افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تفاوت ابعاد میز بیلیارد و میز اسنوکر چیست؟

  • کد خبر : 159883
تفاوت ابعاد میز بیلیارد و میز اسنوکر چیست؟

میز بیلیارد و میز بیلیارد محیطی مناسب برای این نوع بازی ها ایجاد می کند. این میزهای مربعی رنگ اگرچه ساده هستند اما تفاوت های زیادی نیز دارند و انتخاب ویژگی های آنها در زمان خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اندازه و ابعاد میز بیلیارد و بیلیارد یکی از مهم ترین تفاوت های […]

میز بیلیارد و میز بیلیارد محیطی مناسب برای این نوع بازی ها ایجاد می کند. این میزهای مربعی رنگ اگرچه ساده هستند اما تفاوت های زیادی نیز دارند و انتخاب ویژگی های آنها در زمان خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اندازه و ابعاد میز بیلیارد و بیلیارد یکی از مهم ترین تفاوت های این دو محصول است و شما بر اساس ابعاد محل قرارگیری را تعیین خواهید کرد.

تصور میزی که در مکان مورد نظر شما قرار نمی گیرد، مصداق بارز اتلاف وقت و هزینه است. گفت: اگر به دنبال خانه خود هستید میز بیلیارد و شما یک بازیکن بیلیارد هستید یا می خواهید تجهیزات باشگاه و اتاق بازی خود را تکمیل کنید، باید ویژگی های این میزها را بدانید. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

تفاوت بین میز بیلیارد و میز اسنوکر چیست؟

برای بسیاری از افراد به همه میزها از بیلیارد تا اسنوکر میز بیلیارد می گویند. آنها فقط می دانند که با این بازی می توانند اوقات خوبی را با هم داشته باشند. اما واقعیت کمی پیچیده تر از این است. بیایید نگاهی به تفاوت این دو جدول بیندازیم.

تفاوت ابعاد میز بیلیارد و میز اسنوکر چیست؟

ابعاد میز بیلیارد ابعاد میز بیلیارد کوچکتر است. همانطور که گفته شد، این احتمال وجود دارد که بین بازی های انجام شده در آنها تفاوت هایی وجود داشته باشد. میزهای بیلیارد در اندازه های 6 تا 10 فوت هستند. اما ابعاد میز بیلیارد بین 9 تا 12 فوت است. با در نظر گرفتن مستطیل شکل این میزها، ضلع دیگر آن از طول آن کوچکتر و تقریباً نصف این مقدار خواهد بود.

تفاوت بین پاکت نامه و توپ.

برخلاف ابعاد میزهای بیلیارد و اسنوکر، برخی ویژگی ها مانند تعداد فضاها یکسان است. البته با وجود ابعاد بزرگتر میز بیلیارد، پاکت میز بیلیارد کوچکتر در نظر گرفته شده و اندازه های متفاوتی نسبت به پاکت میز بیلیارد دارد.

با توجه به اندازه کوچک پاکت های میز بیلیارد می توان پیش بینی کرد که در این بازی توپ ها باید کوچکتر باشند. به همین دلیل است که بازی استخر دشوارتر از اسنوکر به نظر می رسد و افرادی که به دنبال چالش های بیشتر هستند آن را انتخاب می کنند.














تفاوت میزهای بیلیارد و اسنوکر

ویژگی های

میز بیلیارد

میز بیلیارد

شکل

مستطیل

مستطیل

ابعاد

6 تا 10 فوت

9 تا 12 فوت

نسبت طول به عرض

2 به 1

2 به 1

تعداد سوراخ یا جیب

6

6

اندازه نسبی پاکت نامه ها

بزرگتر

جزئی

اندازه پاکت ها.

12.7 تا 13 سانتی متر

9 سانتی متر

تعداد توپ ها

شانزده

22

اندازه توپ ها.

