افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

گوشی های چینی از کاربران جاسوسی می کنند؟! نتایج تحقیقات جدید

  • کد خبر : 15889
گوشی های چینی از کاربران جاسوسی می کنند؟!  نتایج تحقیقات جدید

تحقیقات جدید ادینبورگ و کالجیتی دوبلین، نگران کننده ها را در مورد گوشی های هوشمند اندرویدی ساخت چین نشان می دهد. در کشوری که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است، بیش از 70 درصد بر پلتفرم اندروید کار می‌کند. این مطالعه داده است که برندهای شناخته شده است و مانند وان پلاس، شیائومی ریلمی و […]

تحقیقات جدید ادینبورگ و کالجیتی دوبلین، نگران کننده ها را در مورد گوشی های هوشمند اندرویدی ساخت چین نشان می دهد. در کشوری که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است، بیش از 70 درصد بر پلتفرم اندروید کار می‌کند. این مطالعه داده است که برندهای شناخته شده است و مانند وان پلاس، شیائومی ریلمی و حجم بالایی از کاربران شخصی را بدون رضایت آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند و منتقل می‌کنند! با اسمارتک نیوز همراه باشید.

گوشی‌های دارای تعداد قابل توجه برنامه‌هایی هستند که به‌صورت فرضی دسترسی‌های مشکوکی دارند. این برنامه‌ها به‌عنوان فعال حساس مربوط به موقعیت مکانی، کاربر و حتی لیست مخاطبین در اجتماعی را جمع‌آوری و ارسال می‌کنند.

حتی در آن دسته از کاربران سخت‌گیری هم که به حفظ حریم خصوصی آگاه هستند و اجازه داده‌ها را به شرکت سازنده نمی‌دهند و از فضای ذخیره‌سازی ابری یا خدمات شخصی ثالث نیز استفاده می‌کنند، نمی‌توانند آن‌ها را بیش‌ازحد اطلاعات منحصربه‌فرد به دستگاه و کاربر بسازند. سرورهای از پیش تعیین شده ارسال می‌کند. از جمله اطلاعات می‌توانم به شناسه‌های دستگاه، مختصات GPS، الگوی برنامه‌ها، تاریخچه و پیامک‌ها و مخاطبین موجود در دفترچه تلفن اشاره کرد. کاربران متأسفانه هیچ وجه متوجه این انتقال و هیچ راهی برای جلوگیری از وجود ندارد. بر اساس این تحقیقات، داده‌های جمع‌آوری شده می‌توان به راحتی برای ردیابی افراد استفاده از قرار داد.

گوشی های چینی

گفتنی است این تحقیق روی دستگاه‌هایی که در چین می‌شوند و دارای تولیدات محلی هستند، انجام می‌شود، بنابراین بین‌المللی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. با این، برای کسانی که در چین می‌خرند، خود یا دانشجویان را می‌خرند، می‌دانند که این مطالعه نشان می‌دهد روند جمع آوری داده‌ها حتی پس از خروج از کشور نیز بدون باقی مانده و ادامه دادن است.

شایان ذکر می‌کند که نسخه‌های گوشی‌های چینی مانند وان پلاس شیائومی، ریلمی و برنامه‌های شخصی ثالث از پیش نصب‌شده و در مقایسه با نسخه‌های بین‌المللی که برای مصرف‌کنندگان اروپا و مناطقی در نظر گرفته شده‌اند، هشت تا مجوز مجوز دارند. به نظر به دلیل قوانین و سیاست‌های سخت‌گیرانه در بین‌المللی، این مجوزهای خطرناک در نسخه‌های گلوبال فعال هستند اما در مورد گوشی‌هایی که در چین فروخته می‌شوند، قطعاً این قوانین بی‌تأثیر بی‌تأثیر هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.