افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
13

طرز تهیه لواشک قیسی در 10 قدم + بررسی افزودنی ها و نکات مهم

  • کد خبر : 16241
طرز تهیه لواشک قیسی در 10 قدم + بررسی افزودنی ها و نکات مهم

چگونه می‌توانیم در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن لواشک قیسی درست کنیم؟ لواشک قیسی چه فایده‌هایی دارد؟ چه افزودنی هایی را می توانم به این لواشک اضافه کنم؟ بیایید با هم جواب این سوالات را کشف کنیم. طرز تهیه لواشک قیسی و نکات آن لواشکقیسیکیازخوراکی‌هایموردعلاقهخیلیازبچه‌هاوالبتهبزرگ‌ترهایخوش‌ذوقاست. اینخوراکیلذیذ، علاوه برخوشمزه‌بودن، یک میانوعده مغذی هم هست. درست‌کردن لواشک […]

چگونه می‌توانیم در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن لواشک قیسی درست کنیم؟ لواشک قیسی چه فایده‌هایی دارد؟ چه افزودنی هایی را می توانم به این لواشک اضافه کنم؟ بیایید با هم جواب این سوالات را کشف کنیم.

طرز تهیه لواشک قیسی و نکات آن

لواشکقیسیکیازخوراکی‌هایموردعلاقهخیلیازبچه‌هاوالبتهبزرگ‌ترهایخوش‌ذوقاست. اینخوراکیلذیذ، علاوه برخوشمزه‌بودن، یک میانوعده مغذی هم هست. درست‌کردن لواشک خانگی، ساده است و با تهیه آن می‌توانید از این میوه‌ها جلوگیری کنید.

خوبی این لواشک است که شما می توانید آن را با انواع قیسی درست کنید و فقط کافی است قیسی را تهیه کنید، برای تهیه آن هم می توانید آن را از آن تهیه کنید آجیل فروشی اینترنتی، سفارش تا با سریع ترین و ساده ترین راه ممکن ، درست انجام دهید این فوق العاده شوید. با ما و طرز تهیه لواشک قیسی با تمام فوتوفن‌های آن‌ همراه شوید.

معرفی لواشک قیسی

قیسی که نوع شیرین و بسیار مرغوب میوه های زیبا، یکی از بهترین میوه ها برای تبدیل شدن به لواشک است. طعم شیرین در کنار چسبندگی خوب آن، می‌شود لواشک‌های این میوه، نرم و وجود داشته باشد. بعد از هم، به‌راحتی می‌توانید آن را در مورد نظرتان برش بزنید و رول تا یک میان وعده‌های خوب داشته باشید. .

موقع درست‌کردن قیسی می‌توان آن را با یک یا میوه دیگر هم ترکیب کرد انواع لواشک با طعم‌های مختلف را. همچنین می‌توان آن را طعم‌دهنده‌هایی مانند آب‌لیمو، دارچین، بادام و غیره را هم اضافه کرد. آن را با یا بدون شیرین‌توان کننده درست کرد. حتی می‌توان میوه‌های خردشده، آجیل، تکه‌های نارگیل غیره را با ترکیب و یک لواشک ویژه بسازید.

فواید قیسی

دلیل محبوبیت قیسی در دنیای سلامت، غنی از ویتامین و مواد معدنی آن است. فقط 100 گرم از این میوه نارنجی مایل به زرد 6 درصد پتاسیم و 12 درصد از دوز توصیه‌شده روزانه ویتامین‌های به و سی. را برای بدن شما می‌کند.

ویتامین‌های موجود در میوه‌های سلامت چشم و سلامتی را می‌کند، فیبر موجود در آن‌ها برای دستگاه‌های خوراکی، تنظیم میزان فشارخون و کلسترول قلب، مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در این میوه با مقابله با پوست می‌توانند بر سلامت پوست و مو هم تأثیر بگذارند.

