افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

آیا رشد صادرات فولاد چین اختلافات تجاری جدیدی ایجاد می کند؟

  • کد خبر : 162612
آیا رشد صادرات فولاد چین اختلافات تجاری جدیدی ایجاد می کند؟

بازار؛ گروه صنعتی: صادرات فولاد چین به سطوحی رسیده است که بازارهای بین المللی را مختل کرده و می تواند جرقه اختلافات تجاری جدیدی را ایجاد کند. این مطلب توسط ستون نویس تومیو شیدا در ستون نیکی آسیا نوشته شده است. در این گزارش آمده است که فولاد چین بازار آسیای جنوب شرقی را که […]

بازار؛ گروه صنعتی: صادرات فولاد چین به سطوحی رسیده است که بازارهای بین المللی را مختل کرده و می تواند جرقه اختلافات تجاری جدیدی را ایجاد کند. این مطلب توسط ستون نویس تومیو شیدا در ستون نیکی آسیا نوشته شده است. در این گزارش آمده است که فولاد چین بازار آسیای جنوب شرقی را که یک مقصد اصلی صادراتی برای فولادسازان چینی است، مختل کرده است. به طور خاص، در سپتامبر 2023، صادرات محصولات فولادی چین به تایلند حدود 60 درصد سال به سال، به مالزی حدود 80 درصد نسبت به سال قبل و به ویتنام بیش از چهار برابر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در حالی که انجمن آهن و فولاد اندونزی دولت را برای محافظت از صنعت تحت فشار قرار داد و ویتنام بازنگری اقدامات تجاری را آغاز کرد، کشورهای آمریکای جنوبی و خاورمیانه که مقادیر زیادی فولاد چینی نیز مصرف می کنند، محتاط تر شده اند.

روند نزولی قیمت محصولات فولادی به دلیل کاهش تولید فولاد در چین

همزمان، تولید فولاد در چین نشانه هایی از کندی را نشان می دهد و قیمت محصولات فولادی در حال کاهش است. با این حال، عرضه مازاد به کمک یوان ضعیف به بازار بین المللی هدایت می شود.

در این گزارش آمده است که چین با افزایش صادرات فولاد خود، دوباره بر محصولات با ارزش افزوده بالا تمرکز می کند و بر فولادسازان کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن فشار می آورد. صادرات محصولات فولادی چین به آن کشور در ماه های ژانویه تا اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته که نسبت به بازارهای جنوب شرق آسیا افزایش اندکی را نشان می دهد. با این حال، صادرات برخی از محصولات، مانند فولاد گالوانیزه گرم، در بالاترین حد خود قرار دارد و صعودی است.

در همین حال، ترکیه در پایان ماه اکتبر تعرفه های ضد دامپینگ را بر فولاد نورد گرم اعمال کرد و این امر نه تنها در مورد فولاد چین، بلکه از هند، روسیه و ژاپن نیز اعمال می شود. همانطور که قبلا توسط مرکز GMK گزارش شده بود، شرکت های فولادی چین صادرات محصولات فولادی خود را در ژانویه تا نوامبر 2023 35.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش دادند و به 82.66 میلیون تن رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.