افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

شرکت های بیمه مطالبات داروخانه ها را پرداخت نکردند. داروخانه ها به پرداخت حقوق کارکنان ادامه می دهند

  • کد خبر : 158835
شرکت های بیمه مطالبات داروخانه ها را پرداخت نکردند.  داروخانه ها به پرداخت حقوق کارکنان ادامه می دهند

بازار؛ گروه صنعتی: امروز پنجشنبه ۹ آذرماه جمعی از داروسازان و موسسان داروخانه های اصفهان در اعتراض به تاخیر بیش از حد در پرداخت مطالبات خود از سوی سازمان های بیمه گر در استانداری اصفهان تجمع کردند. به گفته یکی از داروسازان حاضر در جلسه، با وجود مصوبه مجلس مبنی بر پرداخت یک ماهه، حدود […]

بازار؛ گروه صنعتی: امروز پنجشنبه ۹ آذرماه جمعی از داروسازان و موسسان داروخانه های اصفهان در اعتراض به تاخیر بیش از حد در پرداخت مطالبات خود از سوی سازمان های بیمه گر در استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گفته یکی از داروسازان حاضر در جلسه، با وجود مصوبه مجلس مبنی بر پرداخت یک ماهه، حدود پنج ماه است که مطالبات آنها پرداخت نشده است.

از سوی دیگر با توجه به اجرای طرح درور و افزایش 5 برابری بدهی بیمه به داروخانه ها، میزان بدهی سازمان های بیمه گر به قدری افزایش یافته که چرخه اقتصادی داروخانه ها را تحت تاثیر قرار داده است و در حال حاضر بسیاری از موسسان داروخانه در اصفهان و سایر استان ها با چالش چک های برگشتی و کمبود نقدینگی کافی برای پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه شده اند.

البته خسارت تاخیر در پرداخت بیمه به داروخانه ها در اینجا محدود نمی شود و با تاخیر در پرداخت، کل زنجیره دارویی از داروخانه ها و شرکت های پخش گرفته تا شرکت های دارویی و شرکت های واردکننده دارو به چالش کشیده می شود و زنجیره تامین دارو نیز به چالش کشیده می شود. دور افتادن.

به گفته شهرام کلانتری داسانی، رئیس انجمن داروسازان ایران، میزان مطالبات داروخانه های خصوصی سراسر کشور به شرکت های بیمه به ۲.۵ میلیارد تومان رسیده است. اتفاقی که منجر به چک های بلامحل از موسسین داروخانه ها به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شده است. نقدینگی که به جای محبوس شدن در دست شرکت های بیمه باید اکنون در اختیار شرکت های دارویی قرار گیرد تا بتوانند نیازهای بازار دارویی کشور را تولید و تامین کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.