افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

این سوپ خوشمزه را همین امشب می توانید بخورید!

  • کد خبر : 158576
این سوپ خوشمزه را همین امشب می توانید بخورید!

۱۳۷۹۰۶۷ 30 دسامبر 1402 – 07:31 آش یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که تنوع زیادی دارد و می توان گفت تقریباً هر شهر ایران آش مخصوص خود را دارد. بهترین: غذاهای محلی بسیار لذیذ و متنوع هستند و به هر جای ایران که سفر کنید با انواع غذاهای محلی لذیذ روبرو می […]





۱۳۷۹۰۶۷


30 دسامبر 1402 – 07:31

آش یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که تنوع زیادی دارد و می توان گفت تقریباً هر شهر ایران آش مخصوص خود را دارد.

بهترین: غذاهای محلی بسیار لذیذ و متنوع هستند و به هر جای ایران که سفر کنید با انواع غذاهای محلی لذیذ روبرو می شوید که هر کدام طعم خاص خود را دارند و با مواد سالم و مغذی تهیه می شوند.

آش یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که تنوع زیادی دارد و می توان گفت تقریباً هر شهر ایران آش مخصوص خود را دارد. آش ماست یکی از غذاهای معروف محلی است که در بسیاری از شهرها به روش های مختلف طبخ می شود و بسیار لذیذ است.

برخی از سوپ های ماست را سرد و برخی دیگر را گرم سرو می کنند. آش ماست خوزستانی یکی از غذاهای محلی این استان است که بسیار خوشمزه و مقوی است و به دلیل وجود ماست و دوغ طعم ترش جذابی دارد. این سوپ خوشمزه گزینه بسیار مناسبی برای سرو در شب یلدا است. اگر دوست دارید این سوپ جذاب را در خانه درست کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

برنج دانه متوسط: ۲ پیمانه

نخودفرنگی: 3 فنجان

عدس: یک و نیم فنجان

ماست ترش: 6 لیوان

دوغ شیر ترش: یک و نیم لیتر

پیاز بزرگ: 2 عدد

سبزیجات خرد شده و تره فرنگی را اضافه کنید: 2 فنجان

نعناع تند: به مقدار لازم

پیاز تند: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این سوپ ماست خوشمزه ابتدا نخود را به مدت 24 ساعت خیس کنید و سپس با کمی آب بپزید. عدس ها را به همراه برنج نیم دانه ای که یک ساعت پیش خیس کردید در قابلمه ای با کمی آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بپزد. بگذارید برنج کاملا باز شود. پس از پختن کامل برنج و عدس، اگر آب آن کم شد، مقدار کمی آب جوش اضافه کنید. در این مرحله نخود پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و سبزی را بریزید و بگذارید نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد. حالا مقدار زیادی پیاز تند را به همراه کمی نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید. در مرحله آخر ماست ترش را با دوغ هم بزنید تا رقیق شود و کم کم به سوپ اضافه کنید. سوپ را همزمان هم بزنید تا نسوزد. پس از 5 دقیقه هم زدن سوپ، حرارت را کم کرده و اجازه دهید بیست دقیقه دیگر بجوشد. حالا سوپ ماست خوشمزه شما آماده سرو است. سوپ را با قاشق در ظرف سرو بریزید و با پیاز تند و نعناع تند تزئین کنید.

نکات مهم

1- پیاز تند به غذا طعم بسیار خوبی می دهد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ کاملا ریز و خشک باشد. برای داشتن پیاز داغ و خشک و پودر شده، پیاز را به ورقه های نازک برش دهید. سپس در روغن فراوان گرم شده سرخ کنید. توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد. بنابراین، اضافه کردن مقدار زیادی پیاز در یک مرحله توصیه نمی شود. پس از سرخ شدن پیاز، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز جدیدی را که سرخ کرده بودید روی پیازهای داغ قبلی نریزید. چون قبلی ها را چرب می کند. به علاوه، پیاز داغ را خیس می کند.

2- برای طبخ هر نوع سوپ بهتر است از سبزیجات تازه که عطر بهتری دارند استفاده شود. سبزی آش یکی از مهم ترین موادی است که برای پخت انواع آش استفاده می شود. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که حبوبات ماده اصلی مورد استفاده در خاکستر هستند، حقیقت این است که عطر و طعم خاکستر عمدتاً از سبزیجات استفاده شده در آن تأمین می شود. بنابراین، هر چه سبزیجات موجود در سوپ شما تازه تر و معطرتر باشند، غذای شما خوشمزه تر خواهد بود. سبزی خاکستر شامل تره فرنگی، گشنیز، جعفری و اسفناج یا برگ چغندر به مقدار مساوی است. لطفا توجه داشته باشید که سبزیجات را نباید خیلی درشت خرد کنید. برخی از افراد سبزیجات را به قطعات بسیار بزرگ برش می دهند که در نهایت زیبا نیست. سبزیجات آش باید کمی درشت تر از سبزیجات خورشتی خرد شوند.

3- برای پخت این غذا بهتر است از برنج با دانه متوسط ​​استفاده کنید. اگر در خانه برنج نیم دانه ندارید از برنج واقعی استفاده کنید و بعد از دو ساعت خیس خوردن دانه های برنج را در کف دست فشار دهید تا خوب شوند.

4- می توانید به جای دوغ ترش از آب سرد استفاده کنید و ماست را با آب رقیق کنید اما ترکیب دوغ با ماست ترش تاثیر بیشتری در طعم سوپ دارد و آش خوشمزه تر است.

5- حتما نخود را از قبل بپزید و به آش پخته اضافه کنید زیرا زمان پخت نخود بسیار بیشتر از عدس و برنج است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.