افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

راهنمای سفر به ارمنستان | هرآنچه باید درباره شرایط سفر بدانید!

  • کد خبر : 16366
راهنمای سفر به ارمنستان |  هرآنچه باید درباره شرایط سفر بدانید!

ارمنستان یکی از مقاصدترین گردشگری برای ایرانیان است، دوست و سفر آن حتی به صورت زمینی هم امکان پذیر و ساده است. ارمنستان با توجه به مسافت نزدیک، عدم نیاز به و هزینه های ارزان سفر یکی از محبوب ترین ایرانی ها است و اگر هم می خواهید به جمهوری ارمنستان سفر کنید، باید از […]

ارمنستان یکی از مقاصدترین گردشگری برای ایرانیان است، دوست و سفر آن حتی به صورت زمینی هم امکان پذیر و ساده است. ارمنستان با توجه به مسافت نزدیک، عدم نیاز به و هزینه های ارزان سفر یکی از محبوب ترین ایرانی ها است و اگر هم می خواهید به جمهوری ارمنستان سفر کنید، باید از شرایط شرایط سفر به کشور و و قوانین کشور ارمنستان معلوم شوید. این کار فقط با مطالعه راهنمای سفر به ارمنستان امکان پذیر است، پس تا انتهای مطلب با مجله گردشگری اسمارتک نیوز همراه باشید.

اطلاعات نیاز برای سفر به ارمستان

یکی از مهمترین نکاتی که در راهنمای سفر به ارمنستان این است که اطلاعات اینر گان. هرچه اطلاعات شما در مقصد خاص باشد، سفر راحت و بدون نگرانی تری تجربه کردید. در ادامه به چند مورد از نکات مهم در این خصوص می‌کنیم:

نیاز به ویزا برای ایرانیان ندارد
واحد پول ارمنستان درام
دین رسمی مسیحیت
زبان ارمنستان ارمنی
جهت رانندگی راست
پایتخت ایروان
اختلاف ساعت با تهران نیم ساعت
فصل سفر به ارمنستان تمام فصول سال

قوانین کشور ارمنستان و نکات ضروری!

علاوه بر اینکه ذکر شد، ارمنستان کشوری امن، کشوری که کمترین خطر، جرم و جنایت را دارد. با سفر به ارمنستان یکی از بی علاقه ترین سفرهای عمرتان را می بیند. اما با این حال باید دقت کنید که قوانین برای این کشور حاکم باشد که باید از آنها اطلاع داشته باشد و به آنها احترام بگذارد.

لازم است که ارمنستان پیوندهای داخلی مربوط به بیماری کووید ۱۹ را وارد و ورود اتباع ارمنی به این کشور فقط نظر از وضعیت واکسیناسیون آن ها آن ها آن ها آزاد آزاد آزاد واکسیناسیون واکسیناسیون واکسیناسیون وضعیت واکسیناسیون واکسیناسیون وضعیت وضعیت واکسیناسیون واکسیناسیون فقط توجه داشته باشید که اگر چه محدودیت‌هایی برای ورود به شرایط پیش از وقوع بازگشته باشد، اما ممکن است قوانین خاص خود را با رابطه با تست خاص یا کارت کارت واکسن واکسن داشته باشید. توصیه می‌کنیم از برنامه‌ریزی برای سفر، از این قوانین و مقررات و شرایط سفر به ارمنستان در طبیعت اطلاع پیدا کنید.

نکته مهمی که در سفر به ارمنستان باید به این نکته توجه داشته باشید که به تاریخ خود عرق می شود، پس هرگز در سیاست این کشور، موضوعات تاریخی و اسطوره ای این کشور با مردم محلی محلی وارد بحث کنید.

اگر در پس کوچه های ارمنستان در ساعات نزدیک نیمه شب سروصدا کردید و با شما برخورد کرد، تعجب نکنید. پلیس این تلاش برای حفظ آرامش برای شهروندش دارد و با سلب آسایش برخورد جدی دارد.

