افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

یک هفته بعد از دربی؛ پرسپولیس بدون VAR امتیاز از دست داد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 158197
یک هفته بعد از دربی؛  پرسپولیس بدون VAR امتیاز از دست داد – پرسپولیس نیوز

با بررسی صحنه های داوری دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان مشخص شد که قرمزها به محوطه داوری آسیب دیده اند. تنها پنج روز پس از سردرگمی VAR در رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران و اینکه آیا داوران و تیم‌های فوتبال ایرانی مهارت و توانایی استفاده از این فناوری را دارند یا خیر، پرسپولیس در دیدار مقابل […]

با بررسی صحنه های داوری دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان مشخص شد که قرمزها به محوطه داوری آسیب دیده اند.

تنها پنج روز پس از سردرگمی VAR در رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران و اینکه آیا داوران و تیم‌های فوتبال ایرانی مهارت و توانایی استفاده از این فناوری را دارند یا خیر، پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال دسته دوم، کمبود VAR را احساس کرد. استقلالی ها مدعی بودند که معرفی VAR برای پرسپولیس ضرر دارد اما هم در دربی اشتباهات به ضرر پرسپولیس بود و هم یک هفته بعد این تیم به شدت تحت تاثیر کمبود VAR قرار گرفت.

دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس صحنه های جنجالی زیادی داشت و مشخص بود که پرسپولیس در بیشتر این صحنه ها آسیب دیده است و شاید اگر سیستم کمک داور تصویری در اهواز وجود داشت، نتیجه بازی این تیم مقابل استقلال خوزستان می شد. متفاوت بوده است

این بازیکن در دقیقه 21 بازی پس از پاس عمقی ترابی به عمری وارد محوطه شد و قصد داشت مدافع حریف را دریبل بزند که با تکل بازیکن استقلال خوزستان توپ را از دست داد. دو داور کارشناس گفتند این صحنه پنالتی بود، دو نفر گفتند صحنه نامشخص است و دو نفر دیگر تاکید کردند که پنالتی نیست.

در دقیقه 27 بعد از اینکه کرنر وارد دروازه استقلال خوزستان شد، محمد طیبی مدافع بومی به وضوح شهاب زاهدی را گرفت و او را پایین آورد اما داور این صحنه را ندید و سوت نزند. پنج کارشناس داوری گفته اند که این صحنه پنالتی بوده و فقط یک نفر تصمیم داور را تایید کرده است.

در دقیقه 31 بازی با خطای حسین ساکی روی میلاد سرلک، جواد عرب براقی مرتکب خطا و پنالتی برای پرسپولیس شد که تصویر تلویزیونی این صحنه مشخص نبود و دوربین گیر کرد. این در حالی است که سه کارشناس داوری این تحریم را تایید کرده اند و سه نفر دیگر به دلیل ابهام در تصویر تلویزیونی، حق داوری را به داور داده اند.

در دقیقه 49 استقلال خوزستان به گل رسید اما پرسپولیسی ها به شدت اعتراض کردند. اگر در این مسابقه VAR وجود داشت؛ گل دوم استقلال خوزستان احتمالا مردود می شد زیرا قبل از گل تیم میزبان خطا روی محمد عمری در لبه زمین رخ داد و اعتراض شدید یحیی گل محمدی و افشین پیروانی را برانگیخت. چهار کارشناس گفتند که این یک اشتباه آشکار است و دو نفر دیگر گفتند که این یک برخورد عادی بوده است.

در دقیقه 65 بازی، نبیل باهویی قصد داشت توپ را به سمت دروازه استقلال خوزستان بفرستد که توپ به دست محمد طیبی برخورد کرد و در حالی که دست مدافع میزبان باز بود، همه بازیکنان پرسپولیس به خصوص آنهایی که در مرحله بعد در حال گرم کردن بودند. به گل استقلال نشان داد هند که دستش را برای درخواست پنالتی بلند کرد اما عرب براقی اعتقادی به پنالتی نداشت. در بین کارشناسان سه نفر گفتند پنالتی نیست و سه نفر تاکید کردند که پنالتی است و کمک داوری که دید بهتری داشت باید به داور کمک می کرد.

با توجه به تمام نتایج کارشناسان داوری، این نتیجه حاصل شد که نبود VAR در این بازی برای پرسپولیس بسیار زیان آور است و شاید اگر کمک داور ویدیویی تنها در یکی از این اتفاقات مانند گل دوم میزبان دخالت می کرد، می توانست. نتیجه را تغییر داده اند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)