افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

اینجوری کشک و سیب زمینی خوشمزه درست کنید.

  • کد خبر : 159349
اینجوری کشک و سیب زمینی خوشمزه درست کنید.

۱۳۷۹۳۵۶ 01 از 1402 – 07:06 کشک سیب یکی از غذاهای خوشمزه محلی کرمان است که از ترکیب سیب زمینی با کشک، پیاز تند و گردو تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مقوی است. اسمارتک نیوز: غذاهای محلی بسیار لذیذ و متنوع هستند و به هر جای ایران که سفر کنید با انواع غذاهای […]





۱۳۷۹۳۵۶


01 از 1402 – 07:06

کشک سیب یکی از غذاهای خوشمزه محلی کرمان است که از ترکیب سیب زمینی با کشک، پیاز تند و گردو تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.

اسمارتک نیوز: غذاهای محلی بسیار لذیذ و متنوع هستند و به هر جای ایران که سفر کنید با انواع غذاهای محلی لذیذ روبرو می شوید که هر کدام طعم خاص خود را دارند و با مواد سالم و مغذی تهیه می شوند.

کشک سیب یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای محلی کرمانی است. شهر کرمان غذاهای سنتی لذیذ و پرطرفداری دارد و کشک سیب یکی از غذاهای محبوب و سنتی این شهر است. این غذا به لطف کشک، سیب زمینی و مغزها سرشار از پروتئین و مواد مغذی است.

کشک به طور کلی در بین مردم کرمان طرفداران زیادی دارد و پایه ثابت بسیاری از غذاهای سنتی شهر کرمان مانند پنیر بزی، آبگوشت بادمجان و کشک، آش نخ کرمانی، خلجو کشک، کشک کدو حلوایی و … است.

کشک سیب از ترکیب سیب زمینی آب پز با کشک، پیاز تند و گردو تهیه می شود و یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه است که می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن یک غذای جدید لذت ببرید. در ادامه این مقاله طرز تهیه کشک سیب خوشمزه با ما همراه باشید.

عناصر

سیب زمینی بزرگ: 2 عدد

کشک: یک و نیم لیوان

پیاز درشت: 1 عدد.

سیر: 5 حبه

گردو خرد شده: 50 گرم

نعناع تند: به مقدار لازم

پیاز تند: به مقدار لازم

روغن: 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

آب: نصف لیوان

طرز تهیه

اینجوری کشک و سیب زمینی خوشمزه درست کنید.

برای تهیه این کشک سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و چهار قسمت کنید سپس سیب زمینی ها را با نصف لیوان آب و کمی نمک و فلفل و زردچوبه در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. . و خرد شد..

در همین حین پیاز را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید. پیاز را در تابه ای با روغن بریزید تا سرخ شود، سپس حبه های سیر را رنده کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی زردچوبه اضافه کنید. اجازه دهید سیر ۱ دقیقه تفت داده شود سپس گردوی خرد شده را به همراه کشک به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.

اگر کشک خیلی سفت بود آن را با چند قاشق آب جوش رقیق کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا کشک با پیاز بیست دقیقه بجوشد. در مرحله آخر سیب زمینی های پخته شده را با گوشت کوب یا پوره له کنید و به مخلوط کشک داغ و پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سیب زمینی ها کاملا با مواد مخلوط شوند. دوباره درب قابلمه را ببندید و بیست دقیقه دیگر بگذارید تا غذا بجوشد و جا بیفتد. وقتی کشک و سیب زمینی آماده شد، آن را در ظرف سرو قرار دهید و روی آن را با نعناع تند، کشک و پیاز تند تزئین کنید، لذت ببرید.

نکات مهم

1- پیاز تند به غذا طعم بسیار خوبی می دهد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ کاملا ریز و خشک باشد. برای داشتن پیاز داغ و خشک و پودر شده، پیاز را به ورقه های نازک برش دهید. سپس در روغن فراوان گرم شده سرخ کنید. توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد. بنابراین، اضافه کردن مقدار زیادی پیاز در یک مرحله توصیه نمی شود. پس از سرخ شدن پیاز، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز جدیدی را که سرخ کرده بودید روی پیازهای داغ قبلی نریزید. چون قبلی ها را چرب می کند. به علاوه، پیاز داغ را خیس می کند.

2- کشک کالری زیادی دارد. اگر اضافه وزن دارید، با احتیاط از آن استفاده کنید. از طرفی کشک درصدی نمک دارد. بنابراین در غذاهایی که از کشک استفاده می شود، حتما بعد از افزودن کشک و مزه دار شدن غذا نمک بزنید. لطفا توجه داشته باشید که کشک خیلی زود خراب می شود و مسمومیت آن بسیار جدی است. حتما از کشک بسته بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته کشک محلی بسیار خوشمزه تر است. اگر می خواهید از کشک محلی استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را از جای مطمئن تهیه کنید. اگرچه کشک بسیار مغذی است. اما نفخ و سوء هاضمه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که مشکلات گوارشی دارید، در مصرف آن دقت کنید. استفاده از نعناع خشک همراه با کشک به هضم آن کمک می کند.

3- کرمانی های عزیز برای تهیه این غذای خوشمزه از روغن یا کره محلی استفاده می کنند که در صورت تمایل می توانید از آن نیز استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.