایان گفت: ابزارها و روش های مختلفی باید ایجاد و در اختیار صنعتگران بازار سرمایه قرار گیرد تا آنان را به حضور در بازار سرمایه تشویق کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.