از طرف رد شدن از روی خط عابر پیش می آید، خلاف این عمل کنید با برخورد پلیس روبه رو می شود. شرایطی که ارمنستان کشور بسیار امنی است و عمده آن هم همین قوانین و پایبندی مردم به این قوانین است.

معرفی کشور ارمنستان

ارمنستان کجاست؟ باید اشاره کنیم که ارمنستان یکی از همسایه ایران می شود. این کشور از جنوب با ایران مرز مشترک دارد به همین دلیل سفر آن به صورت زمینی امکان پذیر خواهد بود. کشور ارمنستان از غرب با ترکیه، از شرق با آذربایجان و از شمال با گرجستان همسایه است.

ارمنستان حدود 018، 854 نفر جمعیت دارد که جزو اولین هاست که در سده میانه، مسیحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفت. بعد از ایروان، گیومری و وانادزور بزرگترین شهرهای جمهوری ارمنستان می‌شوند. اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشم، بد نیست تا با اپلیکیشن های کاربردی ارمنستان نیز آشنا شوید.

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

برای سفر به ارمنستان ۲ راه پیش رو دارید، این که سفر زمینی را انتخاب کنید. برای این کار شما باید از تهران یا هر شهری که به تبریز برسانید هستید. می توانی بلیط هواپیما تبریز بگیر فاصله زمینی تهران تا تبریز چیزی حدود ۷ ساعت که می‌توان این مسیر را به صورت هوایی و کمتر از ۱ ساعت پخش کرد.

آب و هوای ارمنستان

بعد از رسیدن به تبریز، از طریق جلفا به مرز نوردوز و از آنجا وارد خاک ارمانینست. طبیعی است اگر گزینه سفر زمینی را انتخاب کنید، باید به فکر معطلی باشید که در بین راه هم باشید. توقف برای ایست بازرسی و کنترل پاسپورت، مسیر طول و شرایط آب و هوایت میت سفر زمینی به ارمنستان باشد.

اما اگر سفر به ارمنستان خیلی زیاد برای شما نیست، ما سفر هوایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر مبدا شما شهر تهران باشد، این گزینه بهتر است. در غیر این صورت باید ابتدا به تهران و فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید. در صورت لزوم اشاره کنیم که در صورت زمینی، می‌توان از جاذبه‌های طبیعی نیز لذت برد. برای خرید بلیط سفر به ارمنستان با بلیط روی دکمه کلیک کنید، تا بهترین قیمت بلیط بهمنستان را مشاهده و پرداخت کنید.

بلیط هواپیما ایروان

آب و هوای ارمنستان چگونه است؟

ارمنستان در جنوب و در مرز اروپا و آسیا است، کشوری کوهستانی پرباران که جزوه سرد می‌شود. این کشور در خشکی محسور شده و تنها یک دریاچه به نام سوان در آن وجود دارد. همین موضوع در آب و هوای این کشور تاثیراتی داشته است. نکته مهم در آب و هوای ارمنستان این است که تقریبا هر فصلی از رنگ و بوی خاص رادا است. با هر سلیقه و علاقه ای می توانید به ارمنستان سفر کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

چیزی که اشاره کرد ارمنستان یک کشور ۴ فصل است. علاقه های شما دارد. اگر می‌خواهید به معنی واقعی کلمه در بهترین زمان سفر به ارمنستان این کشور و جذابیت هایش را ببینید، فصل بهار، ماه فروردین را انتخاب کنید. در این آب و هوای کاملاً بهاری است و به می‌رود، خنک خنک همراه داشته باشید و بسیار زیبا باشید که سرزندگی به خود گرفته است،، لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان در تابستان با هوای گرم و میوه های متنوع، پیشنهاد خوشمزه ای است. در این غذاها با انواع میوه ها پخته می شود که چشیدن آنها خوبی برای شما بود. اگر دوست دارم که در جشنواره آب ارمنستان باشید، تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

فصل پاییز در ارمنستان، آب و معتدل ، بین 23 تا 27 سانتی متر است ، از شادی و رنگ درختان متنوع است. اگر فصل عکاسی باشید، پاییز بهترین برای گرفتن عکس های خاص و جذاب است. اما اگر چهره سفید در خیابان ها، درختان کاج بسته شده دوست دارید، زمستان را انتخاب کنید. زمستان های ارمنستان، با جشن انار، که نمادی برای همدلی و اتحاد مردم است، بسیار جذاب و دیدنی است.

