افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

19

  • کد خبر : 16055
19

آیا راهی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد؟ اعتماد به نفس به معنای شکست از پیش تعیین شده است. هر چه بدتری نسبت به خودتان و کارهایی که می‌دهید داشته باشید نیز برای پیشرفت و موفقیت کمتر خواهد شد. به این ترتیب شما در دور باطلی از افکار منفی گرفتار می‌شوید که شما را […]

آیا راهی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد؟ اعتماد به نفس به معنای شکست از پیش تعیین شده است. هر چه بدتری نسبت به خودتان و کارهایی که می‌دهید داشته باشید نیز برای پیشرفت و موفقیت کمتر خواهد شد. به این ترتیب شما در دور باطلی از افکار منفی گرفتار می‌شوید که شما را از موفقیت دورتان می‌کنید.

اما اسمارتک نیوز می‌توانم از این دور باطل رهایی پیدا کنم و در مسیری حرکت مثبت انجام دهم؟ افزایش اعتماد به نفس است که یک شبه نمی‌دهد اما شما می‌توانید با برخی از کارها و توجه به نکاتی که این روند را شروع کنید و در مسیر صحیح قرار دهید. در این از اسمارتک نیوز 19 روش ساده و کاربردی که به افزایش اعتماد نفس کمک می‌کند بیان کرد. با ما همراه باشید.

1. یک مهارت جدید یاد بگیرید

وقتی شما علاقه‌مند هستید و استعدادهای خود را به کمک می‌گیرید و مهارت‌های جدید کسب می‌کنید، می‌توانید در رقابت با شما بتوانید در شما تقویت کنید و حس اعتماد به نفس را افزایش دهید.

2. موفقیت های خود را لیست کنید

به همه موفقیت‌هایی که فکر می‌کنم در زندگی، کسب کرده‌اید و آن‌ها را بر روی. لیستی از کارهایی که به خوبی انجام می‌شود و سربلندی و غرور شما تهیه می‌شود، هر زمان به یک حافظه نیاز دارد، این لیست را مرور کنید تا متوجه شوید که بسیاری از کارها دارند و خیلی از کارها را به خوبی انجام می‌دهند.

3. یک کار خلاقانه انجام دهید

انجام یکی از بهترین روش ها برای افزایش نفس و رسیدن به قله های موفقیت. خلاقیت باعث عملکرد مغز می شود و شما هرچه از مغز خود انجام دهید نتایج را مشاهده کنید. برای انجام راه‌های خلاقانه وجود دارد، مثلاً می‌توانید گیتار خود را دوباره بخوانید، یک شعر داستان کوتاه بنوسید، به کلاس تئاتر بروید و یا تمرین نقاشی نقاشی کنید. بهتر است که به چالش کشیدن شما با کارهایی که پیش از آن می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری در اعتماد به نفس شما داشته باشد.

19

4. ارزشهای خود را بشناسید

در این سعی کنید ارزش‌ها و اعتقادات را در زندگی خود بشناسید و خود را بر این اساس بررسی کنید. اگر بخشی از زندگی شما با این ارزش‌ها و اعتقادات درونی همخوانی، آن را تغییر نمی‌دهد. مسلم است که هرچه بیشتر عقاید و ارزش‌های را بشناسید و بر اساس زندگی اعتماد به نفس و نفس بیشتر دارد.

5. عقاید محدود کننده را به چالش بکشید

هر زمان متوجه شدید در مورد شما منفی می‌کنید این افکار را می‌بینید و آن‌ها را به چالش بکشید. مهم نیست فکر درست باشد یا غلط، نباید اجازه دهید این افکار شما را محدود و از حرکت بازدارند.

6. از محدوده امن خود فاصله بگیرید!

هر کسی که دارای محیطی است برای خود دارد و خروج از آن می‌تواند باعث نگرانی و مناآ شود. کارهای انجام شده، ملاقات افراد جدید و قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید به معنای گرفتن از محیط است اما کارها در نهایت می‌توانند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شوند. مطمئناً این است که موفقیت در لبه محدوده، به شما خواهد آمد.

7. به یک نفر کمک کنید

اگر می‌خواهید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید به دیگران کمک کنید. از مهارت‌های استعدادها و استفاده‌ها، برای اینکه خود را به کار بگیرید، می‌توانید به دیگران آموزش دهید و منابعی را که در اختیار دیگران قرار دهید، به اشتراک بگذارید. در کارهایی را که به خوبی می‌توان انجام داد به دیگران پیشکش کن.

