افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

گوگل از هوش مصنوعی برد (Bard) به عنوان رقیب ChatGPT رونمایی کرد

  • کد خبر : 15841
گوگل از هوش مصنوعی برد (Bard) به عنوان رقیب ChatGPT رونمایی کرد

چت و با ربات‌های مجهز به مصنوعی است نوآوری بزرگ بعدی برای موتورهای جستجوی. مایکروسافت مطمئناً اعتقادی دارد و به همین منظور منظور نهاییاً 10 میلیارد دلار در OpenAi است، یعنی شرکت سازنده Chatgpt سرمایه‌گذاری کرده است. مایکروسافت به اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی Chatgpt در موتور جستجوگر Bing و مرورگر Edge، از نظر […]

چت و با ربات‌های مجهز به مصنوعی است نوآوری بزرگ بعدی برای موتورهای جستجوی. مایکروسافت مطمئناً اعتقادی دارد و به همین منظور منظور نهاییاً 10 میلیارد دلار در OpenAi است، یعنی شرکت سازنده Chatgpt سرمایه‌گذاری کرده است. مایکروسافت به اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی Chatgpt در موتور جستجوگر Bing و مرورگر Edge، از نظر بازار بسیار عقب تر از رقبای گوگلی خود هستند، ادغام ادغام خواهد شد.

اما باید که گوگل نیز برنامه های مشابهی را برای رقابت با مایکروسافت ابزارهای داخلی خود انجام دهد. ساندار پیچای گوگل، به تازگی سرویسی با نام برد (BARD) را معرفی کرد که یک «سرویس آزمایشی مکالمه هوش مصنوعی» است. این سرویس اصلی ترین محصول گوگل است، یعنی جستجوگر آن ادغام شده و گام اول در دسترسی «تست مشتریان مورد اعتماد» قرار می گیرد. در ادامه و طی هفته‌های آینده‌ای عمومی به بارد نیز خواهد شد.

هوش مصنوعی برد

اما بارد چیست و چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ در پاسخ گفت، به عنوان مثال به جای کلمات کلیدی برای یافتن سایتی ممکن است پاسخی برای سوال شما باشد، فقط می‌توان از مصنوعی مصنوعی استفاده کرد. این ابزار برای هوش مصنوعی با استفاده از منابع، جدیدترین اطلاعات را از بیرون کشیده و آن را به متن ساده و خلاصه برای تبدیل تبدیل می کند.

یا به یک دیگر، اگر می‌خواهم نواختن ساز موسیقی را یاد بگیرم، از بارد برای کمک به این که مثلاً گیتار راحت‌تر است یا پیانو پیانو استفاده می‌شود. همچنین این هوش مصنوعی می‌تواند به شما بگوید برای یاد گرفتن هر کدام از این سازها چقدر نیاز به تمرین دارید؟ سایت‌های متعددی از دنیا دارند که پاسخ‌ها را همه این زمینه‌ها ارائه می‌کنند، می‌توانند همه آن‌ها را چند پاراگراف برای شما خلاصه کنند.

Bard بر اساس اختصاصی گوگل موسوم به Lamda (مخفف «حالت زبان برای برنامه‌های گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو گفتگو این مدل کوچکتر از مدل کامل LaMDA است و از همین رو برای ارائه پاسخ‌ها. این موضوع بسیار مهم است چرا که پس از ادغام در جستجوی این شرکت باید در یک سوال میلیون‌ها کاربر پاسخ دهد.

هوش مصنوعی برد

در نتایج بارد، تیم داخلی گوگل و بازخوردهای ضروری را می‌توان انجام داد تا مطمئن شوید که پاسخ‌هایی را دریافت می‌کنند که درست و مستدل هستند. گوگل از هوش مصنوعی در محصولات متعدد استفاده کرد، اما در عین حال قصد دارد از ماه مارس توسعه دهندگان، سازندگان و شرکت‌های شخص ثالث نیز دعوت شود تا از برنامه‌های اختصاصی اختصاصی این موسوم به Generative Language Api در توسعه توسعه خود استفاده کند. به سمت سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پیش بروند. به عبارت، در ماه‌های آینده، آزمایش‌های آزمایشی رخ می‌دهد که چگونه مرور اینترنت را تغییر می‌دهد.

در یکی از نقص‌های اصلی Chatgpt این است که اصول داده‌های قدیمی (حدود سال 2020) آموزش داده شده به همین دلیل نمی‌تواند به سوالات روز کاربران پاسخ دهد. مثلاً نمی‌توان این هوش مصنوعی را در کارهای فضایی جیمز وب بپرسید، چرا که اطلاعات Chatgpt مربوط به قبل از پرتاب این تلسکوپ هستند. گوگل نیز روی همین نقطه ضعف Chatgpt انگشت گذاشته شده است که از داده‌های استفاده می‌کند و می‌تواند پاسخ‌های به‌روز ارائه کند.

به نظر، نبرد بعدی در حوزه فناوری به طور ویژه در بخش جستجو، بر روی هوش مصنوعی روش پیاده‌سازی آن خواهد بود. باید دید گوگل می‌تواند بسیاری از عرصه‌های دیگر را در زمینه هوش مصنوعی خود به یک غول تبدیل کند، مانند مانند را به حاشیه براند یا یا. نظر شما چیست؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.