مهم جاهای دیدنی ارمنستان

در سفر به ارمنستان، به احتمال خیلی زیاد، سفر شما از ایروان، پایتخت این کشور آغاد شغات. پس از برنامه قبل از بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان را در برنامه خود قرار دهید. مهم ترین نکاتی که در ایروان باید ببینید، در ادامه معرفی شده اند:

۱- کاسکاد از جاذبه های گردشگری ارمنستان

بعد از سفر ارمنستان ، به کاسکاد بروید و از پیمودن ۵۷۲ پله چشم انداز فوق العاده زیبای ایروان را تماشا کنید. کاسکاد یکی از مکان های تفریحی و جاهای دیدنی ایروان برای تجربه یک روز مهیج است. در این بناهای بسیاری از اسطوره ها و عشق تاریخی وجود دارد. موزه کافسجیان نیز در این منطقه قرار دارد.

جاهای دیدنی ارمنستان

۲- کلیسای جامع سنت گرگوری

ارمنستان ازی است که دین مسیحیت را پذیرفت بنابراین وجود کلیساهای بزرگ و کوچک، از جاذبه های گردشگری مهم این شهر محسوب می شود. کلیسای جامع گرگوری، بزرگترین کلیسای حواریون ارمنی در سال 2011 به سبک کلاسیک ارمنی ساخته شده است. کلیسایی روشن و نورانی (برخلاف کلیساها) که در ابتدای آن باغ های زیبا و سرسراززی های.

کلیسای جامع

۳- میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان است. محلي كه مركز شهري قرار گرفته و هر وقت به سر بزنيد، صداي موسيقي راك و پاپ شما را وجد مي‌آورد، مهمي مثل موزه تاريخ ارمنستان و خانه دولت در اطراف اين ميدان قرار دارد.

میدان جمهوری

۴- میدان آزادی ارمنستان

میدان آزادی ارمنستان شما را درست یاد ساختمان تئاتر شهر تهران خواهد انداخت. ساختمانی که تا سال ۱۹۹۱ به نام میدان تئاتر یا اپرا شناخته شده است. دو مجسمه برنزی از دو شاعر نامدار ارمنی در این میدان قرار دارد. ارمنستان جاهای دیدنی زیادی دارد که به همه آنها در این مطلب نمی‌گنجد. از دیگر دیدنی باید به بنای یادبود مادر ارمنستان کلیسای کاتوقیکه، مسجد، متناداران و موزه تاریخ اشاره کرد.

میدان آزادی ارمنستان

در ارمنستان کجا اقامت کنیم؟

نکته مهم قبل از برنامه ریزی برای سفر به ارمنستان، رزرو هتل و در نظر گرفتن مبلایی ت. از آنجایی ارمنستان یکی از توریستی می‌شود هتل ها و مراکز زیادی در آن دارد. اما این که چه هتلی را برای اقامت خود انتخاب کنید، به خودتان می‌دهد.

هتل های ۵ ستاره و لوکس را می‌دهید، یا هتل های معمولی تک ستاره؟ یا حتی می‌توانید در اقامتگاه ها و هاستل ها نیز اقامت داشته باشید. هتل رادیسون بلو ارمنستان یکی از بهترین هتل های 5 ستاره ایروان است. هتل گرند ایروان نیز یکی دیگر از پیشنهادها برای رزرو هتل 5 ستاره در ارمنستان مشمسو،‌ . هتل RIS Dalma Collection Yerevan از بهترین هتل های ۴ ستاره و آنابلا بوتیک هتل ایروان از بهترین هتل های ۳ ستاره ایروان هستند. اگر مایلید سفر به ارمنستان را برای خود بخرید، برای رزرو، مشاهده مقایسه هتل های ارمنستان وارد سایت فلای اسمارتک نیوز شوید هتل منتخب خود را با بهترین قیمت قیمت رزرو کنید.

