افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

وام و سپرده مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یافت

  • کد خبر : 157978
وام و سپرده مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یافت

بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران: سخنگوی دولت گفت: برای حمایت از اجاره مسکن، وام و سپرده مسکن دو برابر شد، در تهران ودیعه مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان و در سایر مراکز استان ها بیش از دو برابر شد. . به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در پایان هیات دولت در […]


بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران:



سخنگوی دولت گفت: برای حمایت از اجاره مسکن، وام و سپرده مسکن دو برابر شد، در تهران ودیعه مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان و در سایر مراکز استان ها بیش از دو برابر شد. .



به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در پایان هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آمار رشد اقتصادی ارائه کرد که حاکی از رشد اقتصادی در حوزه های انرژی، نفت و ساختمان بود. رشد ساخت و ساز در سه ماهه اول به 3 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از توافقات با شورای پول و اعتبار برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود وام مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی مسکن به ۵ درصد کاهش یافت و قراردادهای اقساطی پلکانی وجود داشت. وام انجام شده است.

بهادری جهرمی گفت: برای حمایت از اجاره مسکن، وام و سپرده مسکن دو برابر شد، در تهران سپرده مسکن از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان و در سایر مراکز استان ها بیش از دو برابر شد. برای نخستین بار وام سپرده مسکن به میزان 40 میلیون تومان به روستاییان اعطا می شود.

سخنگوی دولت افزود: کمتر از دو ماه از ابلاغ سیاست اقتصادی دریامحور در 30 قرارداد می گذرد، قراردادهایی به ارزش 55 میلیارد تومان برای توسعه اقتصاد رو به دریا با بخش دولتی و خصوصی منعقد شده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر رئیس کل بانک مرکزی از آمار شاخص رشد اقتصادی در فصل دوم تابستان، گفت: این آمار نشان دهنده رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمانی است که در سال جاری به حدود سه درصد رسیده است. 6 ماه اول

بهادری جهرمی سپس گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توافق با شورای پول و اعتبار برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در آن را نادیده گرفت و گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار وام برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با سود 5 درصد پرداخت شد. همچنین برای حمایت از بخش اجاره مسکن، پیش‌بینی می‌شود که پرداخت اقساط در ماه‌های اول به صورت پلکانی انجام شود تا پرداخت‌ها آسان‌تر شود.

وی در خصوص افزایش دو برابری وام سپرده مسکن گفت: در تهران از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها از 70 به 150 میلیون تومان و در شهرستان ها از 40 میلیون به 100 میلیون افزایش یافت. همچنین برای اولین بار سقف 40 میلیونی برای وام سپرده شهرداری در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت افزود: با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی، با گذشت کمتر از دو ماه از ابلاغ سیاست کلی دریایی از سوی مقام معظم رهبری، حدود 30 قرارداد به ارزش 55 میلیارد تومان منعقد شده است. در راستای توسعه دریا محور در قالب قرارداد یا تفاهم نامه در حوزه بنادر و ساخت شناورهای دریایی و سایر تجهیزات در اقتصاد دریایی با بخش دولتی و خصوصی به امضا رسید.

بهادری جهرمی اعلام کرد: دولت با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای امضای قرارداد کشتیرانی تجاری بین ایران، امارات و کنیا برای توسعه راه‌های تجاری یا حمل‌ونقل بین‌المللی که یکی از اولویت‌های دولت است، موافقت کرد. نسبت به قابلیت های جغرافیایی از کشور بهتری استفاده کنیم.

وی در خصوص پیشنهاد وزارت دادگستری گفت: دولت با لوایح ایجاد معاهده قضایی بین ایران و ونزوئلا و همچنین با سه کشور دیگر برای ارسال به مجلس موافقت کرد.


انتهای پیام/




نرم افزار موبایل ایلانا


تلگرام خبری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.