افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

مقایسه جالب آلودگی هوا و سیگار در تهران؟

  • کد خبر : 158090
مقایسه جالب آلودگی هوا و سیگار در تهران؟

سرفه های مدام، قرمزی و سوزش چشم، مسافران بی آرتی زیادی در مسیر تهران به آزادی هستند و هرکسی به نوع خود به این وضعیت افتخار می کند! در شرایط آلودگی هوا توصیه می شود بیماران تنفسی، افراد دارای مشکلات ریوی، قلبی و عروقی، زنان باردار، کودکان به ویژه کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی […]

سرفه های مدام، قرمزی و سوزش چشم، مسافران بی آرتی زیادی در مسیر تهران به آزادی هستند و هرکسی به نوع خود به این وضعیت افتخار می کند!

در شرایط آلودگی هوا توصیه می شود بیماران تنفسی، افراد دارای مشکلات ریوی، قلبی و عروقی، زنان باردار، کودکان به ویژه کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی و… و افراد دارای نقص ایمنی، سالمندان و …. در میان گروه های حساس و نباید در فضای باز باشد.

مهم ترین عامل آلودگی هوا در کشور موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده است، بنابراین 88 درصد آلودگی هوای ایران ناشی از موتورسیکلت و خودرو و 12 درصد ناشی از منابع ثابت و صنایع است. وزارت بهداشت، «20 هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا در ایران است.» تنها در تهران سالانه بیش از 3700 نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

دبیرکل اتحادیه جهانی مبارزه با بیماری‌های تنفسی، محمدرضا مسجدی، می‌گوید تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آلودگی هوا سالانه جان ۹ میلیون نفر را در جهان می‌گیرد. با توجه به اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از سکته از آلودگی هوا بیشتر است، یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سکته نیز به دلیل آلودگی هوا است.

مهدی کمری، کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ژنتیک، بیماری های زمینه ای و نوع رژیم غذایی فرد را بر حساسیت فرد نسبت به آلودگی هوا تأثیر می گذارد: «در خانه ماندن بهترین راه حل برای کسانی است که نیازی به ترک خانه ندارند. در مواجهه با آلودگی هوا.»

به گفته کارشناسان بهداشت، افراد مسن نیز در معرض خطر آلودگی هوا هستند. از آنجایی که این افراد سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و ممکن است بیماری های زمینه ای داشته باشند، بدن آنها کمتر قادر به مقابله با ذرات معلق و آلودگی هوا است و ذرات معلق می توانند بیماری قلبی را بدتر کنند و حتی بیماری قلبی را بدتر کنند و باعث بروز بیماری های مغزی و قلبی شوند. دچار سکته مغزی شده و علائم آسم شما را تشدید می کند. بنابراین بهتر است با نوشیدن آب و مایعات و استفاده از ماسک مناسب برای آلودگی هوا مانند ماسک های N95، KN95 و FFP2 از خشکی گلو جلوگیری کنید.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.