افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

سهم 34 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور. توسعه سرمایه انسانی در چشم انداز

  • کد خبر : 158243
سهم 34 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور.  توسعه سرمایه انسانی در چشم انداز

به گزارش بازار، سید یاسر طیب نیا در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات لیزر، شرکت فولاد مبارکه و مرکز علوم و فناوری لیزر ایران اظهار داشت: اقداماتی از جمله ساخت تجهیزات. گلوگاه بزرگی در این صنعت هستند و رویدادهای بزرگی را به دنبال خواهند داشت و ارزش آن برای […]

به گزارش بازار، سید یاسر طیب نیا در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات لیزر، شرکت فولاد مبارکه و مرکز علوم و فناوری لیزر ایران اظهار داشت: اقداماتی از جمله ساخت تجهیزات. گلوگاه بزرگی در این صنعت هستند و رویدادهای بزرگی را به دنبال خواهند داشت و ارزش آن برای اقتصاد ملی فراتر از تجهیزات است.

وی با بیان اینکه معاونت معادن زیر نظر سازمان انرژی اتمی امسال با همکاری معادن اکتشافی یک میلیون و 200 هزار تن سنگ تولید کرد و سال آینده این رقم به دو میلیون تن خواهد رسید، افزود: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده است. ورق های فولادی در غرب، آسیا و شمال آفریقا و ارزش این مجموعه بیش از 15 میلیارد دلار است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا است که سهم 34 درصدی از تولید فولاد کشور و سهمی حدود 20 درصدی در منطقه دارد. این شرکت با تولید 11.4 میلیون تن آهن اسفنجی بزرگترین تولید کننده این نوع آهن در جهان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش بازار فولاد مبارکه بیش از 510 میلیارد تومان با سهم 1.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور و حدود 6.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت کشور است، گفت: امروز زنجیره تامین فولاد مبارکه وجود دارد. گسترده بوده و شامل بیش از 2500 تا 3000 شرکت می باشد و این مجتمع صنعتی دارای شبکه گسترده ای از مصرف کنندگان می باشد که بیش از 1000 کارخانه و مصرف کننده بزرگ تولید کننده این مجموعه را تشکیل می دهند.

وی چشم انداز اول گروه فولاد مبارکه در سال 1410 را به 15 میلیارد دلار در سال رساند و اظهار داشت: توسعه سرمایه انسانی دومین محور فولاد مبارکه برای تحقق چشم انداز 1410 است، سال گذشته به طور رسمی 1100 نفر شاغل و 6 نفر داشتیم. هزار نفر در شرکت های زیرمجموعه به کار گرفته شدند.

طیب نیا ادامه داد: دستیابی به توسعه پایدار تنها با بکارگیری نیروهای نخبه محقق می شود. این رویکرد را در شرکت فولاد مبارکه، گروه فولاد مبارکه و حتی شرکت های دانش بنیان که با ما همکاری می کنند در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن مهمترین محور فولاد مبارکه است، گفت: گروه فولاد مبارکه از سال 71 تاکنون به ظرفیت تولید 10.2 میلیون تن رسیده و هدف توسعه متوازن دارد. فولاد 10 برابر فولادهای دیگر است و امیدواریم در نیمه دوم تولید انباشته این محصول را داشته باشیم.

نصب 2 نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: از نظر توازن منطقه ای در مرحله احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی هستیم. در حوزه انرژی، فولاد مبارکه برای اولین بار نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F را افتتاح کرد و نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی در شرق اصفهان کلنگ زنی شد. او

طیب نیا با بیان اینکه تنها 50 درصد آلاینده ها مربوط به صنایع است، تاکید کرد: فولاد مبارکه امروز به دنبال تبدیل شدن به یک صنعت سبز است، تلاش می کنیم فولاد مبارکه را به عنوان الگو معرفی کنیم، پروژه هایی در حوزه حفاظت از محیط زیست داریم. ما برای ارزش 2.3 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده ایم.

