افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

چگونه در بدترین شرایط آرام و جمع و جور باشیم؟ 8 راه حل کاربردی و موثر

  • کد خبر : 157221
چگونه در بدترین شرایط آرام و جمع و جور باشیم؟  8 راه حل کاربردی و موثر

همه ما در زندگی شرایط استرس زا زیادی داریم. اگر نتوانیم در این مواقع آرامش خود را حفظ کنیم، مطمئناً نتایج مخرب زیادی خواهیم داشت. رسیدن به آرامش و آرامش در زندگی غیرممکن نیست، فقط نیازمند روش های موثر و تمرین روزانه است. در این مقاله قصد داریم راه حل های کاربردی و موثری را […]

همه ما در زندگی شرایط استرس زا زیادی داریم. اگر نتوانیم در این مواقع آرامش خود را حفظ کنیم، مطمئناً نتایج مخرب زیادی خواهیم داشت. رسیدن به آرامش و آرامش در زندگی غیرممکن نیست، فقط نیازمند روش های موثر و تمرین روزانه است. در این مقاله قصد داریم راه حل های کاربردی و موثری را آموزش دهیم که با استفاده از آنها می توانید در موقعیت های مهم زندگی آرام و آرام باشید. با دی جی همراه باشید.

1. نفس عمیق بکشید

هر زمان که با یک موقعیت استرس زا مواجه شدید و می خواهید عجله کنید و کارها را انجام دهید، یک دقیقه توقف کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

  • پنج نفس عمیق بکشید و به آرامی هوا را از دهان خود خارج کنید.
  • از نظر ذهنی تصور کنید که با هر بازدم، تمام استرس از بدن شما خارج می شود.
  • لبخند بزنید، حتی اگر نمی توانید بخندید، مطمئن شوید که لبخند مصنوعی دارید.

در صورت لزوم، مراحل فوق را هر چند ساعت یک بار در محل کار یا خانه تکرار کنید تا آرامش داشته باشید و احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

2. عضلات خود را شل کنید

2. عضلات خود را شل کنید

پس از انجام مراحل فوق خیلی سریع نقاط تنش و ماهیچه های بدن خود مانند فک بسته، سفت شدن شانه ها، دست های گره کرده و … را شناسایی کنید.

برای ایجاد آرامش کامل در بدن، هر قسمت از بدن خود را که تحت تنش و در حالت انقباض است به آرامی لمس یا ماساژ دهید. تصور کنید این کار را در مکانی ساکت انجام می دهید. به عنوان مثال، تصور کنید در ساحل، در جکوزی یا در یک جاده زیبا هستید.

3. غذا را به آرامی بجوید

3. آهسته جویدن

اگر می خواهید یاد بگیرید که صبور باشید و همزمان وزن کم کنید، هنگام غذا خوردن آرام باشید. آهسته غذا خوردن و آهسته جویدن راهی مطمئن برای جلوگیری از پرخوری است.

با هوشیاری به طعم، بافت و عطر غذا توجه کنید، غذا را به آرامی بجوید و سعی کنید تمام مواد استفاده شده برای تهیه آن را حدس بزنید. آهسته جویدن غذا، به خصوص غذاهای مورد علاقه تان، به شما کمک می کند صبور باشید، آرام باشید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

4. ولش کن!

3. آن را رها کنید

رها کردن و فکر نکردن به موقعیت های استرس زا یک عادت بسیار خوب و موثر است. مطمئناً این وضعیتی که اکنون در آن قرار گرفته اید، پایان دنیا نخواهد بود. همچنین استرس و نگرانی در مورد موقعیتی که در آن قرار دارید هیچ فایده ای برای شما ندارد و به شما کمکی نمی کند، پس به آن فکر نکنید و آن را رها کنید. با این حال، باید بدانید که رها کردن کار آسانی نیست و نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد.

5. از مسیر لذت ببرید

4. از مسیر لذت ببرید

تمرکز بر نتیجه نهایی خسته کننده و استرس زا خواهد بود. پیگیری اهداف و دستیابی به نتایج مستلزم صرف زمان و صبر زیاد است. اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا به شما انگیزه بیشتری برای ادامه راه بدهد.

تمرکز بر افکار منفی را متوقف کنید. به خود بازخورد مثبت و پاداش بدهید تا بتوانید استرس را از بین ببرید و آرام شوید. توجه به مسیر و روند رسیدن به هدف باعث شادی و انگیزه بیشتر شما برای رسیدن به اهدافتان می شود.

6. به آینده فکر کنید

5. به آینده فکر کنید

هنگامی که با یک موقعیت استرس زا روبرو می شوید، نفس عمیقی بکشید و از خود بپرسید: “آیا این موضوع در هفته آینده، ماه آینده، سال آینده و 10 سال آینده برای من مهم خواهد بود؟”

نه، البته نه، چیزهایی که امروز شما را تحت فشار قرار می دهند، مطمئناً هفته آینده یا حتی روز بعد برای شما مهم نخواهند بود.

۷- کمال گرا نباشید

6. کمال گرا نباشید

از فکر کردن به کمال دست بردارید. هیچ کس در این دنیا کامل نیست. کمال گرایی و تلاش برای کامل بودن فقط باعث استرس شما می شود. همیشه عیب و نقص خود و دیگران را بپذیرید، این به شما آرامش و آرامش می دهد.

8. صبور باشید

«بعد از سختی، زور گرفتن آسان است، اما باید صبور بود» «سعدی»

7. صبور باشید

صبور بودن شما را آرام تر و آرام تر می کند. برای اینکه صبورتر باشید و توانایی کنترل استرس و نگرانی های خود را در موقعیت های استرس زا داشته باشید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • دفعه بعد که به فروشگاه می روید، صف را طولانی تر کنید.
  • به جای اینکه از طریق موبایل بانک به تجارت خود بپردازید، به بانک بروید و در صف بایستید.
  • برای رسیدن به محل کار خود از مسیری طولانی تر استفاده کنید.
  • و ….

این روش ها باعث می شود که احساس آرامش و صبر بیشتری داشته باشید. حتما پیشنهاد می کنیم چند روزی از این روش ها استفاده کنید تا نتیجه آن را در زندگی خود ببینید.

این مقاله در دسامبر 1402 به روز شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.