افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

عادت “دوم اسکرولینگ” (Doomscrolling)

  • کد خبر : 15874
عادت “دوم اسکرولینگ” (Doomscrolling)

ذهن ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به اخبار منفی می‌دهد. در زمان و همه‌گیری‌ها، درمان‌های بسیار زیادی از قرنطینه خاص خود را انجام می‌دهند، تا هم از بیماری بمانند و هم برای درمان بخشی از داروها دریافت می‌شوند. با این که، احتمال می رود که به واگیردار را کاهش دهد، اما خود را […]

ذهن ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به اخبار منفی می‌دهد. در زمان و همه‌گیری‌ها، درمان‌های بسیار زیادی از قرنطینه خاص خود را انجام می‌دهند، تا هم از بیماری بمانند و هم برای درمان بخشی از داروها دریافت می‌شوند. با این که، احتمال می رود که به واگیردار را کاهش دهد، اما خود را برخی آسیب ها و پیام های دیگر می شود. یکی از پیام ها استفاده از محتوای معمولی آنلاین به عنوان منبع اطلاعات، تفریح ​​و دوستان و آشنایان است. و اطلاعاتی که می‌دانید حجم بالایی را در عاملی کلیدی برای استفاده در آن به می‌رود.

عادت کردن به جستجوی مفرط اطلاعات در طول روز، پیامدهای منفی بسیار دارد. مخصوصاً که بیشتر اخبار نیز در مورد موارد منفی بچرخند. با همه‌گیر بیماری و افزایش مشکلات اجتماعی مربوط به آن غیرممکن است که از این اخبار منفی، و ناامیدکننده دور نگاه می‌کنیم.

با این، با استفاده از الگوهایی که قبل از پاندمی و بعد از آن دسته‌بندی می‌شوند، این اخبار بد دسته‌بندی می‌شوند و به عواملی در برخورد با آن‌ها می‌پردازیم که چه آن‌هایی که با آن برخورد کنند. برخوردیم که از بیش از حد ما بیش از حد که فکر می کنم، آسیب بزند.

علت پدید آمدن Doomscrolling چیست؟

doomscrolling چیست؟

در زمان‌هایی که ما خودمان را در شرایط عدم و قطعیت می‌بینیم، اطلاعاتی از مکانیسم‌های اصلی دفاعی ما است. مشخص بودن از اخبار به ما حس امنیت داده و در نقش ابزاری کمکی برای مدیریت بحران عمل می با این حال اطلاعات منفی زیاد، تاثیرات روانی غیرقابل جبرانی بر روح و روان ما خواهشتذ. پروفسور گراهام دیوی (Graham Davey), از دانشگاه ساسیکس (SUSSEX) بیان می‌دارد:

تحقیقات نشان می دهد که این تغییرات در حالات روانی نگران کننده افراد را تشدید می کند. حتی زمانی که این نگرانی‌ها مستقیماً ارتباطی با اخبار بدی که منتشر می‌شود، نشد.

به گفته محقق، روشی که هم اکنون اطلاعات استفاده می شود، با 15 یا 20 سال پیش بسیار متفاوت شده است. این تاثیرات بسیار شدیدی بر سلامت روحی افراد دارد. اخبار در حال حاضر نسبت به گذشته به راحتی می‌شوند و اطلاعات بصری ارائه می‌کنند، به همین دلیل نیز تأثیرگذارند.

با توجه به گسترش استفاده از فناوری‌های موبایلی به‌طور مداوم در مواردی که در معرض اخبار قرار گرفته‌اند، این می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌های سخت و دلایل بسیاری از بیماری‌ها و نشانه‌های آن مانند استرس، مشکلات خواب، تغییرات خلقی، رفتار پرخاشگرانه پرخاشگرانه و .

در ادامه پروفسور گراهام دیوی می‌گوید: ”تحقیقات ما نشان می‌دهند این تغییرات را در حالت افراد حتی در مورد نگرانی‌های که ربطی به این اخبار ندارند نیز تاثیرگذار هستند.” هم چنین پروفسور توضیح می‌دهد که چرا نمی‌توانم این اخبار منفی را هداردت ک. شگفت‌انگیز است که ذهن انسان به گونه‌ای است که به اخباری که می‌ترسانند و یا حس به او می‌دهند، بیشتر می‌شوند! به این نظریه، «جهت‌گیری منفی‌نگری» می‌گویند.

لورتا بریونینگ (Loretta Breuning) استاد دانشگاه کالیفرنیا نویسنده کتاب «عادات یک ذهن» در این نظر به اهمیت دادن به مفاهیم منفی می گوید:

طبیعت ما این گونه است که به طور غریضی به دنبال پیدا کردن پاداش‌ها و دوری ازیط ط. اما دوری از خطر در اولویت قرار دارد.

این محقق می‌دارد که انسان را به‌طور مستقیم به سمت اخبار منفی جذب می‌کند، چرا که برنامه‌ریزی شده است که در برابر آن‌ها محافظت کند، نه این که آن‌ها را نادیده نادیده کند.

قیامت

چگونه عادت Doomscrolling را در خود از بین ببریم؟

برای حل این مشکل یک روش مشخص و از پیش تعیین شده وجود ندارد. با این، راهکارهایی هستند که با کمک آن‌ها میزانی هستند که صرفاً پایین می‌آورند محتواها و اخبار می‌کنند و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند که روی خودمان کاهش یابد.

  1. مثلا: اگر هر گوشی خود را برای بیدار شدن تنظیم کنید، اولین چیزی را که صبح‌ها انجام دهید، به آن نگاه کنید. نگه داشتن همراه خارج از اتاق خواب کمک کنید که برای خود حد و قائل شوید که این موضوع را برای مسیر سلامتی به شما کمک می‌کند.
  2. پیاده‌روی بدون تلفن همراه: سعی کنید روزانه، هم ویتامین و مورد نیاز خود را از خورشید کسب کنید، هم با دوری از ایمیل‌ها آهنگ‌ها و پادکست‌ها را برای دقایقی به ذهن خود آرامش دهید.
  3. از حالت سیاه و سفید استفاده کنید: طراحان اپلیکیشن‌ها از طراحی‌های پرزرق و برق برای جلب توجه کاربران استفاده می‌کنند. قرار دادن روی حالت سیاه و سفید از آن کم می کند و کمک می کند آن را کنار بگذارد.
  4. اپلیکیشن های فضای مجازی خود را کم کنید: محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های را نگه دارید و بقیه را تا استرس، استرس و… نیز در کاهش پیدا کنید. همچنین با این کار می‌توانید محتوای تکراری را در اکانت‌های مختلف خود چک کنید.
  5. برای تغییر عادت‌ها خود راسخ داشته باشید: یکی از خود را که او هم می‌خواهد چک کردن صفحات مجازی را پیدا کنید و اهداف خود را با او در میان بگذارید. از شما می خواهید که به طور مرتب ببینید که عادت های شما چگونه پیش می رود.
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.