اعتماد به نفس

8. با گذشته کنار بیایید

مشکلات و معضلات حل نشده در گذشته می‌توانید شما را در دور باطل نسبت به نفس اعتماد کنید. برای کنار آمدن با گذشته و التیام زخم‌های روحی مربوط به آن از یک مشاور خبره کمک بگ. اگر می‌توان با اعتماد و اطمینان به سوی آینده‌ای و برای موفقیت حرکت کرد.

9. به حرف مردم مهم ندهید

اگر درگیر مردم و نظرات آن‌ها در موردی که هرگز احساس آزادی نمی‌کنید و نمی‌خواهید خود را واقعاً نشان دهید. با ببندید که هرگز به نظرات دیگران می گویند و تنها بر اساس اینکه شما دوست دارید تصمیم بگیرید نه چیزهایی که مردم از شما انتظار انتظار را دارند.

10. مطالب انگیزشی بخوانید

یک راه عالی برای افزایش اعتماد به نفس، خواندن مطالبی است. مطالبی می‌شوند که حس مثبتی در شما وجود دارد و انگیزه شما برای و فعالیت‌های بالاتر رود است.

11. هدف خود را بشناسید

کمال و اهداف زندگی را برای خود و اطمینان حاصل کنید که این هدف و حرکت را می‌کنید. اگر زندگی با شخصیت و خصوصیات شخصی شما نمی توانید نسبت به خود را نشان دهید و عزت نفس را از دست بدهید.

19

12. افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید

در زندگی ما همه وجود دارند که همیشه حس منفی همراهی دارند، که هرگز سخنی مثبت به زبان نمی آورند و یا همیشه برای ناامید کردن شما و استفاده از آن از شما تلاش می کنند. تنها راه هوشمندانه برای مقابله با این افراد، ارتباط برقرار است. سعی کنید خودتان را با احاطه کنید حمایتگر و مثبت هستند و شما ارزش و احترام قائل هستند.

13. مرزهای شخصی خود را معین کنید

بهترین راه برای افزایش اعتماد به نفس، تعیین مرزهای شخصی است. شما شخصی خود را بشناسید و باید بدانید که وقتی کسی از آن‌ها عبور می‌کند، باید به آن اشاره کند. اجازه ندهید را کنترل کنید یا از شما استفاده کنید، پس لازم است برای اعتماد به نفس کافی مرزهای درست و محکمی برای تعیین تعیین تعیین کنید.

14. به ظاهر خود اهمیت دهید

هنگامی که شما در بهترین شرایط اعتماد به نفس شما نیز در بالاترین حد خواهد بود. مانند کسانی که اعتماد به نفس دارند، می بینند که با اعتماد به نفس، خود را به سراغ شما می آیند.

15. شکست را به عنوان بخشی از مسیر پیشرفت بپذیرید

این که از شکست خوردن احساس بدی کاملا طبیعی است اما نباید در این حس بد باقی بماند. آینده‌نگر درک کنید که شکست هم فرصتی است و نقش مهمی را برای پیشرفت و موفقیت می‌کند. به خاطر داشته باشید که شکست خوردن به این است که شما تلاش کرده اید بهتر است از این کار خودداری کنید.

16. همیشه در حال دیدن

خودتان را یک آموزنده تمام وقت در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد. با همه چیز با ذهن باز یک دانش آموز و دانشجو روبرو شوید و سعی کنید برای یادمگیرا یادشیردی به این حالت در ذن-بودیسم «شوشین» یا «ذهن نوپا» گفته می‌شود.

17. با ترس‌های خود روبرو شوید

همه ما ترس‌ها داریم، اما نباید اجازه دهیم که این ترس‌ها ما را از حرکت باز دارند. اعتماد به همه جا بین بزرگ ترین آرزوها و عمیق ترین ها به سراغ ما می‌آیند پس باید هر زمانی لازم باشد با این ترس‌ها روبرو شویم و از سر راه راه بریم.

18. یک مربی باشید

وقتی کسی به راهنمایی، رهبری و حمایت نیاز دارد از این کار دریغ کند. احترامی که با این کار به دست می‌آورد می‌آورد و تماشا می‌کند که به آن کمک کرده‌اید) به عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک شایانی خواهد کرد.

19. موفقیت را برای خود تعریف کنید

مشخص کنید موفقیت چه تعریفی برای شما و از نظر شما اعتماد به و عزت نفس چه معنایی پیدا می‌کند. اگر می خواهید کاری را انجام دهید که باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود بدون آن که آن را انجام دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.