افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

بعد از جراحی چه رژیمی را رعایت کنیم؟ خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 164238
بعد از جراحی چه رژیمی را رعایت کنیم؟  خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه خالی فرد در گفتگو با رادیو سلامت، این متخصص تغذیه را یکی از مهم ترین اعضای تیم جراحی کاهش وزن عنوان کرد. روده بزرگ وی این را دانست و افزود: در صورتی که بیمار تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته و آماده ترخیص باشد، بسته به شرایط، رژیم غذایی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه خالی فرد در گفتگو با رادیو سلامت، این متخصص تغذیه را یکی از مهم ترین اعضای تیم جراحی کاهش وزن عنوان کرد. روده بزرگ وی این را دانست و افزود: در صورتی که بیمار تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته و آماده ترخیص باشد، بسته به شرایط، رژیم غذایی او به صورت خوراکی با مایعات شفاف و کامل به سمت پوره است. مخلوط کردن و مواد جامد از بین می روند.

وی با بیان اینکه در حین جراحی ممکن است نتوانیم تغذیه خوراکی را شروع کنیم، ادامه داد: در این صورت می توان لوله ای را برای تغذیه بیمار وارد روده کرد که البته با توجه به شرایط بیمار انجام می شود.

خالی فرد با تاکید بر اینکه بیماران پس از جراحی چاقی و انکولوژی باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند، گفت: اگر بیمار از طریق دهان، روده و معده نمی تواند تغذیه شود، برای او مناسب است. رگ تغذیه را در نظر می گیریم. سرم های غذایی کالری و ریزمغذی های لازم را در اختیار فرد عمل شده قرار می دهد.

وی با بیان اینکه افرادی که تغذیه کافی دارند نیازی به مصرف مکمل ندارند، تصریح کرد: کسانی که تحت عمل چاقی قرار گرفته اند باید ویتامین E را از طریق مکمل های مولتی ویتامین دریافت کنند. معدنی و یک ماه بعد از عمل باید مکمل های امگا 3 را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کنید.

این متخصص تغذیه و درمانگر رژیم درمانی مصرف مایعات بعد از جراحی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بیماران پس از جراحی باید حداقل 2 لیتر در روز مایعات مصرف کنند که بسته به وزن بیمار متغیر است و در تمام مدت مصرف آب اعم از شیر باید بیشتر مصرف شود. و آب پنیر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.