مهم ترین کارکرد قیسی مخصوصاً خشک شده یا لواشک (بدون اضافه کردن شکر) آن، کمک به درمان است. قیسی مقدار کربوهیدرات بسیار کمی دارد و یک دانه آن فقط 17 قند 4 گرم کربوهیدرات دارد که خوبی برای نوشیدنی است. قیسی می‌تواند از رژیم غذایی تغذیه کند و در آن موجود باشد، می‌تواند سطح قند را تنظیم کند.

این میوه دارای شاخص گلیسمی پایین است، یعنی ثابت بر سطح قند شما و سطح آن را خیلی سریع افزایش نمی دهد. همچنین بسیار غنی است که به‌عنوان یک عمل می‌کند و سطح قند خون را بهبود می‌بخشد.

طرز تهیه لواشک قیسی

برای درست کردن لواشک قیسی به مواد زیر نیاز دارد:

  • قیسی: 250 گرم
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

1. قیسی‌ها را بشویید، سپس آن‌ها را خلال کنید و در یک قابلمه متوسط ​​قرار دهید.

2. به قابلمه، آب اضافه کنید. میزان آبی که می‌ریزد باید به‌اندازه‌ای باشد که روی زردآلوها را بپوشاند.

3. زمانی که آب جوشید، حرارت را کم کنید. (نیازی به گذاشتن درب قابلمه نیست). حدود 30 دقیقه زمان بدهید تا مخلوط شما کاملاً نرم شود.

4. قیسی را آبکش کنید و کمی خنک شود.

5. 5. زمانی‌که کاملاً یکدست شد، آب‌لیمو را هم بزنید و دوباره کمی هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

6. فر را از قبل با دمای 175 یا 200 درجه فارنهایت یا به عبارتی بین 80 تا 95 درجه سانتیگراد.

7. در دو سینی فر لبه‌دار، ورقه‌های پخت سیلیکونی یا کاغذ پوستی قرار دهید. مخلوط زردآلو را به‌میزان مساوی در هر قالب تقسیم کنید.

8. مخلوط زردآلو را نازک و به طور یکنواخت یکنواخت قالب پخش کنید و در فر بیرون کنید.

9. حدود 3-4 ساعت زمان بدهید تا لواشک شما بپزد و پوره قیسی خشک شود و به دست نچسس.

10. وقتی لواشک قیسی شما آماده شد، آن را از خارج خارج کنید و بگذارید تا.

طرز تهیه لواشک شما به رسید و حالا آن را به‌صورت نواری برش دهید آخر بنوشید و آن را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

نکته: اگر موقع برش لواشک به چاقو می‌چسبد، هنوز خشک‌شده و باید آن را حدود 30 دقیقه آزاد کنید تا خشک شود، بعد برش بزنید و رول کنید.

اگر هم از استفاده از نور خورشید استفاده کنید، می توانید نور خورشید را برای خشک کردن لواشک قیسی استفاده کنید. برای این دستورات بالا را دنبال کنید و به‌جای قالب‌ها در فر، آن را با نور نور خورشید خشک کنید و صبر کنید.

از چه افزودنی‌هایی می‌توانیم در لواشک قیسی استفاده کنیم؟

اول بگوییم در درست‌کردن این لواشک می‌توان از هر قیسی چه تازه‌ای باشد چه کنسرو شده است، از منجمد استفاده کنید و هیچ محدودیتی نداشته باشید.

افزودنیهای طعم‌دهنده:

  • ادویه‌جات: مثل دارچین، جوز هندی، گشنیز، فلفل تند، میخک و زنجبیل
  • عصاره ها: کمی عصاره، لیمو، بادام یا پرتقال یا لیکور می‌توان تفاوت بزرگی در طعم لواشک شما ایجاد کند.
  • آب: لیمو، لیموترش، پرتقال، انبه و آناناس
  • سبزی: گیاهان ریز خرد شده هم می‌توانند طعم بی‌نظیری را به لواشک اضافه کنند. ریحان، نعناع، ​​مریم‌گلی، رزماری، آویشن و لیمو را امتحان کنید.
  • چیا
  • کنف
  • آجیل
  • تکه های نارگیل

اگر داشته باشید چون عطر و طعم در خشکی می‌شود، باید میزان طعم‌دهنده‌هایی باشد که کار می‌برید.

