افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
5

همانطور که مهارت پدری جهانی می شود، ذهن او به سختی از خانه دور می شود

  • کد خبر : 1615
همانطور که مهارت پدری جهانی می شود، ذهن او به سختی از خانه دور می شود

مهارت‌های پدری که اهل جزایر قناری است، جایی که خانواده‌اش یک میخانه دارند و اداره می‌کنند، شهرت جهانی پیدا کرده است و در جام جهانی کاملاً به نمایش گذاشته می‌شود. یک میخانه و یک پنا. این چیزی است که پدربزرگ پدرو گونزالس لوپز به خانواده خود در جزیره تنریف منتقل کرده است. و بدون یکی […]


مهارت‌های پدری که اهل جزایر قناری است، جایی که خانواده‌اش یک میخانه دارند و اداره می‌کنند، شهرت جهانی پیدا کرده است و در جام جهانی کاملاً به نمایش گذاشته می‌شود.

یک میخانه و یک پنا. این چیزی است که پدربزرگ پدرو گونزالس لوپز به خانواده خود در جزیره تنریف منتقل کرده است. و بدون یکی یا دیگری، گونزالس لوپز ممکن است ستاره تیم ملی اسپانیا نباشد که در سراسر جهان با نام پدری شناخته می شود.

در میخانه ای که پدر پدری آن را به یک رستوران کامل به نام تاسکا فرناندو تبدیل کرده است، خانواده میزبان Peña Barcelonista de Tenerife-Tegueste، یکی از بیش از 1200 کلوپ رسمی هواداران بارسلونا در سراسر جهان هستند. پدری با تماشای بازی های بارسلونا با پنیا در رستوران تنریف، بزرگترین جزایر قناری که در سواحل مراکش قرار دارد، بزرگ شد. حالا آنها ستاره او را برای بارسلونا تماشا می کنند.

پدری به اسپانیایی می‌گوید: «پدربزرگ من باشگاه هواداران را تأسیس کرد و همیشه یکی از بازی‌های بارسا را ​​در آنجا برگزار می‌کرد – و حالا همه برای دیدن من به آنجا می‌روند. برای من این یک هیجان بزرگ است که مردم شهرم از من حمایت می کنند.

این رستوران همچنین محلی است که والدین پدری زمانی که هر دو شروع به کار در آنجا کردند با هم آشنا شدند – پدرش هنوز بار را اداره می کند و مادرش هنوز آشپزخانه را اداره می کند. بنابراین می توان گفت که نه تنها پدری فوق ستاره فوتبال بدون رستوران وجود ندارد، بلکه خود پدری نیز وجود دارد.

پدری می گوید: «من خاطرات زیادی در آنجا دارم. من با پسرعموها و دوستانم در طبقه پایین در اتاقی فوتبال بازی می‌کردم، اما باید مراقب بودیم چیزی نشکنیم. من ساعت های زیادی را در رستوران گذراندم و به خاطر خانواده ام به آن علاقه زیادی دارم.»

دیوید راوم آلمانی در تساوی 1-1 اسپانیا در گروه E تلاش می کند تا با پدری همراه شود.

لوکا برونو/AP

از شکستن لامپ ها در زیرزمین تاسکا فرناندو تا شکستن رکورد در زمین برایاسپانیا، صعود این جوان 20 ساله شهابی بوده است. پدری در 16 سالگی در دسته دوم اسپانیا برای لاس پالماس، بزرگترین باشگاه فوتبال در جزایر قناری، بازیکن ثابتی بود. کمتر از یک ماه پس از اولین بازی حرفه ای او، بارسلونا قبلاً او را با مبلغ اولیه 5 میلیون یورو به علاوه موارد اضافی به خدمت گرفته بود – معامله ای که با توجه به بند آزادسازی فعلی او پس از امضای قرارداد جدید، 1 میلیارد یورو تعیین شده است.

در عرض یک ماه از اولین بازی خود در بارسلونا در سپتامبر 2020، پدری در کنار لیونل مسی به یک بازیکن ثابت در ترکیب بارسلونا در کنار لیونل مسی تبدیل شد و سالی پر از جام را آغاز کرد. پدری در اولین فصل حضورش برای بارسلونا در فصل 2020–21، 73 بازی برای باشگاه و کشور انجام داد که بیش از هر بازیکن دیگری در جهان در آن سال بود.

