افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

دریافت کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی ممنوع شد.

  • کد خبر : 162978
دریافت کپی مدارک هویتی در ادارات دولتی ممنوع شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزاحمد وحیدی وزیر کشور امروز در حاشیه مراسم ارائه شناسنامه شهید فخری زاده گفت: دریافت کپی کاغذی مدارک هویتی از دستگاه های مختلف الزامی نیست. بیشتر بخوانید: دیدار وزیر کشور از مجروحان حمله راسک + عکس این اظهارات وزیر کشور با گذشت حدود سه سال از بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی کاغذی […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزاحمد وحیدی وزیر کشور امروز در حاشیه مراسم ارائه شناسنامه شهید فخری زاده گفت: دریافت کپی کاغذی مدارک هویتی از دستگاه های مختلف الزامی نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدار وزیر کشور از مجروحان حمله راسک + عکس

این اظهارات وزیر کشور با گذشت حدود سه سال از بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی کاغذی مدارک هویتی توسط ادرات و بانک ها صورت می گیرد و همچنان انتقادات زیادی برای اجرایی نشدن این بخشنامه وجود دارد.

سازمان ثبت احوال کشور نیز تیرماه امسال اعلام کرد، اگرچه طبق قانون هیچ ارگانی حق دریافت تصویر اسناد و مدارک افراد را ندارد، اما سازمان ها قانون حذف کپی اسناد را رعایت نمی کنند.

برای یک کار کوچک اداری باید کپی شناسنامه و سند و مدارک ملی ارائه کنیم، بانک ها که از ادارات بدتر هستند مدام از مردم انواع مدارک را می خواهند، خودشان قانون را رعایت نمی کنند. یک بار با مرکز خدمات یکی از بانک ها تماس گرفتم و شکایت کردم، اما گفتند طبق دستورات داخلی خود عمل کرده ایم. دریافت رونوشت اسناد توسط ادرات و بانک ها. می گوید

به گفته وحیدی، زمانی که دستگاه ها بتوانند به سامانه های ثبت احوال متصل شوند و این مدارک هویتی را به صورت آنلاین دریافت کنند، بدون شک این مسیر مسیر امن تری خواهد بود و موجب آسایش مردم می شود که نباید کپی کاغذی دریافت کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نهادها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، همچنان به متن قانون اشاره می کند و از امکانات و ظرفیت های ایجاد شده بهره می برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.