افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

معرفی اولین شبکه تلفن همراه خصوصی 5G در نمایشگاه تلکام

  • کد خبر : 162816
معرفی اولین شبکه تلفن همراه خصوصی 5G در نمایشگاه تلکام

به گزارش بازار، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین همراه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام 2023) که با محوریت «تحول دیجیتال و اتصال» برگزار می شود. شرکت Jame Solutions یک شبکه تلفن همراه خصوصی در حوزه تخصصی 5G ارائه کرده است. این […]

به گزارش بازار، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین همراه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام 2023) که با محوریت «تحول دیجیتال و اتصال» برگزار می شود. شرکت Jame Solutions یک شبکه تلفن همراه خصوصی در حوزه تخصصی 5G ارائه کرده است.

این راه حل که یک شبکه خصوصی است و در دنیا با نام اختصاری NIB نیز شناخته می شود، ترکیبی از اجزای متعدد یک شبکه کامپیوتری در یک دستگاه واحد است که مبتنی بر شبکه سلولی است و به سرعت مستقر می شود و هدف آن توسعه و ایجاد آن برای ارائه یک شبکه اضطراری و انعطاف پذیر است.

First Companion این شبکه تخصصی را بر اساس هسته های 4G و 5G مدلسازی و پیاده سازی کرده است و تمامی اجزای آن در لایه های دسترسی، هسته و انتقال در یک مینی رک قرار گرفته اند.

مدیریت شبکه ارتباطی نیز از طریق پنل های مدیریت و مانیتورینگ شبکه انجام می شود و علاوه بر آن برخی بسترهای هوش مصنوعی و IOT برای این امر در نظر گرفته شده است که می تواند خدمات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی را در اختیار کاربران این شبکه قرار دهد.

با توجه به «نسل پنجم ارتباطات»، علاوه بر ایجاد تجربه اینترنت پرسرعت برای کاربران، بیشترین تأثیر آن بر صنعت و تجارت، سحاب الاول به طور همزمان «شبکه خصوصی پرسرعت» خود را در این رویداد رونمایی و ارائه کرد. یکی از برنامه های اصلی مبتنی بر 5G نیز یک شبکه خصوصی را مدل سازی و پیاده سازی کرده است.

مشتریان اصلی این راهکار جدید و توسعه‌یافته از اپراتور همراه اول، بخش‌هایی هستند که عمدتاً نیازمند پردازش‌های سنگین و در محل هستند و یا به دلایل امنیتی به دنبال شبکه غیردولتی و خصوصی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.