پدری پس از قهرمانی در کوپا دل ری، جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا در یورو شد، به عنوان بهترین بازیکن جوان یورو 2020 انتخاب شد، در المپیک توکیو مدال نقره گرفت و جایزه پسر طلایی و جام کوپا را به دست آورد. بهترین بازیکن زیر 21 سال. طی یک سال، پدری از یک ناشناخته نسبتاً ناشناخته به عنوان یکی از درخشان ترین ستاره های جهان در تنها 18 سالگی تبدیل شد.

و با این حال، پدری وقتی از او پرسیده شد که آیا می‌تواند عضویت در یک تیم جام جهانی را تصور کند، سرش را تکان می‌دهد و می‌خندد. “هیچ البته نه. تصور رسیدن به اینجا غیرممکن بود و این باورنکردنی است که فرصت دعوت شدن به جام جهانی را داشته باشید. این برای من یک تجملات است.»

پدری با علاقه از تیم قهرمان اسپانیا در سال 2010 به عنوان اولین خاطره خود در جام جهانی یاد می کند. در آن زمان تنها در 7 سالگی، پدری و خانواده‌اش فینال را از هتلی در تنریف تماشا کردند که یک صفحه نمایش بزرگ برای تماشای بازی توسط مردم محلی نصب کرده بود، زیرا لافوریا روخا جام جهانی را در آفریقای جنوبی بالا می‌برد.

پدری می‌گوید: «از این‌جا همه چیز دنبال شد.

آن تیم افسانه ای یکی دیگر از قهرمانان جزایر قناری را در پدرو به نمایش گذاشت، قهرمان دوران کودکی پدری، آندرس اینیستا و سرخیو بوسکتس، هم تیمی فعلی جام جهانی در قطر. هفته گذشته در آستانه بیستمین سالگرد تولدش، یک جلسه تمرینی با بوسکتس در قطر را آغاز کرد. پدری برای اولین بار با اینیستا ملاقات کرد. پدری ستارگان و بدون هیچ حرفی، بت خود را در دیداری از گذشته طلایی و آینده پر ستاره اسپانیا در آغوش گرفت.

پدری هسته اصلی نسل در حال رشد اسپانیا است

آدیداس

حتی به عنوان یک حس جهانی، پدری تاکنون از تله‌های شهرت و ستاره شدن دوری کرده است. کارشناس ها، مربیان و هم تیمی ها همگی او را به خاطر آرامش، خونسردی و خرد او که فراتر از سال هایش بود، تحسین می کنند، چیزی که او به تربیت جزیره ای اش می پردازد. پدر و مادر او هنوز در Tegueste زندگی می کنند و رستوران را اداره می کنند، که این ماه 50 ساله می شود، و وقتی او به خانه برمی گردد، پدری می گوید که با وجود شهرتش چیز زیادی برای او تغییر نکرده است.

پدری می گوید: «مردم شهر با هم فرق دارند. «آنها در تمام زندگی ام مرا دیده اند و افراد زیادی هستند که به جای اینکه از شما عکس یا هر چیز دیگری بخواهند، به شما سلام می کنند. و دلیلش این است که آنها به اصطلاح دوست و آشنا هم طرفدار نیستند.»

همان‌قدر که پدری جزایر قناری را روی نقشه نشان می‌دهد، فرهنگ قناری او را به استادی آزادانه با توانایی تبدیل زمین به بوم نقاشی خود تبدیل کرده است. این هافبک اغلب در برابر رقابت‌هایی بزرگ‌تر و قوی‌تر از او و تقریباً دو برابر سن او قرار می‌گیرد، اما او هوش فنی و بینش بی‌نظیری دارد که در جزایر قناری برای تشکر و الهام بخشی ساخته شده است.

پدری می‌گوید: «فوتبال در جزایر قناری متفاوت است، مخصوصاً به این دلیل که شما زیاد در ساحل، در خیابان بازی می‌کنید، جایی که فکر می‌کنم احساس خلاقیت در آنجا متولد می‌شود، جایی که به شما خوش می‌گذرد و آنچه را که می‌خواهید انجام می‌دهید.» “هیچ تایپکست وجود ندارد [player] و به نظر من فوتبال قناری بر اساس نوعی هنر است.

