افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

افزایش قیمت جهانی طلا

  • کد خبر : 159547
افزایش قیمت جهانی طلا

به گزارش بازار، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید. افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده، ارزش دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا را کاهش داده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد […]

به گزارش بازار، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید. افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده، ارزش دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا را کاهش داده و از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد افزایش به 2049 دلار و 49 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.45 درصد افزایش به 2060 دلار و 60 سنت رسید.

تحلیلگران معتقدند که دلیل اصلی افزایش قیمت طلا کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس بوده است.

تنش در دریای سرخ نیز تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش داده است.

سقوط شاخص دلار به کمترین مقدار در پنج ماه گذشته، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر کرده است. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز به پایین ترین سطح خود از ماه جولای رسیده است.

در حال حاضر 83 درصد احتمال دارد که معامله گران نرخ بهره را توسط فدرال رزرو در ماه مارس کاهش دهند. نرخ بهره پایین به نفع دارایی های بی سود مانند طلا است و تمایل به خرید آنها را افزایش می دهد.

اگرچه برخی از مقامات فدرال رزرو چشم انداز کاهش سریع نرخ بهره در سال آینده را رد کرده اند، اظهارات آنها احساسات سرمایه گذاران را تغییر نداده است.

تمام توجه سرمایه گذاران در حال حاضر بر گزارش شاخص هزینه مصرف شخصی نوامبر متمرکز شده است، که شاخص مورد نظر فدرال رزرو برای کنترل تورم است و ممکن است چشم انداز نرخ های بهره را روشن کند.

فعالان بازار انتظار دارند این شاخص نسبت به سال گذشته 3.3 درصد افزایش داشته باشد در حالی که در مهرماه معادل 3.5 درصد بوده است.

قیمت نقره امروز با 0.41 درصد افزایش به 24 دلار و 69 سنت و پلاتین با 0.15 درصد کاهش به 966 دلار و 55 سنت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.