افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » با ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2023 آشنا شوید

  • کد خبر : 162058
اسمارتک نیوز » با ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2023 آشنا شوید

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جام ملت های آسیا 2023 ابتدا قرار بود در چین برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، چین از این سازمان کنار رفت و قطر به عنوان میزبان جام ملت های آسیا انتخاب شد. به این ترتیب قطر پس از گذشت نزدیک به یک سال از میزبانی جام […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، جام ملت های آسیا 2023 ابتدا قرار بود در چین برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، چین از این سازمان کنار رفت و قطر به عنوان میزبان جام ملت های آسیا انتخاب شد. به این ترتیب قطر پس از گذشت نزدیک به یک سال از میزبانی جام جهانی، محل برگزاری جام ملت های آسیا را نیز به دست آورد.

جام ملت های آسیا از پنجشنبه 30 دی ماه با دیدار دو تیم قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل (ورزشگاه فینال جام جهانی 2022) آغاز می شود و تیم فوتبال ایران نیز در یک گروه قرار گرفته است. با تیم های ملی فوتبال فلسطین، هنگ کنگ و امارات متحده عربی در این رقابت ها حضور دارند.

نگاهی داریم به ورزشگاه های این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا:

استادیوم لوسیل

ظرفیت: 80000

طراح: تشویق کنید

فاصله از مرکز شهر دوحه: 16 کیلومتر

ورزشگاه دیگری بود که برای جام جهانی قطر ساخته شد. شرکت معماری “Foster & Partners” استادیوم “Lucille” را به گونه ای طراحی کرده است که شبیه یک فانوس یا یک ساختمان کاسه ای شکل باشد. استادیوم لوسیل با ظرفیت 80000 نفر منعکس کننده جاه طلبی و اشتیاق قطر برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان است.

یک کلان شهر جدید و پیشرفته در کنار استادیوم ایجاد شده است که به طور خاص برای نیازهای ساکنان طراحی شده است. این ورزشگاه میزبان ده بازی از جمله فینال جام جهانی بود.

استادیوم کالیفا

ظرفیت: 40000

در 19 می 2017، استادیوم بین المللی خلیفه با میزبانی فینال امیر کاپ در حضور بیش از 40000 هوادار، اولین ورزشگاه جام جهانی 2022 شد. این ورزشگاه میزبان هشت بازی جام جهانی بود.

رویدادهای اخیر برگزار شده در خلیفه بین المللی شامل مسابقات جهانی دو و میدانی و جام باشگاه های جهان 2019 قطر است.این ورزشگاه سال گذشته نیز میزبان مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بود.

این ورزشگاه قرار است میزبان دومین بازی ایران در جام ملت های آسیا برابر هنگ کنگ باشد.

ورزشگاه احمد بن علی

ظرفیت: 40000

ورزشگاه الریان فرهنگ قطر را به نمایش می گذارد و میزبان هفت بازی جام جهانی بوده و برای جام ملت ها نیز استفاده می شود. در نمای بیرونی این ورزشگاه به تجارت در قطر و حیوانات مختلف اشاره شده است. سال ها پیش، ورزشگاه احمد بن علی در محل فعلی شهر الریان وجود داشت. اما در سال 2015 این مکان به طور کامل تخریب شد و ورزشگاه دیگری با همین نام طبق استانداردهای جهانی ساخته شد. تکمیل پروژه تخریب و بازسازی این ورزشگاه مدرن حدود 4 سال به طول انجامید. گفته می شود در این پروژه عظیم بیش از 100 هزار متر مکعب بتن و 6700 تن فولاد استفاده شده است.

فوتبال ایران خاطرات خوبی از این ورزشگاه دارد زیرا بازی ایران و ولز در آنجا برگزار شد که ایران برای اولین بار در تاریخ یک جام جهانی موفق شد یک تیم اروپایی را شکست دهد.

ورزشگاه الجنوب

ظرفیت: 40000

ورزشگاه الجنوب که در الوکره با طرحی الهام گرفته از معمار فقید بریتانیایی-عراقی دام زاها ساخته شد، میزبان هفت بازی جام جهانی بود و در آن مسابقات مورد استفاده قرار گرفت. طراحی بیرونی این استادیوم با الهام از بادبان های کشتی های سنتی و ادای احترام به تاریخ دریایی شهر الوکره است. سیستم خنک کننده نوآورانه و سقف جمع شونده امکان استفاده از سالن بدنسازی را در تمام طول سال فراهم می کند.

این ورزشگاه در تاریخ 26 اردیبهشت 1398 افتتاح شد و الجنوب سال گذشته میزبان مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بود و میزبان بخش شرقی این مسابقات نیز بود. این ورزشگاه نیز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 در 19 دسامبر انتخاب شد.

استادیوم البیت

ظرفیت: 60000

البیت که میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی بود، پیش از این به خاطر شکل و شمایل سنتی خود به شهرت رسیده است. طرح البیت که توسط بنیاد Aspire Zone ارائه شده است، یادآور چادر سنتی عربی است که به «بیت الشعار» معروف است و نمادی از مهمان نوازی اعراب است.

این ورزشگاه منحصر به فرد در قطر دارای سقف جمع شونده پیشرفته و دارای 400000 متر مربع فضای سبز است. این مکان میزبان 9 بازی جام جهانی بود.

ورزشگاه جاسم بن حمد

ظرفیت: 15000

ورزشگاه تیم السد قطر میزبان جام ملت های آسیا 2011 بود که شامل مرحله یک چهارم نهایی و همچنین دیدار مقدماتی آن رقابت ها بود. این ورزشگاه معمولا برای میزبانی مسابقات السد قطر استفاده می شود. در فصل 2014-2015 این ورزشگاه شاهد سوپرکاپ ایتالیا بین ناپولی و یوونتوس بود و آخرین بازسازی این ورزشگاه در سال 2010 انجام شد.

استادیوم شهر آموزش و پرورش

استادیوم شهر آموزش در قلب بنیاد قطر قرار دارد. این ورزشگاه میزبان هشت بازی در جام جهانی قطر بود و در نهایت به ورزشگاه اصلی تیم ملی بانوان قطر تبدیل خواهد شد.

این استادیوم به اولین محل برگزاری جام جهانی تبدیل شد که قبل از افتتاحیه، امتیاز پنج ستاره را از GSAS دریافت کرد. به تازگی شهر آموزش و پرورش نیز میزبان مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

قرار است دو دیدار تیم ایران در جام ملت های آسیا در این ورزشگاه برگزار شود. بر این اساس اولین بازی ایران مقابل فلسطین و بازی ایران مقابل امارات در این ورزشگاه برگزار می شود.

ورزشگاه الثمامه

ظرفیت: 40000

نمای ورزشگاه از کلاه بافتنی سنتی الهام گرفته شده است که برای قرن ها توسط مردان در سراسر جهان عرب استفاده می شود. این ورزشگاه توسط معمار قطری ابراهیم ام جیده طراحی شده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی جام جهانی بود.

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه

ورزشگاه: 10000

این ورزشگاه که در منطقه دوحیل دوحه قرار دارد، میزبان تعدادی فینال بزرگ در قطر و همچنین میزبان فینال قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2016 بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.