افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

تمایل ایران به صادرات فرآورده های نفتی و خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه

  • کد خبر : 162363
تمایل ایران به صادرات فرآورده های نفتی و خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه

به گزارش بازار، جواد اوجی ظهر امروز (دوشنبه 13 دی ماه) در دیدار با دنیس مونکادا، با بیان اینکه دولت سیزدهم ضمن تاکید بر افزایش روابط با نیکاراگوئه در همه زمینه ها، گفت: در سفر اخیر خود به نیکاراگوئه در حوزه سوخت و مشتقات نفتی و علاوه بر آن در ارائه خدمات فنی و مهندسی […]

به گزارش بازار، جواد اوجی ظهر امروز (دوشنبه 13 دی ماه) در دیدار با دنیس مونکادا، با بیان اینکه دولت سیزدهم ضمن تاکید بر افزایش روابط با نیکاراگوئه در همه زمینه ها، گفت: در سفر اخیر خود به نیکاراگوئه در حوزه سوخت و مشتقات نفتی و علاوه بر آن در ارائه خدمات فنی و مهندسی مذاکرات خوبی با وزیر انرژی این کشور آمریکای مرکزی انجام شد.

وی با اشاره به توانایی شرکت های ایرانی در بازسازی و ساخت پالایشگاه های نفت در نیکاراگوئه گفت: این شرکت ها می توانند در زمینه تامین تجهیزات فنی و مهندسی و خدمات به پروژه های پالایشی نیکاراگوئه همکاری کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران و نیکاراگوئه از نظر اعتقادی و مبارزه با استکبار جهانی در یک جبهه قرار دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه از نظر زمانی تقریباً یکسان بوده و امروز آنها را دوقلو می‌شناسند. ” انقلاب.

اوجی با اشاره به اینکه روابط ایران و نیکاراگوئه در دولت سیزدهم نسبت به گذشته پیشرفت داشته است، افزود: به نظر می رسد تشکیل هیئت های فنی و تخصصی برای تسریع در توافقات دو کشور ضروری است. لذا آماده پذیرایی از هیئت های تخصصی نیکاراگوئه هستیم.

منتظر کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه هستیم
وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه حضور مسئولان صنعت نفت در این کشور برای اجرای توافقات گذشته ضروری به نظر می رسد، گفت: با بازگشت به نیکاراگوئه روحیه همکاری و توان بالای متخصصان ایرانی وجود دارد. و کارشناسان برای مشارکت در پروژه های پالایش نیکاراگوئه گزارشی را به رئیس جمهور خود ارائه خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های پالایشی برای این کشور بسیار مهم و حیاتی است، گفت: بی صبرانه منتظر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور برای بهره مندی و تسریع در استفاده از تجربیات صنعت نفت ایران در پروژه های پالایشی خود هستیم.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با یادآوری اینکه این چهارمین سفر وی به ایران در دو سال و نیم اخیر است، تصریح کرد: امیدواریم وزیر نفت ایران در سفر خود به نیکاراگوئه از نزدیک در جریان امور کشورمان قرار گرفته باشد. وضعیت و نیازهای حوزه پالایش نفت». در آینده نزدیک هر دو طرف می توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.