افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

نامه سازمان های حقوق بشر به وزیر دفاع آمریکا در حمایت از غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 158582
نامه سازمان های حقوق بشر به وزیر دفاع آمریکا در حمایت از غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های غربی گزارش دادند که چندین نهاد حقوق بشری از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با ارسال نامه ای به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خواستار تعلیق کمک های آمریکا به اسرائیل شدند. در این نامه آمده است: سازمان‌های حقوق بشر از […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه های غربی گزارش دادند که چندین نهاد حقوق بشری از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با ارسال نامه ای به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خواستار تعلیق کمک های آمریکا به اسرائیل شدند.

در این نامه آمده است: سازمان‌های حقوق بشر از پنتاگون می‌خواهند قاطعانه با حمله اسرائیل به غیرنظامیان و محرومیت از کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه مخالفت کند و از دولت آمریکا می‌خواهد که کمک‌های خود به اسرائیل را متوقف کند.

در ادامه این نامه آمده است: فعالان حقوق بشر از آمریکا می خواهند که با آوارگی اجباری ساکنان نوار غزه مخالفت کند و از عبارت به اصطلاح مناطق امن استفاده کند.

سازمان‌های حقوق بشری در این نامه نوشتند: «علی‌رغم ادعاهای مستند و موثق مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی اسرائیل نقض جدی حقوق بشر (در نوار غزه) کرده‌اند، باید قوانینی برای جلوگیری از ارسال برخی کمک‌ها از سوی آمریکا به اسرائیل اجرا شود.

روزنامه پولیتیکو گزارش داد که در میان امضاکنندگان این نامه نمایندگان آمریکایی Save the Children، شورای پناهندگان نروژ، مرکز قربانیان شکنجه و سایر سازمان های بین المللی هستند.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه شامگاه چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از آغاز جنگ در 7 اکتبر تاکنون به 20 هزار نفر رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که 8000 نفر از شهدا کودک و 6200 نفر زن هستند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که تاکنون 52600 نفر در این جنگ مجروح شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.