پدری اکنون با برادر بزرگترش، فر، در بارسلون زندگی می کند، در حالی که والدینش در طول سال به سرزمین اصلی سفر می کنند. در حالی که اعضای خانواده او سیاست عدم مصاحبه را دارند زیرا ترجیح می دهند از کانون توجه رسانه ها دور بمانند، اخیراً یک مورد مستند بارسا به زندگی قناری ها شیرجه می زند و رستوران، خانواده پدری و پس زمینه جزیره خیره کننده ای را به نمایش می گذارد که آتشفشانی احاطه شده توسط جنگل های نیمه گرمسیری را به نمایش می گذارد.

در یکی از صحنه‌های آغازین، پدری و برادرش به دنبال نقطه‌ای کنار ساحل می‌گردند و خاطره پرتاب سنگریزه‌ها به سمت خرچنگ‌های کنار دیواره دریا را به یاد می‌آورند. و وقتی خرچنگ‌ها را می‌بینید که در حال عبور از آن‌ها هستند، به طور مبهمی شبیه پدری در خط میانی هستند، مدافعانی که در کنار هم قرار می‌گیرند و از کناره می‌روند، با دیدی که ظاهراً پشت سر او کشیده شده است. در بازی‌های افتتاحیه اسپانیا در قطر مقابل کاستاریکا و آلمان، حلقه‌های برجسته کامل از پدری که به‌صورت دستی از دفاع عبور می‌کند و پاس‌های ظالمانه می‌زند، هزاران بازدید در یوتیوب دارد.

و در تمام مدت، او آن را لذت بخش جلوه می دهد، تقریباً مانند یک بازی پیکاپ در میان دوستان – به جز اینکه اتفاقاً در بزرگترین صحنه جهان است.

پدری فقط 20 ساله است که به هدایت اسپانیا در جام جهانی کمک می کند.

خولیو کورتز/AP

پدری می‌گوید: «بیش از همه، سعی می‌کنم لذت ببرم. این ویژگی ای است که قناری ها دارند—آنها دوست دارند از لحظه لحظه حضور در فوتبال لذت ببرند یا هر چیز دیگری، چه لگد زدن به قوطی در خیابان و چه برای یک بازی فوتبال. و این بزرگترین درسی است که جزایر قناری به من داده اند.»

پدری با اسپانیا و بارسلونا چند دوست را به بازی‌های پیک‌آپ با شکوه اضافه کرده است که هیچ‌یک درخشان‌تر از گاوی، پدیده 18 ساله هافبک‌ها نیستند. اگر پدری سکان این ناوگان اسپانیایی است – به نظر می رسد اسپانیا چگونه عملکردش را دنبال می کند – پس گاوی بادبان است و به لطف انرژی بی امان که اغلب به نظر می رسد نمی تواند به درستی مهار شود، لافوریا روخا را به جلو می راند. این دو نیروی محرکه پیروزی 7-0 مقابل کاستاریکا در افتتاحیه جام جهانی بودند، جایی که اسپانیا اولین تیمی شد که 1000 پاس را در یک بازی 90 دقیقه ای در جام جهانی انجام داد.

در قطر، اسپانیا به اولین تیم اروپایی در 60 سال اخیر تبدیل شد که دو نوجوان را در یک جام جهانی با پدری و گاوی در خط هافبک شروع کرد. گاوی امسال جانشین پدری به عنوان برنده پسر طلایی شد و جوانترین گلزن جام جهانی از زمان پله در سال 1958 شد.

این دو به اسپانیا به عنوان سومین تیم جوان در قطر (پس از غنا و ایالات متحده) به آینده امید داده اند، اما شگفتی های آن چنان پرکار هستند که این کشور را به فکر قهرمانی دوم در جام جهانی در 12 سال می اندازد. اگر واقعاً اتفاق بیفتد، پدری می‌داند که برای جشن گرفتن به کجا خواهد رفت – و این شامل یک رستوران کوچک خانوادگی در تگوست می‌شود.

“این واقعاً دیوانه کننده خواهد بود [in Tegueste]پدری می‌گوید، صحنه‌ای که برپا می‌کردند و همه چیز. من دوست دارم اگر فرصتی داشته باشم برنده آن شوم و به آنجا بروم و آن را با مردم جشن بگیرم.»

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • استراوس: USMNT با مانعی در جام جهانی روبرو است که 20 سال است برطرف نشده است
  • Wilson: Day of Tiebreak Drama به گروه آشوب جام جهانی پایان می دهد
  • Wilson: Senegal Channels Legacy of Late Legend در بازگشت به Last 16
  • Gastelum: رابطه پیچیده فرانسه با جمعیت فوتبالیست آن





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.