افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

با این ترفندها سرماخوردگی را سریع درمان کنید

  • کد خبر : 161250
با این ترفندها سرماخوردگی را سریع درمان کنید

آفتاب نیوز: سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که اکثر افراد در فصل پاییز و زمستان به آن مبتلا می شوند. سرماخوردگی علائم زیادی مانند تب، آبریزش بینی و خستگی مفرط دارد که فرد را از انجام کارهای روزانه باز می دارد. همه ما می خواهیم سریعتر از شر سرماخوردگی خلاص شویم و […]

آفتاب نیوز:

سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که اکثر افراد در فصل پاییز و زمستان به آن مبتلا می شوند. سرماخوردگی علائم زیادی مانند تب، آبریزش بینی و خستگی مفرط دارد که فرد را از انجام کارهای روزانه باز می دارد. همه ما می خواهیم سریعتر از شر سرماخوردگی خلاص شویم و آن را درمان کنیم.

راه های درمان سرماخوردگی بعد از گذشت چند روز باعث سلامتی بیمار می شود اما ما در این بخش سلامت بنا به درخواست شما درمان فوری سرماخوردگی و بهترین راه برای درمان سرماخوردگی را ارائه می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید. یک روز برای رهایی از سرماخوردگی

روش درمان فوری سرماخوردگی در یک روز در خانه.

با سردتر شدن هوا، سرماخوردگی در بین کودکان و بزرگسالان نیز گسترش می یابد. همانطور که می دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند، بنابراین قبل از فرا رسیدن فصل سرما و سرماخوردگی، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و در امان بمانید. اما اگر سرما خوردید با راهکارهایی که در مطلب زیر به شما داده ایم می توانید در عرض 24 ساعت از شر سرماخوردگی خود خلاص شوید.

برای درمان سرماخوردگی ساعت 7 صبح حمام آب گرم بگیرید.

دوش آب گرم و بخار ایجاد شده در حمام از سینوزیت و گرفتگی بینی جلوگیری می کند و مخاط بینی را از بین می برد و حمام کاملاً گرم سردرد را کاهش می دهد و درد مفاصل را کاهش می دهد و روزی آرام را آغاز می کند.

برای درمان سرماخوردگی فوری ساعت 8 صبحانه سالم میل کنید

یکی از دلایل مهم سرماخوردگی های مکرر ضعف سیستم ایمنی است که با خوردن غذاهای سالم می توان آن را تقویت کرد تا کمتر دچار سرماخوردگی شویم. تغذیه مناسب خود را با یک صبحانه غنی از ویتامین شروع کنید، زیرا صبحانه کلید شروع روز است. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه با مقداری انگور که سرشار از آنتی اکسیدان است و کمی آب آن می تواند انرژی روزانه را تامین کند. یکی دیگر از گزینه های خوب برای یک صبحانه خوب، آب سبزیجات یا مرغ پخته است.

برای درمان سرماخوردگی ساعت 10 صبح بخور بخور.

احتقان، احتقان و آبریزش بینی از علائم سرماخوردگی است که مانع از تنفس طبیعی می شود و بروز سینوزیت و سردردهای شدید را افزایش می دهد. برای رفع گرفتگی بینی و باز شدن مجاری تنفسی، با قرار دادن حوله روی سر و نگه داشتن آن روی بخار آب جوش به مدت 5 دقیقه از بخور استفاده کنید.

برای درمان سریع سرماخوردگی در ظهر روز کمی پیاده روی کنید.

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که هنگام سرماخوردگی، خروج از خانه اشتباه است، اما پیاده روی تا زمانی که مسافت کم است و پوشیدن لباس گرم در حوالی ساعت 12 ظهر می تواند به بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

برای درمان سرماخوردگی فوری ساعت 1 ناهار میل کنید.

هنگام سرماخوردگی، غذاهای سرخ شده و ناسالم نخورید و در عوض برای ناهار کمی مرغ پخته و سالاد سرشار از آنتی اکسیدان میل کنید. خوردن مرغ به تولید سلول های سیستم ایمنی بیشتر برای مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند.

ساعت 3 بعد از ظهر یک آب میوه سالم بنوشید.

در طول سرماخوردگی، نوشیدن مایعات باعث رقیق شدن مخاط و راحت تر شدن آن می شود. نوشیدن یک چای گیاهی یا یک لیوان آب پرتقال، سرشار از ویتامین C، میان وعده خوبی برای مقابله با سرماخوردگی است.

برای درمان سرماخوردگی ساعت 18 شام بخورید.

هنگام شام، یک وعده غذایی تند بخورید تا دمای بدن شما افزایش یابد و علائم سرماخوردگی کاهش یابد. خوردن غذاهای حاوی زنجبیل، سیر و فلفل خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و با علائم سرماخوردگی مقابله می کند.

ساعت 8 شب دوش آرامش بخش بگیرید.

اگر می خواهید شب آرامی داشته باشید و ماهیچه هایتان خسته نشوند و دردی احساس نکنید، قبل از رفتن به رختخواب ساعت 8 شب دوش بگیرید. افزودن چند قطره اسانس اکالیپتوس به وان حمام به مبارزه با علائم سرماخوردگی کمک می کند.

10:00 شب: زمان استراحت و خواب 8 ساعت

خوب خوابیدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سرماخوردگی را درمان می کند، بنابراین بهتر است ساعت 22 بخوابید و 8 ساعت استراحت کنید. لطفا توجه داشته باشید قبل از خواب قهوه ننوشید زیرا شما را بیدار نگه می دارد.

غذاهای درمانی برای درمان سرماخوردگی.

برخی از غذاها علائم سرماخوردگی را کاهش می دهند و برخی دیگر عفونت ناشی از سرما را کاهش می دهند. این غذاها عبارتند از:

1. موز به درمان ناراحتی معده که معمولاً با سرماخوردگی رخ می دهد کمک می کند.

2. مصرف فلفل دلمه ای نیز به دلیل داشتن ویتامین C توصیه می شود.

3. هویج بتاکاروتن زیادی دارد و برای سرماخوردگی مفید است.

4. خوردن پرتقال و لیمو شیرین را فراموش نکنید.

5. فلفل تند سینوس ها را باز می کند و ترشحات ریه را رقیق می کند و خردل نیز ترشحات مجاری تنفسی را رقیق می کند.

6. از قدیم الایام مصرف پیاز برای سرماخوردگی توصیه می شد.

7. چای سبز و سیاه نیز حاوی کاتچین است که اثرات آنتی بیوتیکی و ضد اسهالی طبیعی دارد.

8. خوردن مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل و آب نصف لیموترش تازه در یک لیوان آب گرم برای سرماخوردگی بسیار توصیه می شود.

9. سیر را فراموش نکنید، افرادی که روزانه آن را مصرف می کنند سرماخوردگی کمتری دارند.

10. گیاهان را فراموش نکنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.