افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

صدور مجوز فعالیت 51 صندوق سرمایه گذاری برای 42 واحد مالی

  • کد خبر : 161129
صدور مجوز فعالیت 51 صندوق سرمایه گذاری برای 42 واحد مالی

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، سیاوش پرویزی نژاد با اعلام اینکه از ابتدای سال 1402 تا پایان آذرماه 51 مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری صادر شده است، اظهار داشت: موسسات مالی دریافت کننده مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری را صادر می کنند. وجوه شامل “تامین مالی، مدیر […]

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، سیاوش پرویزی نژاد با اعلام اینکه از ابتدای سال 1402 تا پایان آذرماه 51 مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری صادر شده است، اظهار داشت: موسسات مالی دریافت کننده مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری را صادر می کنند. وجوه شامل “تامین مالی، مدیر پرتفوی، کارگزاری، مشاور سرمایه گذاری، سرمایه گذاری و شرکت هلدینگ” بوده است.

وی افزود: از این مجوزها طیف گسترده ای از صندوق های سرمایه گذاری در اختیار موسسات مالی مختلف قرار گرفته است تا بتوانند زنجیره خدمات خود را تکمیل و سرمایه گذاری غیرمستقیم را تعمیق بخشند.

رئیس اداره صندوق های سرمایه گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 51 مصوبه اصولی برای 40 موسسه مالی مختلف صادر شده است.

صدور مجوز فعالیت 51 صندوق سرمایه گذاری برای 42 واحد مالی

پرویز نژاد یکی از مهم ترین اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار را توسعه کمی و کیفی صندوق های سرمایه گذاری به عنوان مهم ترین و موثرترین ابزار سرمایه گذاری غیرمستقیم عنوان و تصریح کرد: در این راستا به توسعه متوازن موسسات مالی توجه شود. مهمترین موضوعی که این مرکز را مورد توجه قرار می دهد، نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری است.

اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با صدور مجوز برخی از انواع صندوق های سرمایه گذاری، دستورالعمل تاسیس و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری، مقدمات تاسیس این نوع صندوق ها را تعیین کرده است که می توان به آن اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در اوراق قرضه، اوراق بهادار مبتنی بر مواد اولیه: طلای فلزی و مستمری تکمیلی.

پرویز نژاد افزود: ماهیت این شرایط معمولا به نوع سرمایه و همچنین تجربه مدیریتی بستگی دارد که به معنای ایجاد انحصار نیست و به محض احراز شرایط، موسسه مالی می تواند درخواست تاسیس موسسه مالی را ارائه دهد. سرمایه گذاری مربوطه صندوق به سازمان بورس و اوراق بهادار.

وی در پایان در رابطه با ساماندهی و تسهیل صدور مجوز برای صندوق های سرمایه گذاری با توجه به تدوین، تصویب و ابلاغ آیین نامه صندوق های سرمایه گذاری چندبخشی گفت: در آینده نزدیک قصد داریم این امکان ویژه را تمدید کنیم. برای سایر صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری قابل معامله است تا هزینه های ایجاد، راه اندازی و مدیریت این نوع صندوق ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.