افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

رویکرد تمدن غرب به زنان در پی کسب سود و لذت خلاصه می شود.

  • کد خبر : 163620
رویکرد تمدن غرب به زنان در پی کسب سود و لذت خلاصه می شود.

به گزارش بازار، جمعی از بانوان اقشار مختلف به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. لازم به ذکر است رهبر انقلاب دو سال پیش در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان مبنی بر برگزاری جلسه در روز میلاد حضرت زهرا (س) […]

به گزارش بازار، جمعی از بانوان اقشار مختلف به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

لازم به ذکر است رهبر انقلاب دو سال پیش در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان مبنی بر برگزاری جلسه در روز میلاد حضرت زهرا (س) (س)، به مناسبت برگزاری چنین جلساتی اشاره کرد و سال گذشته نیز این دیدار در روز میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد.

برخی از محورهای بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

– رویکرد تمدن غرب به مسئله حیاتی و بسیار مهم زن در دو عامل سودجویی و لذت جویی خلاصه می شود.

– مسئله زن در اسلام از نقاط قوت اسلام است. اسلام در همه زمینه های مربوط به زنان دارای منطق قوی و پشتوانه عقلانی است.

– امروزه در دنیا دو رویکرد در همه این زمینه ها وجود دارد. یک رویکرد، رویکرد رایج غربی است که در کشورهای غیرغربی در همه زمینه هایی که ذکر کردم رایج شده است. یک رویکرد اسلامی است. این دو متضاد یکدیگرند.

– اما نکته ای وجود دارد که به نظر من قابل توجه است و آن اینکه نظام فرهنگی و تمدنی غرب حاضر به بحث در این موضوعات نیست، از ورود به بحث و تحقیق پرهیز می کند.

– بسیاری از مسائل در این زمینه ها مورد بحث فرهنگ غربی، نظام غربی، نظام فرهنگی و تمدنی غرب نیست. او با جنجال و بازی با استفاده از هنر، سینما، زور، فضای مجازی و… موضوع را پیش برد. او حاضر به بحث نیست، حاضر نیست به سؤالات پاسخ دهد. دلیلش این است که غرب منطق ندارد.

– همانا عظمت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با هیچ انسانی جز اهل بیت پیامبر و خود رسول خدا و فرزندانش قابل مقایسه نیست. به نظر من زن مسلمان الگوی بهتری از فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پیدا نمی کند.

– بانوان عزیز جامعه اسلامی ما، هم در کارهای خانگی و هم در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و هم در حکمت و دانش، سعی کنید از فاطمه زهرا(س) پیروی کنید.

این خبر تکمیل می شود…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.