افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تولید سالانه 6 میلیون تن محصول پتروشیمی بوشهر روزانه 800 هزار دلار زیان به دلیل تاخیر در فاز دوم دارد.

  • کد خبر : 158042
تولید سالانه 6 میلیون تن محصول پتروشیمی بوشهر روزانه 800 هزار دلار زیان به دلیل تاخیر در فاز دوم دارد.

بازار- گروه ولایات: پتروشیمی بوشهر یکی از مجتمع های بزرگ و مهم صنعت پتروشیمی است که هم اکنون فاز اول این پروژه در حال بهره برداری است و فاز دوم پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، فاز سوم در مرحله تامین مالی است. مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار بازار ضمن تشریح عملکرد و اقدامات […]

بازار- گروه ولایات: پتروشیمی بوشهر یکی از مجتمع های بزرگ و مهم صنعت پتروشیمی است که هم اکنون فاز اول این پروژه در حال بهره برداری است و فاز دوم پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، فاز سوم در مرحله تامین مالی است.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار بازار ضمن تشریح عملکرد و اقدامات این پتروشیمی، دغدغه ها و مشکلات این مجموعه را مطرح کرد.

جواد حاتمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین مجموعه ها در صنعت است و روز به روز شاهد موفقیت های بیشتری در این زمینه هستیم.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید گاز شیرین پتروشیمی بوشهر 2.5 میلیون تن در سال است.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول در پتروشیمی بوشهر تولید می شود که از این میزان حدود 2 میلیون تن برای صادرات و 4 میلیون تن در چرخه تولید مصرف می شود.

پتروشیمی بوشهر 1.6 میلیون تن متانول تولید می کند

حاتمی تصریح کرد: تولید یک میلیون و 600 هزار تن متانول یکی از ظرفیت های مهم پتروشیمی بوشهر است و از همه ظرفیت های موجود برای تثبیت و پایداری تولید استفاده می کنیم.

وی افزود: فاز دوم پتروشیمی بوشهر بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم به زودی شاهد افتتاح چند واحد از این فاز باشیم.

حاتمی تصریح کرد: راه اندازی فاز دوم پتروشیمی بوشهر از نظر درآمد ارزی بسیار حائز اهمیت است و هر روز تاخیر در راه اندازی این فاز 800 هزار دلار ضرر دارد که ضرورت راه اندازی این فاز را نشان می دهد. . .

حاتمی: تولید یک میلیون تن الفین، 550 هزار تن LNG، 300 هزار تن HDP و همچنین 310 هزار تن HDP2 از ظرفیت های فاز دوم پتروشیمی است.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: تولید یک میلیون تن الفین، 550 هزار تن LNG، 300 هزار تن HDP و 310 هزار تن HDP2 از ظرفیت های فاز دوم پتروشیمی است.

حاتمی از پیشرفت 35 درصدی پروژه یک میلیون تنی الفین خبر داد و اظهار داشت: انشاءالله در آبان ماه سال آینده این واحد به بهره برداری می رسد و خدمات عمومی و خارجی نیز برای پایان تابستان سال آینده پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر در فاز دوم مشغول به کار هستند و در صورت تکمیل فاز دوم پتروشیمی بوشهر، بیش از 6 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 کارگر در فاز اول پتروشیمی مشغول به کار هستند و جوانان بومی استان بوشهر برای جذب نیروی جدید مورد توجه قرار می گیرند.

وی یادآور شد: مطالعات فاز سوم پتروشیمی بوشهر نیز انجام شده و با اختصاص 7 هکتار زمین وارد فاز اجرایی می شویم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: برای شروع فاز 3 درخواست 820 میلیون دلار وام داده ایم که امیدوارم با آن موافقت شود.

ضرورت تامین مالی فاز 3 پتروشیمی بوشهر

حاتمی بیان کرد: تامین مالی فاز 3 پتروشیمی بوشهر از پروژه های اولویت دار دولت و وزارت نفت است.

وی افزود: امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده فاز سوم پتروشیمی بوشهر در بهمن ماه سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: در فاز سوم توسعه پتروشیمی بوشهر پیش بینی می شود زنجیره تولید متانول تکمیل شود که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

حاتمی یادآور شد: اجرای شهرک مسکونی ساحلی یکی از پروژه های مهم پتروشیمی بوشهر است که مقدمات آن از قبل فراهم شده و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.