از چه شیرین کننده هایی برای لواشک قیسی استفاده کنیم؟

در درست‌کردن قیسی می‌توان به هر مقداری که دوست داشت آن شیرین‌کننده اضافه کرد. اگر قیسی به اندازه کافی رسیده و شیرین است می‌توان هیچ شیرینی شیرینی را اضافه کرد.

درهرصورت اگر لواشکتان شیرین باشد می‌توان از شکر، افرا یا شیرین‌کننده‌ها استفاده کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. این نکته را هم اضافه کنیم که شکر در ماندگاری لواشک هیچ نقشی ندارد. اگر می‌خواهید ماندگاری از ماندگاری استفاده کنید، لازم است دلیلگاری لواشک حذف شود.

شکر گرانول قهوه‌ای خوب است، بهتر است در لیوان پوره میوه ۱ قاشق غذاخوری شکر مصرف کنید. عسل، افرا، شربت ذرت، شربت برنج یا سایر شیرین‌کننده‌های مایعات مقداری چسبندگی به محصول بیشتر می‌شوند، بنابراین مهم است که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی‌ها استفاده نشود.

چه میوه‌هایی برای درست‌کردن لواشک بهترین گزینه هستند؟

لواشک را با قیسی می‌توان با انواع میوه‌های درست کرد و روش‌های چند روش آن‌ها هم دیگر درست شد. بهتر است در درست‌کردن لواشک از میوه‌های کاملاً رسیده استفاده کنید. بااین‌حال بهترین گزینه‌ها برای لواشک عبارتند از:

  • انواع توت ها: توتفرنگی، زغال‌اخته و تمشک
  • میوه‌های هسته‌دار: قیسی، زردآلو، آلو، هلو و گیلاس
  • میوه های استوایی: انبه، آناناس و پاپایا

همچنین لواشک سیب، گلابی، کدو حلوایی و ریواس بسیار خوشمزه است. ترکیب سیب و قیسی هم یکی از لوشکهای پرطرفدار را می‌سازد.

چرا لواشک قیسی ترک برمی‌دارد؟

اگر لواشک شکننده است و به‌راحتی ترک می‌خورد، این است که خیلی خشک شده است. اگر در جداکردن لواشک از قالب مشکل داريد، آن را بگيريد تا از آن جلوگيري کنيد.

ماندگاری لواشک قیسی چقدر است؟

لواشک خانگی دو تا چهار هفته در اتاق باید، فقط مطمئن باشید که آن را در محیطی تاریک و خشک نگهداری می‌کنید. در صورت نگهداری در یخچال، از ظرف دربسته استفاده کنید تا بافت و طعم آن تا یک ماد ح. اگر به نگهداری طولانی‌تری نیاز دارید، می‌توانید یک سال در فریزر نگه دارید.

ارزش غذایی لواشک

لواشک، یک رژیم غذایی است که به‌عنوان میان وعده یا دسر مصرف می‌شود. این خوراکی به‌طور طبیعی کم‌چرب و سرشار از فیبر و کربوهیدرات است. لواشک چون است، به‌راحتی ذخیره شده و بسته می‌شود، می‌تواند برای میوه‌های طبیعی در فصل‌های مختلف باشد.

لواشک قیسی هم بیشتر لواشک‌ها را کمی دارد و همین دلیل بین آنها به وزنشان حساس هستند از محبوبیت زیادی دارند. می‌توانم از فیبرها، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها قابل‌توجهی باشم.

The post طرز تهیه لواشک قیسی در 10 قدم + بررسی افزودنی ها و نکات مهم appeared first on اسمارتک نیوز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.