افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

رضایت رئیسی از رشد چشمگیر روابط ایران و ترکمنستان به ویژه در حوزه تجاری

  • کد خبر : 157513
رضایت رئیسی از رشد چشمگیر روابط ایران و ترکمنستان به ویژه در حوزه تجاری

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان از رشد چشمگیر روابط دو کشور در سال های اخیر به ویژه افزایش حجم روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد. . تجارت فیمابین، در مورد لزوم تسریع در اجرای توافقات مهم. در نشست کمیسیون […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان از رشد چشمگیر روابط دو کشور در سال های اخیر به ویژه افزایش حجم روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد. . تجارت فیمابین، در مورد لزوم تسریع در اجرای توافقات مهم. در نشست کمیسیون مشترک بر همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی، حمل و نقل و ترانزیت تاکید شد.

رئیس جمهور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه برق و گاز، توسعه همکاری های تهران و عشق آباد در بخش حمل و نقل و ترانزیت با استفاده از ظرفیت های ایران را مورد تاکید قرار داد. بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و بندر چابهار.

رئیسی همچنین پیشینه تاریخی و تمدنی دو کشور و فراهم بودن زمینه برای ارتقای بیشتر تعاملات فرهنگی دو ملت را مورد تاکید قرار داد و آمادگی ایران را برای برگزاری برنامه مشترک فرهنگی با ترکمنستان و تجلیل از چهره ها و شخصیت های فرهنگی مشترک اعلام کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از این گفتگو اظهار داشت: امروز آنچه رژیم صهیونیستی و آمریکا با مردم مظلوم غزه انجام می دهند نه تنها مسلمانان جهان، بلکه همه مردم جهان را به شدت متاثر و خشمگین کرده است. دفاع از مظلومان و قیام علیه ظالمان را یکی از آموزه های متعالی مکتب اسلام و اساس بشریت دانست و بر استفاده از همه ظرفیت ها برای کمک به مردم مظلوم غزه تاکید کرد.

سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در این گفت و گوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مشارکت فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران را ارزشمند دانست. در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور و در ارائه‌های موازی این نشست، ایران بر تمایل کشورش برای گسترش سطح همکاری‌ها و اجرای توافق‌های صورت گرفته در بخش‌های انرژی، حمل‌ونقل، ترانزیت و فرهنگ تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.