افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

زیباترین اسب ایرانی پرورش یافته توسط عشایر!/ عکس

  • کد خبر : 161183
زیباترین اسب ایرانی پرورش یافته توسط عشایر!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسب ها 205 استخوان دارند، می توانند ایستاده بخوابند، یکی از بزرگ ترین چشم ها را در بین پستانداران دارند و به دلیل قرار گرفتن چشم هایشان در دو طرف سر، دید محیطی فوق طبیعی دارند. سرعت آن به حدود 50 کیلومتر در ساعت می رسد. آنها می توانند خیلی زود […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسب ها 205 استخوان دارند، می توانند ایستاده بخوابند، یکی از بزرگ ترین چشم ها را در بین پستانداران دارند و به دلیل قرار گرفتن چشم هایشان در دو طرف سر، دید محیطی فوق طبیعی دارند. سرعت آن به حدود 50 کیلومتر در ساعت می رسد. آنها می توانند خیلی زود پس از تولد بدوند و در نهایت کره اسب های آنها فقط دو ساعت پس از تولد می توانند بایستند.

بیشتر بخوانید:

رودخانه های آلاسکا به طرز وحشتناکی نارنجی شده اند/هیچکس نمی داند چرا!

سرزمین پهناور ایران مهد پرورش اسب و خاستگاه انواع نژادهای اسب است. در ایران ثروت بی نظیری داریم که به آن اسب بومی ایران می گویند. این اسب ویژگی های منحصر به فردی دارد. با علم به اینکه ایران باستان مهد پرورش بهترین اسب های جهان است با نگاهی به آثار تاریخی و اعتقادات دیرینه شناسان می توان ایران را مهد پرورش اسب دانست که خاستگاه سایر نژادهای اسب است.اسب.

اسبها برای کوروش آنقدر مهم بودند که تعداد آنها از 120000 در سال گذشت. همه این اسب ها دارای شجره نامه و هویت فردی بودند و عموماً در سواره نظام ارتش مورد استفاده قرار می گرفتند. در آن زمان طبق قوانین هر ایرانی باید اسب سواری را یاد می گرفت.

اسب های بومی ایران بسته به منطقه جغرافیایی ویژگی های متفاوتی دارند. اسب بومی فلات ایران از نظر جثه خیلی بزرگ نیست اما بسیار قوی است. در طول تاریخ، اسب های ایرانی همیشه برای کارهای دشوار یا عبور از زمین های طولانی و ناهموار استفاده می شده است. از بهترین نژادهای اسب ایرانی می توان به اسب های کرد، قره باغ، ترکمن، عرب، قشقایی، کاسپین، بختیاری، سیستانی و تالشی اشاره کرد.

اسب های دره شوری یکی از زیباترین و اصیل ترین اسب های ایرانی هستند. اسناد تاریخی نشان می دهد که آنها ابتدا توسط عشایر و قبایل بیابانی اهلی شده اند. این اسب ها حاصل پرورش مصنوعی و طبیعی اسب های فلات ایران هستند. اسب‌های دره‌شوری به خاطر دم‌های زیبا و برآمده‌شان معروف هستند و اسب‌های مورد علاقه سوارکاران هستند.

زیباترین اسب ایرانی پرورش یافته توسط عشایر!/ عکس

آبنما: key2persia

بیشتر بخوانید:

کشف قلمرو باستانی که هزاران سال پیش در اقیانوس گم شده بود / عکس

سنگ قیمتی 30 سال در خانه پایمال شد/عکس

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.