افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

از شهر 500 میلیارد دلاری بن سلمان که 33 برابر نیویورک است چه می دانید؟

  • کد خبر : 164180
از شهر 500 میلیارد دلاری بن سلمان که 33 برابر نیویورک است چه می دانید؟

به گزارش مانیبان، آن را شهری ایده آل بدانید. شهری بدون جاده، بدون خودرو یا گازهای گلخانه ای. جایی که 100 درصد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می شود و 95 درصد زمین به طبیعت اختصاص دارد. نئوم یا لاین شهری برنامه ریزی شده است که بر خلاف شهرهای سنتی، سلامت و رفاه مردم را […]


به گزارش مانیبان، آن را شهری ایده آل بدانید. شهری بدون جاده، بدون خودرو یا گازهای گلخانه ای. جایی که 100 درصد از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می شود و 95 درصد زمین به طبیعت اختصاص دارد.

نئوم یا لاین شهری برنامه ریزی شده است که بر خلاف شهرهای سنتی، سلامت و رفاه مردم را در اولویت قرار می دهد. تخمین زده می شود که مساحت این شهر 33 برابر بزرگتر از نیویورک باشد.

لاین ایده جدیدی برای طراحی شهری ارائه می دهد. لایه های عمودی شهرها این ایده به افراد اجازه می دهد تا برای دسترسی به امکانات به صورت یکپارچه در سه بعد (طول، عرض و ارتفاع) حرکت کنند. این مفهوم به عنوان «شهرسازی با جاذبه صفر» نیز شناخته می شود.

پارک های عمومی، مناطق عابر پیاده، مدارس، خانه ها و ادارات در لایه هایی مانند یک ساختمان بلند مرتب شده اند. بنابراین می توانید در عرض پنج دقیقه به تمام مکان هایی که روزانه نیاز دارید برسید.

شهر متقارن نئوم با طول 170 کیلومتر از کوه های نئوم در امتداد دریای سرخ امتداد یافته و تنها 200 متر عرض دارد.

گفته می شود در این شهر از فناوری های هوشمند به گونه ای استفاده خواهد شد که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به عنوان مقصد گردشگری جذب کند.

قطار پرسرعتی که در مدت 20 دقیقه از شهر عبور می کند نیز به ساکنان نئوم خدمات رسانی می کند.

به گزارش سی ان ان، چشم انداز ولیعهد سعودی برای شهر شامل برخی فناوری ها می شود که حتی نمونه ای هم ندارند. مانند ماشین های پرنده، ربات های تمیز کننده، دایناسورهای ربات پرنده و یک ماه مصنوعی غول پیکر.

ولیعهد در یکی از سخنرانی های خود گفت: اگر این کار را از صفر شروع کنیم چرا شهرهای عادی را مقایسه می کنیم؟

به گزارش رویترز، کارشناسان تخمین زده اند که نئوم تا سال 2045 خانه 9 میلیون نفر خواهد بود.

فاز اول نئوم 319 میلیارد دلار هزینه داشت که بخشی از آن توسط صندوق ثروت دولتی پادشاهی عربستان سعودی تامین مالی شد. طبق برآورد مابقی این پروژه حدود 200 میلیارد هزینه داشته است.

نئوم اولین ویدئو از پیشرفت ساخت و ساز پروژه را در وب سایت خود منتشر کرد و نوشت: “ما می خواهیم به دنیا نشان دهیم که نئوم واقعا در حال وقوع است.”

شاید نسل بشر به دوران تحقق رویاهای خود رسیده است. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: خبرآنلاین


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.