افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

ایران در نامه ای به شورای امنیت: در زمان مناسب به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

  • کد خبر : 163154
ایران در نامه ای به شورای امنیت: در زمان مناسب به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت شهید سیدرضا موسوی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه شد، امیر سعید ایروانی سفیر و دائم نماینده ایران در سازمان ملل متحد، امشب (سه شنبه ۱۴ دی) به رئیس جمهور شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت شهید سیدرضا موسوی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه شد، امیر سعید ایروانی سفیر و دائم نماینده ایران در سازمان ملل متحد، امشب (سه شنبه ۱۴ دی) به رئیس جمهور شورای امنیت سازمان ملل متحد نامه ای نوشت.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی سابق سپاه و همرزم شهید سلیمانی در سوریه در منطقه مسکونی زینبیه دمشق خبر داد.

در این نامه آمده است: همزمان با جنایات وحشیانه و اقدامات ناعادلانه بین المللی، رژیم اسرائیل در اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه در مرزهای سوریه مشارکت فعال دارد. این اقدامات عمدی به طور خاص مستشاران نظامی ایرانی را هدف قرار می دهد که به صورت قانونی در این کشور برای کمک به مبارزه با تروریسم به درخواست رسمی جمهوری عربی سوریه حضور دارند.

این نامه می افزاید: ساعت 16:20 روز دوشنبه 4 آذر 2023، سید رضا موسوی مستشار ارشد نظامی که در ماموریت حمایت از ارتش سوریه در عملیات ضد تروریستی در حومه دمشق بود مورد اصابت سه موشک قرار گرفت. از مواضع رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان، اشغالگر به طرز فجیعی به شهادت رسید.

در این نامه آمده است: این اقدام شنیع و تروریستی دومین حمله علیه مستشاران ایرانی در ماه جاری پس از حمله مشابه رژیم صهیونیستی در دوم دسامبر 2023 است که متاسفانه حمله قبلی منجر به شهادت دو مستشار نظامی ایرانی به نام محمدعلی عطایی شد. شورچه و پناه تقی زاده.

ایروانی در این نامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به صراحت این اقدامات شنیع و بزدلانه تروریستی رژیم اسرائیل را محکوم می کند، گفت: ایران بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد حق مشروع و ذاتی خود را دارد. در یک لحظه معین قاطعانه پاسخ دهید. زمان مناسب و رزرو آنچه شما باید بدانید. ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه، بر اساس قوانین بین المللی، برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید می کند.

در این نامه آمده است: این غیرقابل انکار است که رژیم اسرائیل مسئول شهادت مستشاران نظامی بیگناه ایرانی و همچنین جنایت علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در جمهوری عربی سوریه است. بدون شک ایران این رژیم را مسئول چنین جنایات شنیع می داند.

ایروانی در این نامه آورده است: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که به تعهدات قانون اساسی خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند و به فعالیت‌های شوم رژیم اسرائیل و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی آن در منطقه پایان دهد. تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی به شدت محکوم می شود.

به گفته وی، این رژیم باید مجبور به تبعیت از قوانین بین المللی و توقف فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه شود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.