بزرگتر

جزئی

قطر توپ

5.7 تا 6 سانتی متر

5.3 سانتی متر

میز بیلیارد یا اسنوکر؟ بهترین گزینه کدام است؟

از منظر مقایسه ای، در بین بازیکنانی که در سرتاسر دنیا به بازی های استخر، اسنوکر و بازی های مشابه می پردازند، قطعا تعداد عاشقان استخر در اوج قرار دارد. ما چندین دلیل برای این درجه اطمینان داریم:

  1. میزهای بیلیارد قیمت بیشتری دارند. در بسیاری از موارد، قدرت خرید شما برای یک دستگاه نسبتاً پایین است و البته در بسیاری از موارد، یک دستگاه در لیست اولویت شما قرار نمی گیرد. حالا تصور کنید که می خواهید برای سرگرمی بازی کنید. در این صورت پرداخت هزینه کمتر در اولویت خواهد بود. این چیزها نه تنها ذهن شما، بلکه ذهن بسیاری از مردم را نیز درگیر می کند. میز بیلیارد محبوب تر شود

  1. جدا از هزینه های اضافی که برای میزهای بیلیارد باید بپردازید، فضای بزرگ تری نیز نیاز دارند. با این حال، انتخاب میز بیلیارد با وجود ارائه امکانات مشابه، ممکن است به فضای کمتری نیاز داشته باشد.

  1. بیلیارد به مهارت بیشتری نسبت به اسنوکر نیاز دارد و به صبر بیشتری نیاز دارد. بازی استخر طولانی تر است و با این اوصاف اکثر مردم استخر را ترجیح می دهند. بازیکنان استخر در هر سطحی می توانند آن را بازی کنند و این بازی را به یک چالش خانوادگی تبدیل می کند. البته بازی های استخری زیادی وجود دارند که به مهارت بیشتری نیاز دارند. اما بزرگترین چالش ها همیشه در بازی استخر و برای طرفداران آن خواهد بود.

آیا باید مکان را به اندازه و ابعاد میز استخر و اسنوکر در نظر گرفت؟

هنگام بررسی ابعاد میزهای بیلیارد و اسنوکر و البته انتخاب اینکه کدام میز را بخرید، یک نکته مهم را فراموش نکنید. ابعاد میز بیلیارد فقط ابعاد خود جدول را نشان می دهد و باید مقدار مورد نیاز دور میز را محاسبه کنید. همچنین در طول بازی به فضایی برای اسکان بازیکنان و باشگاه آنها نیاز دارید. با این حال می توانید حداقل های مشخص شده در جدول زیر را برای هر جدول در نظر بگیرید.









اندازه میز

حداقل طول اتاق (متر)

حداقل عرض اتاق (متر)

7 فوت

4.9

3.8

8 فوت

5.4

4.3

9 فوت

5.7

4.5

10 فوت

6.1

4.9

12 فوت

6.8

5.3

البته برای راحتی بیشتر و حرکت آزادانه دور میز، توصیه می کنیم ابعاد اتاق را کمی بزرگتر از این مقادیر انتخاب کنید. همچنین برای نصب و حمل میز نباید ابعاد درها و راهروها را فراموش کرد. به عبارت دیگر برای انتقال میز به محل تعیین شده نیاز به فضایی دارید که اگر فراموش کردید کمیت آن را بررسی کنید ممکن است اصلا نتوانید میز خود را به محل مورد نظر منتقل کنید.

لذت خرید میز استخر و اسنوکر

بازی روی میز بیلیارد آنقدر محبوب و پرطرفدار است که ردپای آن را در محیط های مختلف از ورزش گرفته تا سرگرمی می بینیم. دوستداران این بازی در سنین مختلف میزهای بیلیارد را در مکان های مختلف از باشگاه ها و اتاق های بازی گرفته تا خانه ها و مکان های تفریحی پیدا می کنند تا ساعت ها لذت و سکوت را تجربه کنند. اما نباید فراموش کرد که برای انتخاب این نوع تجهیزات، به ویژه با در نظر گرفتن هزینه آن، باید ویژگی های آن بررسی شود.

در این میان ابعاد یکی از مهمترین آنهاست. در این مقاله سعی داریم قبل از انتخاب و خرید میز استخر و اسنوکر شما را مطلع کنیم. ابعاد میز بیلیارد و بیلیارد و نحوه تعیین سایز مورد نیاز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.