رزرو هتل های ایروان

بهترین رستوران های ارمنستان و شکم گردی

در یک خارجی، چیزی که هیچ شرایطی از آن چشم پوشی، چشیدن طعم غذاهای کشور مقصد است. ارمنستان نیز یکی از آنهاست که مقصد خوبی برای می‌شود. برخی از معروفترین غذاهای ارمنستان عبارتند از:

مانتی: از معروفترین غذاهای ارمنستان است که کوفته‌های درون یک خمیر مخصوص تهیه و با نوعی ماست سیردار و سس مخصوص سرو می‌شود.

غپاما: از غذاهای ارمنی که از ترکیب کدو تنبل، برنج، خرما، آجیل و غیره می‌شود.

خورواتس: کباب گوشت گوسفند مزه دار شده است.

معروفترین غذاهای ارمنستان

باقلوا، باستورما، هاریسا، بیورک، چالامبور، بورش و دلما از دیگر غذاهای معروف ارمنستان هستند. اما برای چشیدن این غذاها باید کجا برویم؟ رستوران شرپ sherep یکی از بهترین رستوران های ایروان ارمنستان است. این رستوران درست در کنار میدان جمهوری واقع شده و نام آن به معنی ملاقه است. ملاقه ای که ابزار اصلی سرآشپزان می شود.

رستوران دیگری به نام رستوران دولماما (Dolmama) در خیابان پوشکین واقع شده و طعم خوشی از غذاهای کلاسیک ارمنی را به شما هدیه میده. رستوران لواش اما از دیگر بهترین رستوران های ایروان است که اکثر توریست ها حداقل برای یک وعده هم که شده به آن سر می‌زند.

رستوران های دیگری که در سفر به ارمنستان باید به آنها سر بزنید عبارتند از:

  • رستوران مرتاقه (Mer Taghe) در خیابان تومانیان
  • تاوررن ایروان (Tavern Yerevan) در خیابان امیریان
  • تاپاستان (Tapastan) در خیابان ماریتیوس سرایان و غیره.

سفر به ارمنستان چقدر است؟

این یک کلی است و نمی‌توانم پاسخ دقیقی بدهم، زیرا همه به شما و سبک سفرتان می‌خواهند. این که بخواهید اقتصادی سفر کنید یا یک ماجراجویی تجملاتی در پیش داشته باشید. اما به طور کلی هزینه های سفر به ارمنستان شامل چند مورد است که در ادامه آنها امشااره:

  • خرید بلیط هواپیما
  • رزرو رزرو هتل و اقامتگاه
  • هزینه عوارض خروج از کشور
  • بازدید از جاذبه های گردشگری برای پرداخت ورودی ها
  • هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
  • هزینه راهنمای محلی (در صورت نیاز)
  • غذای غذا و خرید خوراکی
  • خریدهای شخصی و خرید سوغاتی و غیره.

هر یکی از مواردی که در قسمت های قبلی آن اشاره می کند، سبک سفر شما، هزینه های متفاوت برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر این برای مقدار خود وجه نقد نیز با همراه داشته باشید که بهتر است در ایران پول خود را تبدیل کنید یا در فرودگاه ایروان به یک صرافی صرافی مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره سفر به ارمنستان

آیا سفر به ارمنستان نیاز به ویزا دارد؟

خیر. شهروندان ایرانی برای سفر به ارمنستان، نیاز به ویزای توریستی ندارند. با داشتن دارای حداقل ۶ ماه اعتبار، می‌توان تا ۹۰ روز به صورت توریستی در ارمنستان.

آیا ارمنستان کشور گرانی می شود؟

خیر. برای زندگی ارمنستان با درآمدی حدود 800 دلار می توانید زندگی این کشور را بپردازید.

بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا کدامند؟

ارمنستان، ترکیه، گرجستان و عراقی نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان ندارند.

نوشته راهنمای سفر به ارمنستان | هرآنچه باید درباره شرایط سفر بدانید! اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.