افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

جزئیات حمله سایبری به سیستم سوخت ترفند جدید هکرها چه بود؟

  • کد خبر : 159012
جزئیات حمله سایبری به سیستم سوخت ترفند جدید هکرها چه بود؟

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد نایب رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی در گفتگو با برنامه تهران 20 به تشریح جزئیات این مشکل پرداخت و گفت: در هر ایستگاه یک سری نازل داریم که هرکس به آن مراجعه می کند. پمپ بنزین استفاده کند آنها دستگاهی به نام PT دارند. این دستگاه در همان مکان […]

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد نایب رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی در گفتگو با برنامه تهران 20 به تشریح جزئیات این مشکل پرداخت و گفت: در هر ایستگاه یک سری نازل داریم که هرکس به آن مراجعه می کند. پمپ بنزین استفاده کند

آنها دستگاهی به نام PT دارند. این دستگاه در همان مکان به یک سیستم کامپیوتری متصل است که به آن “ICP” می گویند.

وی در ادامه به تشریح سامانه سوخت رسانی کشور پرداخت و گفت: دستگاه های ICP در سراسر کشور به یک مرکز داده ملی به نام «دیتا سنتر» متصل هستند. سیستم بانکی نیز به سامانه متصل است تا بتوانند پرداخت های بانکی را انجام دهند.

و افزود: وقتی در پمپ بنزین بنزین می زنید اطلاعات شما به مرکز ارسال می شود و در چند کیلومتری جایی که می خواهید بنزین بزنید داده ها می رسد و مشخص می شود که چقدر و چقدر در آنجا بنزین زده اید. آیا چیزی از سهمیه شما باقی مانده است؟

وی در توضیح این حادثه گفت: دفعه قبل یعنی دو سال پیش به مرکز اصلی حمله کرده بود و به همین دلیل بلافاصله سیستم یکپارچه کشور به خواب رفت و همه ایستگاه ها دچار مشکل شدند. این سریال برخلاف تصور اینکه دوباره از مرکز مورد حمله قرار گرفته ایم، این سری PT دچار مشکل شده و یک ویروس از PT ها وارد شده است.

وی گفت: پس اگر بتوان ویروسی را از این مکان معرفی کرد شروع می شود و قدم به قدم پیش می رود تا به مرکز برسد. اتفاقی که افتاد این بود که به برخی سمت ها سقوط کردند، مدیریت مرکز متوجه شد که اکنون (ویروس) قدم به قدم پیش می رود تا همه جا را تحت کنترل خود درآورد، بلافاصله هشدار دادند که بلافاصله سیستم مرکزی را تعطیل کنند.

وی افزود: تا زمانی که متوجه شدند و سیستم مرکزی قطع شد، ستاد و بچه های عملیات بلافاصله از تجربیات قبلی خود استفاده کردند و به جایگاه ها دستور دادند که با 3000 مخزن بنزین بدون اتصال به سامانه سوخت گیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام داده ها در مرکز است، بنابراین جای نگرانی نیست که فردی بگوید پس انداز 1500 تومانی من از بین می رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.