افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

ورزشگاه جدید پایتخت ساخته می شود – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 162256
ورزشگاه جدید پایتخت ساخته می شود – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای احداث مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی در تهران، با اشاره به اینکه تمامی ابعاد مختلف این پروژه به صورت جهادی انجام شده است، اظهار داشت: راه و بیان کرد: یکی از ویژگی های قابل توجه این پروژه این است که تمامی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای احداث مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی در تهران، با اشاره به اینکه تمامی ابعاد مختلف این پروژه به صورت جهادی انجام شده است، اظهار داشت: راه و بیان کرد: یکی از ویژگی های قابل توجه این پروژه این است که تمامی جوانب و جوانب مختلف طرح به دقت مورد بررسی قرار گرفته و موضوعات مختلف مرتبط با آن مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اول رئیس رئیس جمهور شکل مناسب تامین مالی را یکی از مهمترین موضوعات در اجرای پروژه های مختلف دانست و افزود: تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه از طریق تهاتر نفتی تامین می شود که سابقه کمتری در کشور دارد. و آرامش بخش است

مخبر ساخت استادیوم و مجموعه ورزشی بزرگ برای تهران را یک نیاز جدی عنوان کرد و افزود: همه ورزشکاران و ورزش دوستان از جمله تقریباً همه افراد جامعه مخاطبان این پروژه هستند و ساخت این مجموعه یک پروژه خواهد بود. خدمت همه این عزیزان

وی خاطرنشان کرد: از لحظه دستور رئیس جمهور تا زمان تصمیم گیری گرفتن و زمان زیادی از نگارش این تفاهم نامه نمی گذرد، خاطرنشان کرد: انتظار این است که این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و مردم و جوانان هر چه سریعتر از مزایای آن بهره مند شوند. ممکن است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه و مذاکره با پیمانکار این پروژه، باید از تمام توان ملی برای ساخت این مجموعه استفاده شود و الگوی اسلامی ایرانی نیز در طراحی و ساخت این ورزشگاه رعایت شود. .

مخبر در این مراسم همچنین به سوالات و شبهات پیرامون طرح مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی تهران پاسخ داد و گفت: عده ای پرسیدند که چرا قرار است این پروژه توسط یک شرکت چینی انجام شود و زیرا چین خط مبادلات مالی دارد و ما منابع پروژه را از طریق غرامت نفتی با طرف چینی تامین خواهیم کرد. به همین دلیل این پروژه که ساخت آن چندین میلیارد دلار هزینه داشته است به یک شرکت چینی سپرده شده است. ضمناً از ظرفیت شرکت های همکار داخلی در تمامی مراحل کار از طراحی تا اجرا استفاده خواهد شد.

کمیته راهبری برای اجرای طرح بزرگ ورزش تشکیل می شود

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ایراداتی که برخی در خصوص مکان یابی این مجموعه مطرح کرده اند، خاطرنشان کرد: برخی گفته اند محل این مجموعه روی گسل است و این در حالی است که مطالعات و بررسی های فنی جامع زمین شناسی انجام شده است. . در این زمینه ساخته شده است، از این نظر مشکلی وجود ندارد.

محسن منصوری، نزدیکی این مجموعه به فرودگاه بین المللی بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد و دسترسی به شبکه حمل و نقل و شبکه جاده ای کشور از دیگر دلایل جانمایی این ورزشگاه است و گفت: کمیته راهبری برای پیگیری اجرای این طرح تشکیل می شود. و شرکت چینی نیز متعهد شده است که این پروژه را در کمترین زمان ممکن به اتمام برساند.

با ساخت مجموعه ورزشی سرانه ورزش در تهران دو برابر می شود

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم تاکید کرد: ساخت این مجموعه می تواند باعث افزایش سرانه ورزش در تهران شود. بجز آخرین شهرهای کشور دوبرابر واقع شده اند، گفت: با ساخت این مجموعه نیاز تمام رشته های ورزشی دنیا برطرف می شود و نگرانی برای میزبانی مسابقات بین بین المللی زمین ورزشی نخواهیم داشت.

کیومرث هاشمی با اشاره به شرکت پیمانکار چینی این پروژه گفت: اصولا شرکت های چینی در ورزشگاه سازی سرآمد هستند و شرکتی که قرار است این مجموعه را بسازد نیز شرکت معتبری است که بیش از صد پروژه مشابه را در سطح جهان اجرا کرده است.

انصاری تولیت حرم امام خمینی (ره) نیز در این دیدار شبهاتی را مطرح کرد در باره وی زلزله و فرونشست شهر آفتاب را رد کرد و با توجه به بررسی های قبلی و بررسی همه جوانب در شهر آفتاب و حرم حضرت امام (ره) این مکان را مناسب ترین مکان برای ساخت و ساز دانست. . چنین مجموعه بزرگی برای شهر تهران.

در این مراسم وزیر نفت، شهردار تهران، رئیس سازمان برنامه و بودجه هر یک به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص ساخت این مجموعه پرداختند و آمادگی کامل خود را برای حمایت همه جانبه از این پروژه اعلام کردند.

این تفاهم نامه با هدف تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای احداث «مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی در طرح ویژه شهر فرهنگی و مذهبی تهران» مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مساحت 1000 متر مربع 370 هکتار برای برگزاری جشن رویدادها و مسابقات ورزشی ملی و بین المللی با در نظر گرفتن شرایط و رعایت ضوابط و مقررات مربوط به «معاون اول رئیس جمهور»، «معاون اجرایی»، «وزارت ورزش و جوانان»، «وزارت نفت» “، “سازمان برنامه و بودجه”، “استانداری تهران”، “شهرداری تهران” و “آستان مقدس امام خمینی”س)تنظیم و امضا شد.

بر اساس متن این تفاهم نامه، «وزارت ورزش و جوانان» موظف شد برای بررسی و انجام مطالعات راهبردی «طرح جامع شهر آفتاب» و تهیه مطالعات فنی، مدیریتی، شرکت مشاور ذیصلاح داخلی یا خارجی را شناسایی و انتخاب کند. طرح.اجرای اقتصادی و معماری پروژه “مجتمع” مرکز فرهنگی ورزشی شهر آفتاب.

همچنین دستگاه اجرایی طرح «توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در کشور» تعیین و منابع لازم از محل مازاد فروش نفت خام و میعانات گازی (معادل مشارکت دولت) توسط «وزارت نفت» تعیین شد. “. و با تخصیص سازمان برنامه و بودجه.

آستان مقدس امام خمینی(ره)س)“همچنین با توجه وی بر اساس توافق نامه موظف شد نسبت به تامین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور اقدامات لازم را انجام دهد. بر اساس بندهای این تفاهم نامه، انجام مطالعات خاک، ژئوتکنیکزلزله شناسی، تحلیل خصوصیات طبیعی و فیزیکی، مخاطرات طبیعی و زیست محیطی زمین، بافت اطراف، توپوگرافی و شیب طبیعی اراضی معرفی شده باید قبل از شروع عملیات اجرایی انجام شود.

همچنین به منظور هماهنگی، تسهیل و نظارت بر امور اجرایی طرح مذکور و تبیین تعهدات دستگاه های اجرایی، کارگروهی زیر نظر «معاونت اجرایی رئیس جمهور» متشکل از نمایندگان سازمان تشکیل شد. اختیاری «معاونت اجرایی ریاست جمهوری»، «وزارت ورزش و جوانان» (شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور)، «وزارت نفت»، «سازمان برنامه و بودجه کشور»، «شهرداری تهران» و حرم مطهر امام خمینی(ره)س)“تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.