افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

دستگیری کادر پزشکی و امدادگران در مرکز اورژانس جبلیه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 159355
دستگیری کادر پزشکی و امدادگران در مرکز اورژانس جبلیه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتباط هلال احمر فلسطین با مرکز اورژانس قطع شده است. جبالیا وی در شمال نوار غزه گزارش و اعلام کرد که دو ساعت پیش خبری دریافت شد که نظامیان رژیم صهیونیستی به این مرکز یورش بردند و تمامی کادر پزشکی و درمانی و امدادگران […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتباط هلال احمر فلسطین با مرکز اورژانس قطع شده است. جبالیا وی در شمال نوار غزه گزارش و اعلام کرد که دو ساعت پیش خبری دریافت شد که نظامیان رژیم صهیونیستی به این مرکز یورش بردند و تمامی کادر پزشکی و درمانی و امدادگران را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد که بسیاری از زنان در حال حاضر در مرکز محاصره شده هستند.

سازمان بهداشت جهانی نیز پس از تعطیلی بیمارستان اعلام کرد باپتیست دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه وجود ندارد.

این سازمان در این خصوص تاکید کرد: ما خواستار آتش بس بشردوستانه در غزه برای بازگرداندن خدمات بهداشتی ضروری و جلوگیری از خونریزی بیشتر هستیم، وضعیت بهداشتی در نوار غزه غیرقابل تصور است، بیمارستان شفا در نتیجه عملیات نظامی آسیب جدی دیده است. بخش های زیادی از بین رفته است.

«درباره ریچارد پی. ذرتنماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان فعالی در شمال غزه وجود ندارد، ما در حال توزیع لوازم بهداشتی در بیمارستان هستیم. باپتیست ما این کار را انجام داده ایم، اما تصاویری که از این بیمارستان وحشتناک و تعداد افرادی که در آن رنج می برند بسیار زیاد است.

در این بیانیه همچنین از ادامه بازداشت 4 فعال کادر پزشکی در بیمارستان شفا پس از یک هفته ابراز نگرانی و اعلام شد که از 16 مهرماه تاکنون 493 مورد تخلف علیه کارکنان بهداشتی در فلسطین صورت گرفته و در نتیجه این اقدامات 500 نفر کشته شده اند. و حدود 700 نفر مجروح شدند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اعضای این سازمان هیچ دلیلی پیدا نکرده اند که نشان دهد حماس از بیمارستان ها برای اهداف نظامی خود استفاده می کند. این سازمان می افزاید: ما بر اهمیت تداوم فراخوان های بین المللی برای برقراری آتش بس بشردوستانه که اجازه ورود سوخت و پزشکان به نوار غزه و نجات جان انسان ها را می دهد، تاکید می کنیم. ناامنی غذایی در غزه و سطح گسترده گرسنگی در منطقه وجود دارد و تعداد آوارگان به 1.9 میلیون نفر می رسد.

این سازمان همچنین به شیوع برخی بیماری ها در نوار غزه پرداخت و پیش بینی کرد در صورت عدم ارسال آب سالم و کمک های بهداشتی به این منطقه شاهد شیوع بیماری ها در این منطقه باشیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سرزمین های فلسطین در ادامه تصریح کرد: نمی خواهم از واژه بمب ساعتی استفاده کنم اما اگر خواسته های ضروری مردم این منطقه برآورده نشود در آن شرایط قرار خواهیم گرفت. تعداد بیمارانی که از نوار غزه برای درمان به مناطق خارجی فرستاده می شوند باید افزایش یابد. وضعیت غزه وحشتناک است و ما شاهد شیوع وبا و بسیاری از بیماری های دیگر در بین کودکان غزه هستیم.

نماینده این سازمان در ادامه با بیان اینکه تعداد پرسنل پزشکی در نوار غزه بسیار کم است و تخت خالی برای مداوای بیماران و مجروحان وجود ندارد، بیمارستان های فعال غزه مملو از بیماران و مجروحان است و تلاش های بین المللی برای درمان بیماران و مجروحان این منطقه بسیار کم است. ایجاد بیمارستان ها باید افزایش یابد.

این سازمان همچنین تاکید کرد که بسیاری از بیماران در شفا و باپتیست آنها نیاز به خدمات پزشکی فوری دارند و باید به مناطق جنوبی منتقل شوند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی پس از اعتراف به کشته شدن سه سرباز خود از جمله دو افسر در درگیری در نوار غزه، تعداد سربازان کشته شده توسط این رژیم از آغاز نبرد الاقصی را اعلام کرد. که اسامی آنها رسما منتشر شده است 472 نفر است و 1929 سرباز نیز مجروح شده اند.

رسانه های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که بر اساس نظرسنجی ها، 46.7 درصد اسرائیلی ها از پیشرفت جنگ علیه حماس ناراضی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.