افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

نامه درخواست اپراتورها به رئیس جمهور در خصوص افزایش هزینه اینترنت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 160011
نامه درخواست اپراتورها به رئیس جمهور در خصوص افزایش هزینه اینترنت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، متن نامه دستگاه های ارتباطی به رئیس جمهور به شرح زیر است: آقای رئیسی رئیس جمهور محترم موضوع: درخواست افزایش نرخ خدمات موبایل و ثابت سلام یادآور می شود علیرغم افزایش شدید هزینه های مربوط به ارائه خدمات ارتباطی، به دلیل افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با […]

به گزارش خبرنگار مهر، متن نامه دستگاه های ارتباطی به رئیس جمهور به شرح زیر است:

آقای رئیسی

رئیس جمهور محترم

موضوع: درخواست افزایش نرخ خدمات موبایل و ثابت

سلام

یادآور می شود علیرغم افزایش شدید هزینه های مربوط به ارائه خدمات ارتباطی، به دلیل افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با توجه به اینکه بیشتر هزینه های اپراتورها ارزی است، تثبیت نرخ خدمات اپراتورها در 5 سال گذشته به این معنی است که قدرت سرمایه گذاری اپراتورها را به شدت کاهش داده و مانع توسعه فناوری های نوین ارتباطی اعم از ثابت و سیار شده است.

گفتنی است قیمت تجهیزات مخابراتی با افزایش قیمت دلار چندین برابر شده است و این در حالی است که نرخ خدمات در این صنعت ثابت مانده است. این موضوع منجر به کاهش شدید امکانات سرمایه‌گذاری نه تنها برای توسعه زیرساخت‌های جدید برای استفاده از فناوری‌های جدید از جمله خدمات نسل پنجم، بلکه برای حفظ سطح کیفی خدمات شده است که به دلیل افزایش ظرفیت، نیازمند افزایش ظرفیت است. ترافیک در نتیجه کیفیت شبکه در سال های اخیر کاهش یافته است. این در حالی است که با توجه به پیشرفت فناوری ها، انتظار مردم عزیز کشورمان افزایش سرعت اینترنت و کیفیت خدمات است.

از نتایج ناتوانی اپراتورها در توسعه شبکه متناسب و همگام با رشد تقاضای مصرف اینترنت، به ویژه علاقه عمومی به استفاده از خدمات دیجیتال مانند آموزش مجازی یا اقتصاد دیجیتال در دوران کرونا و پس از آن، تا کمبود می توان اشاره کرد که تعیین کفایت در توسعه زیرساخت های ارتباطی برای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال ضروری است.

این عدم تناسب در تقاضای ظرفیت شبکه و عدم توسعه شبکه باعث می شود شرکت های مرتبط نتوانند بازار خود را توسعه دهند و در نتیجه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری از جمله فرار نخبگان و افزایش بیکاری را به همراه دارد.

به موارد فوق اضافه می شود که مطابق با سیاست های کلان نظام از جمله ضوابط مربوط به اجرای اصل 44 قانون اساسی، توسعه بخش خصوصی و واگذاری حداکثر مشاغل به بخش خصوصی. بر عدم همسویی دولت با افزایش نرخ تاکید شده است. به تناسب افزایش هزینه ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت را تضعیف و متوقف کرده است و به ناچار برای جبران آن، دولت مجبور به تخصیص مبالغ حمایتی یا یارانه ای از بودجه عمومی می شود.

ذکر این نکته ضروری است که نیمی از افراد از جمله اقشار کم درآمد، مصرف ماهانه کمتر از دو گیگابایت در ماه در خدمات دیتای تلفن همراه دارند و در حال حاضر پیشنهادی برای افزایش نرخ برای این گروه وجود ندارد. از سوی دیگر بیشترین درآمد این اپراتور از مشترکان پرمصرف است که هیچ حساسیتی نسبت به افزایش نرخ تا دو برابر شدن آن ندارند و نیازی به پرداخت یارانه از مبدا به این بخش نیست. از درآمدهای اپراتور یا دولت گفتنی است نسبت بین نرخ این خدمت و قدرت خرید در کشورهای همسایه چندین برابر ایران است. بنابراین پیشنهاد و درخواست اپراتورها افزایش نرخ 100 درصدی برای بسته های دیتای تلفن همراه بیش از دو گیگابایت است.

آقای رئیس جمهور همانطور که اشاره کردید صنعت ارتباطات و اپراتورها وضعیت مالی خوبی ندارند. لازم به ذکر است که نام چندین اپراتور در لیست بدهکاران بانکی درج شده است که نشان می دهد این صنعت سودآور نیست و بنابراین در صورت ادامه روال تعیین قیمت خدمات در این بخش، ورشکستگی این صنعت رخ می دهد. با یقین در کوتاه مدت که سابقه طولانی در فعال سازی صنایع ورشکسته و راه اندازی چرخ اقتصادی دارد، با توجه به موافقت مرکز تنظیم بازار با افزایش نرخ ها، درخواست فوری دستور افزایش نرخ 100 را داریم. درصد نرخ خدمات دیتا تلفن همراه که طی چند مرحله به تایید مراجع مختلف رسیده است و همچنین برای جلوگیری از ورشکستگی اپراتورهای ارتباطی، اصلاح سیستم نرخ را در این مورد صادر می کند.

با عنایت به شعار حضرتعالی مبنی بر حمایت از افراد کم اقبال، در صورت قبول پیشنهاد فوق، امکان ارائه بسته های رایگان و مقرون به صرفه برای این دسته از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم وجود دارد.

توفیق روزافزون جناب عالی را در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و توصیه های آن مقام معظم رهبری در زمینه رونق اقتصادی و حضور حداکثری بخش خصوصی در این عرصه را از خداوند متعال خواستاریم.

درخواست نامه اپراتورها به رئیس جمهور در خصوص افزایش نرخ اینترنت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.