«عیسی زارع پور» روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از افتتاح فیبر نوری در استان گلستان در سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: گلستان اولین استانی است که تمامی شهرستان های آن تحت پوشش قرار دارند. توسط فیبر نوری سرعت فیبر و اینترنت در این استان به 950 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: 99.2 درصد روستاهای استان گلستان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند و تا یک ماه آینده تنها 7 روستا به این شبکه متصل می شوند.

زارع پور درباره خدمات دستگاه در پنجره خدمات ملی هوشمند گفت: 71 درصد خدمات دستگاه در پنجره خدمات ملی هوشمند دولت ارائه شده است که باید تا دهه فجر به 100 درصد برسد. بر این اساس دستگاه ها تا یک ماه فرصت هوشمند و 30 تصادفی برای استعلام آنلاین داده شده است. مهلت ارائه 100 درصد خدمات نیز به پایان رسیده است و امیدواریم تا پایان دهه فجر خدمات به اتمام برسد.

وی در تکمیل این قسمت از اظهارات خود گفت: نمایندگی ها تا 9 آذرماه فرصت دارند تا تمامی استعلامات را به صورت آنلاین ارسال کنند. امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها 29 درصد باقیمانده خدمات تا پایان دهه فجر به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شود.

منبع: ایرنا