افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

تصویب قطعنامه گسترش کمک به غزه در شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا رای ممتنع دادند

  • کد خبر : 159797
تصویب قطعنامه گسترش کمک به غزه در شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا رای ممتنع دادند

به گزارش بازار، این قطعنامه 13 رای مثبت از 15 رای اعضای شورای امنیت در جلسه علنی روز جمعه شورای امنیت به دست آورد و آمریکا و روسیه به عنوان دو عضو دائمی دارای حق وتو در این شورا. رای ممتنع دادند. وضوح. به این ترتیب این مصوبه بدون رای مخالف به تصویب رسید. شورای […]

به گزارش بازار، این قطعنامه 13 رای مثبت از 15 رای اعضای شورای امنیت در جلسه علنی روز جمعه شورای امنیت به دست آورد و آمریکا و روسیه به عنوان دو عضو دائمی دارای حق وتو در این شورا. رای ممتنع دادند. وضوح. به این ترتیب این مصوبه بدون رای مخالف به تصویب رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه 1 ژانویه 1402 در جلسه رای گیری خود پس از وتوی قطعنامه اصلاح شده روسیه، این قطعنامه را از دیدگاه آمریکا و به منظور گسترش میزان کمک به ساکنان غزه تصویب کرد. .

در ابتدای جلسه رای گیری، واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، اظهار داشت که مخالفت ایالات متحده با پیش نویس قطعنامه اولیه که منجر به مذاکرات چند روزه شد، یک پیش نویس «بی اثر» و «بی طرف» ارائه کرد. “.

وی به ویژه از لحن و زبان ضعیف قطعنامه که خواستار ایجاد «شرایط برای توقف پایدار درگیری‌ها» بود، انتقاد کرد و گفت: این قطعنامه در توقف جنگ ناکام است و به اسرائیل «دست آزاد» برای ادامه عملیات‌های خود می‌دهد.

نماینده روسیه اصلاحیه ای را در قطعنامه ارائه کرد که در آن خواستار «تعلیق» جنگ برای دسترسی بیشتر به کمک شد. این اصلاحیه خواستار «تعلیق» درگیری ها در غزه به منظور ارائه کمک های بشردوستانه در این منطقه بود.

در رای گیری صورت گرفته در شورای امنیت، 10 نفر از 15 عضو شورای امنیت به این اصلاحیه رای مثبت دادند. 4 عضو رای ممتنع دادند و ایالات متحده تنها کشوری بود که از حق وتو برای رای منفی به این اصلاحیه استفاده کرد.

لانا زکی نصیبه، سفیر و نماینده امارات در سازمان ملل متحد، قبل از رای‌گیری درباره این قطعنامه گفت: تنها آتش‌بس به رنج پایان می‌دهد. وی افزود: این قطعنامه محصول «مشاوره و تعامل گسترده» است.

سفیر امارات گفت: هدف از این قطعنامه بسیار ساده است. این قطعنامه به دنبال پاسخگویی به “وضعیت انسانی وخیم مردم فلسطینی است که بار عمده درگیری ها را متحمل شده اند و در عین حال از کسانی که سعی در ارائه کمک های حیاتی دارند، محافظت می کند.”

وی گفت همه گذرگاه ها باید برای افزایش کمک به غزه باز شود. با این حال، “اگر جنگ متوقف نشود، کمک به کسانی که به آن نیاز دارند نخواهد رسید.”

وی تاکید کرد: پیش نویس قطعنامه خواستار آتش بس نیست و کافی نیست. می دانیم که این یک متن کامل نیست. ما می دانیم که تنها یک آتش بس به این رنج پایان می دهد.»

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.