افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

ماشین آلات کشاورزی فرسوده می شود، آب هدر می رود و کشاورزی با بحران مواجه می شود

  • کد خبر : 163028
ماشین آلات کشاورزی فرسوده می شود، آب هدر می رود و کشاورزی با بحران مواجه می شود

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران؛ رکود و تورم همه بخش‌ها و شاید بخش‌های ماشین‌آلات کشاورزی صنعتی و بخش‌های فروشندگان قطعات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است و چون این بخش‌ها مربوط به کشاورزان و صنعت‌گران است، بیشتر متضرر می‌شوند. رئیس اتحادیه به بحث جواز کسب و مشکلات ایجاد شده در […]

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران؛ رکود و تورم همه بخش‌ها و شاید بخش‌های ماشین‌آلات کشاورزی صنعتی و بخش‌های فروشندگان قطعات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است و چون این بخش‌ها مربوط به کشاورزان و صنعت‌گران است، بیشتر متضرر می‌شوند. رئیس اتحادیه به بحث جواز کسب و مشکلات ایجاد شده در آن حوزه اشاره می کند و می گوید: قبلاً حق بازرسی داشتیم و الان کاملاً نادیده گرفته شده ایم. در گفتگو با مهدی آذرنیا به فرسودگی ماشین آلات و ادوات کشاورزی نیز اشاره کردیم. موردی که تاثیر زیادی بر هدر رفت آب، خشکسالی و تخریب محیط زیست دارد. هدر رفت آب در بخش کشاورزی به دلیل نبود ماشین آلات و ادوات مدرن کشاورزی در برخی موارد و به گفته برخی کارشناسان از مرز 90 درصد گذشت!

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و قطعات یدکی کشاورزی تهران، این کشورها برای ورود به بازار تجهیزات پمپاژی که به عنوان تجهیزات اولیه به آن نیاز دارند، با مشکل مواجه هستند، در حالی که اقلام لوکس به راحتی و بدون مانع وارد بازار می شوند.

مهدی آذرنیا با ترسیم چشم‌اندازی برای آینده کشاورزی می‌گوید اگر از کشاورزی ایران حمایت نشود، در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

او می گوید که قبلاً جلساتی را در اتحادیه خود برگزار کرده اند تا همین مشکلات را بررسی کنند.

آذرنیا در تشریح مشکلات ترخیص کالای کمرگ می گوید: اینتراکدهای ما به جای دیگری منتقل شده است. ما می خواهیم یک موتور کشاورزی وارد کنیم، INTA کدهای ما را به موتور خودرو داده است که هیچ اطلاعاتی از آن ندارند و ما برای حفظ جایگاه خود پیگیر هستیم.

وقتی صحبت از ماشین آلات کشاورزی می شود، فرسودگی آنها نیز به ذهن متبادر می شود و اینکه چقدر با ابزار مدرن دنیا و توسعه بخش کشاورزی فاصله دارند. علاوه بر این، هدر رفتن آب به دلیل فرسودگی ماشین آلات. رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و قطعات یدکی کشاورزی ضمن تایید این فرسودگی های مشکل ساز و مضر برای صنعت کشاورزی و محیط زیست ایران، توضیح می دهد: در حال حاضر ماشین آلات کشاورزی که در آبیاری کم آب ها کمک می کنند. متأسفانه وقتی واردکننده در حوزه ها سرمایه گذاری می کند آنقدر سخت گیری می کند که هیچکس وارد آن محصول نمی شود.

آذرنیا تاکید می کند که مشاغل مربوط به تجارت وی از حساس ترین مشاغل در هر کشوری است زیرا به دلیل کمبود آب در هر واحد بمب قرار می دهند. اما به سختی مجوز معرفی این محصول را می گیریم و این باعث کاهش سرمایه گذاری و سود می شود. یا وقتی برق نیست موتورهای برقی به کمک ما می آیند که در واردات نیز با چالش های جدی مواجه است.

وی به تجهیزات ساختمانی نیز اشاره می کند و نمونه هایی از ماشین آلات بتن با همین مشکل را بیان می کند و در عین حال می گوید: امروزه در فروشگاه های بزرگ، در نمایشگاه های خودرو و یا در صنایع آرایشی و بهداشتی محصولات به راحتی وارد شده و بدون مشکل کمر عرضه می شود. مسائل

آذرنیا معتقد است در صورت بروز نشدن خودرو; اما اگر ادوات و ادوات کشاورزی و ساختمانی وارد کشور شود، مطمئناً برای آینده و جامعه ما بهتر خواهد بود.

او از حمایت بیشتر از اتحادیه می گوید و اینکه نامه و امضای رئیس اتحادیه باید مجوز داشته باشد و دستش روی مجوزها باز باشد. متاسفانه وضعیت این کلاس افت کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.