وی گفت: با اجرای طرح های انرژی سالانه 2.5 میلیون تن تولید دی اکسید کربن را کاهش می دهیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه سال گذشته در بین 100 شرکت برتر ایران از نظر ارزش آفرینی مقام اول را به خود اختصاص داد، زیرا سنگی به ارزش 150 هزار تومان در معدن را به محصولی تبدیل کردیم که هر تن 30 قیمت دارد. تن. کیلوگرم در بازار فعلی هزار تومان است و هر تن 30 میلیون تومان است و اگر سراغ فولاد ضد زنگ نرویم این مقدار به ده ها برابر می رسد و معادل 150 میلیون تومان می شود. اگر فولاد مبارکه سودآور است و در سودآوری اول است، با تدابیر است و این وجه تمایز است.

وی پس از اشاره به اینکه سال گذشته از ظرفیت اسمی 10 میلیون تن گذشت و به 10 میلیون و دویست هزار تن رسیدیم، تاکید کرد: امیدواریم امسال با کمک نهادها و کاهش قطعی گاز بتوانیم آن را مدیریت کنیم. خوب.

صادرات علاوه بر رفع نیازهای داخلی؛ هدف اصلی فولاد مبارکه

طیب نیا هدف فولاد مبارکه را علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادرات دانست و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس تا به امروز بیش از 25 میلیون تن با درآمد 11 میلیارد دلاری صادرات داشته ایم و امیدوارم امسال از رکورد سال گذشته فراتر خواهد رفت و ما صادرات بیشتری خواهیم داشت و بیشتر در داخل خواهیم داشت.

وی هدف تولید فولاد مبارکه را رسیدن به 18 میلیون تن تولید تا سال 1410 دانست و گفت: با توسعه کمی و توسعه متوازن آن را دنبال می کنیم و در این راستا 220 پروژه عمرانی به ارزش 5 میلیارد دلار و در عین حال. با هم می دوند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: سال گذشته یک هزار و 321 قطعه، تجهیزات و مواد مصرفی در فولاد مبارکه مستقر شد و تا امروز 100 هزار قطعه، تجهیزات و مواد مصرفی جانمایی شد که بیشترین این موارد در 10 سال گذشته و پس از تحریم رخ داده است. . این اتفاق افتاده و صدها شرکت دانش بنیان در این زمینه همکاری می کنند و یک کار تیمی مشترک است.

وی با بیان اینکه فولاد بیشترین حمایت را از شرکت های دانش بنیان داشته است، اظهار داشت: ما 400 پایان نامه دانشگاهی در این زمینه داریم که مبارکه در تلاش است تا اکوسیستم نوآوری باز را توسعه دهد و از این حیث با حمایت از پروژه های دانشگاهی، اقدام به انجام یک پروژه علمی کرده است. نگاه انقلابی در این زمینه به گونه ای است که بسیاری از اساتید دانشگاه ساعات کلاس خود را در مجتمع فولاد مبارکه سپری می کنند.

طیب نیا ایجاد اشتغال را از دیگر ویژگی های متمایز فولاد مبارکه از سایر صنایع دانست و گفت: 35 هزار نفر مستقیم و 380 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه سند توسعه منطقه را تکمیل کرده ایم که بر اساس آن مسئولیت اجتماعی خود را بر اساس توانمندی های منطقه ارائه کرده ایم، ابراز داشت: توسعه منطقه ای دیگر شامل توزیع سبد معیشتی نیست، در حوزه توانمندسازی و آموزش سرمایه گذاری کرده ایم. ، که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است. در زمینه های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی همکاری خوب و مشترکی با سپاه داشته ایم به طوری که در حوزه آموزش کشاورزی 10 درصد راندمان و در برخی مناطق به 40 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر شرکت های بزرگ دیگری وارد توانمندسازی شهروندان شوند، نتایج و آثار خوبی خواهد داشت.

مدیر فولاد مبارکه گفت: ما در زمینه مشاغل بومی مانند بافندگی و قالی بافی به آنها آموزش داده ایم و امروز دستگاه های ریسندگی را در اختیار آنها قرار می دهیم و در حال بازاریابی و اجرای این مدل در سایر حوزه ها هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.