افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

خط اعتباری روسیه 6.5 میلیارد روبلی برای ایران

  • کد خبر : 163491
خط اعتباری روسیه 6.5 میلیارد روبلی برای ایران

به گزارش بازار، در پی سفر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت روابط در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد ایران و روسیه. در جریان اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نشستی بین مدیران بانک های بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار […]

به گزارش بازار، در پی سفر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت روابط در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد ایران و روسیه. در جریان اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نشستی بین مدیران بانک های بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد.

در این نشست گشایش خط اعتباری 6.5 میلیارد روبلی بین ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قرار است این خط اعتباری از طریق بانک روسیه و بانک ملی ایران برای تامین مالی واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشورمان تامین شود.

خط اعتباری 6.5 میلیارد روبلی نتیجه قراردادهای واسطه گری و قراردادهایی است که بین هر دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی منعقد شده است.

لازم به ذکر است که این گشایش اعتبار اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری های ایران و روسیه پس از امضای تجارت آزاد با اوراسیا است.

روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط پولی و بانکی ایران و روسیه که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و معرفی و زیرساخت ها برای توسعه تجارت ایران و روسیه تاکید کردند.

در ادامه دکتر فرزین در این نشست سرمایه گذاری مشترک در پروژه های ایران و روسیه را مورد تاکید قرار داد و خواستار گسترش توان اقتصادی طرفین شد.

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی نیز از آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک با روسیه با توجه به توانمندی های زیرمجموعه های این بانک در حوزه های دارویی، غذایی و پتروشیمی خبر داد.

با وجود تجارت 200 میلیارد دلاری ایران و توانمندی های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین المللی گامی بسیار مهم برای توسعه این بخش تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.