افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

بازار کالاهای چرمی خاورمیانه تا سال 2024 به 20 میلیارد دلار خواهد رسید

  • کد خبر : 160897
بازار کالاهای چرمی خاورمیانه تا سال 2024 به 20 میلیارد دلار خواهد رسید

بازار؛ گروه صنعتی: صنعت چرم و کفش یکی از پویاترین و اشتغالزاترین صنایع است. به گفته تحلیلگران صنعت، بازار جهانی کفش و کالاهای چرمی در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) در مسیر رسیدن به 20 میلیارد دلار تا سال 2024 در پشت پررونق بخش خرده فروشی قرار دارد. انتظار می رود بازار کالاهای چرمی در […]

بازار؛ گروه صنعتی: صنعت چرم و کفش یکی از پویاترین و اشتغالزاترین صنایع است. به گفته تحلیلگران صنعت، بازار جهانی کفش و کالاهای چرمی در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) در مسیر رسیدن به 20 میلیارد دلار تا سال 2024 در پشت پررونق بخش خرده فروشی قرار دارد.

انتظار می رود بازار کالاهای چرمی در منطقه خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 7 درصد رشد کند و تا سال 2025 به 21.23 میلیارد دلار برسد.

از سوی دیگر، بر اساس مطالعه Mordor Intelligence، تخمین زده می شود که بازار کالاهای چرمی در منطقه خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 7 درصد رشد کند و در سال 2025 به 21.23 میلیارد دلار برسد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تولیدکنندگان چرم نیز بر نوآوری در طراحی و استفاده از چرم‌های عجیب و غریب برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان ممتاز و رده بالا تمرکز کرده‌اند.

تاثیر مستقیم بخشنامه های خلق الساعه بر صنعت چرم و کفش

صنعت چرم و کفش و به طور کلی کالاهای چرمی کشور نیز فعال است و تولیدکنندگان داخلی توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را تامین کنند. این شرایطی است که به گفته فعالان این صنعت، برخی تولیدکنندگان توانسته اند کم و بیش به برخی بازارهای صادراتی دست پیدا کنند. اما صنعتگران این بخش همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند. بنابراین «محمدرضا داور پناه» از فعالان صنعت چرم و کفش معتقد است که اساساً همه صنایع متاثر از بخشنامه های خلق الساعه هستند.

وی در گفتگو با بازار گفت: شاید دولت مشکلاتی داشته باشد که باید با کمک این بخشنامه ها آن ها را حل کند اما این موضوع تاثیر مستقیمی بر صنعت دارد. یعنی وقتی من تولیدکننده، کارخانه ای با 500 کارمند دارم، اثر این بخشنامه این است که تولید زیر سوال می رود. به این معنا که یا نمی توانم مواد اولیه تهیه کنم یا مواد اولیه موجود است اما برق و گاز و … نداریم.

قاضی پناه افزود: در حقیقت این اتفاقات باعث می شود که نیروی انسانی بیکار بماند در حالی که حقوق آنها را پرداخت می کنیم و این باعث افزایش قیمت می شود. بنابراین در عمل دولت ها باید به فکر صدور بخشنامه و به ویژه رعایت شرایط حوزه صنعت باشند چرا که ابتدا باید درآمد داشته باشیم تا بتوانیم نیروی کار را حفظ کنیم.

فعال صنعت چرم و کفش: در بحث صادرات این چالش را داریم، می گویند مواد اولیه را آزادانه بخریم، صادر کنیم و با ارز نیمایی به خودمان پرداخت کنیم، کاری که قطعا هیچ عاقلی انجام نمی دهد.

این فعال بخش درباره شرایط فعلی صادرات نیز اظهار می کند: در حال حاضر به همه کشورهای اطراف صادرات داریم. خوشبختانه محصول ما تقاضای بالقوه ای در تمام کشورهای همسایه دارد. به عنوان مثال ترکیه که قبلا برای ما محصولات می فرستاد، اکنون از ما محصولات می خرد. در حالی که من به دنبال بازارهای جدید هستم، قبل از شروع کار روی بازارهای جدید، منتظر ثبات بازار هستیم.

حمایت دولت؛ پیش نیاز توسعه تولید و صادرات.

وی ادامه داد: البته در بحث صادرات این چالش را داریم، می گویند مواد اولیه را آزادانه بخرید، صادر کنید و با ارز نیمایی به ما پرداخت کنید که قطعاً به هیچ عقل سلیمی نمی خورد.

این فعال صنعت چرم و کفش در رابطه با ارزیابی بازار نیز گفت: معتقدم اگر دولت ها کار خود را درست انجام دهند می توانیم صادرات زیادی داشته باشیم و همچنین می توانیم اشتغال بالایی داشته باشیم. یعنی همه عوامل موجود به رشد کمک می کند تا شاهد جهش باشیم، اما دولت ها ابتدا باید سازوکارهای لازم را حمایت و اجرا کنند.

Statista: تخمین زده می شود که حجم بازار کفش در سال 2024 0.5 درصد رشد کند و در سال 2028 به 14.48 میلیارد جفت برسد.

شایان ذکر است که طبق گزارشی که اخیرا توسط Statista منتشر شده است، تخمین زده می شود که حجم بازار کفش در سال 2024 0.5 درصد رشد کند و در سال 2028 به 14.48 میلیارد جفت برسد. در همین حال، با ادامه رشد تقاضا برای کفش های پایدار در سراسر جهان. کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا با مواد و روش های تولید نوآورانه و سازگار با محیط زیست پیشرو هستند. همچنین در

علاوه بر این، طبق داده ها و آمارهای جهانی منتشر شده، امروزه بیشتر چرم ها از پوست گاو ساخته می شود که حدود 65 درصد از کل چرم تولیدی را تشکیل می دهد. سایر حیوانات مورد استفاده شامل گوسفند حدود 13 درصد و بز حدود 11 درصد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.