افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

هشدار مقام سابق وزارت خارجه آمریکا درباره «دلارزدایی» برجام

  • کد خبر : 157124
هشدار مقام سابق وزارت خارجه آمریکا درباره «دلارزدایی» برجام

به گفته بازار، توماس هیل، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا، معتقد است که ایالات متحده باید نگران اضافه شدن اعضای جدید به بریکس باشد، زیرا آنها می توانند «دلارزدایی» را تقویت کنند. هیل در مقاله ای برای شورای آتلانتیک، یک اندیشکده آمریکایی، با اشاره به پذیرش عضویت مصر در بریکس، هشدار داد: کشورهای […]

به گفته بازار، توماس هیل، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا، معتقد است که ایالات متحده باید نگران اضافه شدن اعضای جدید به بریکس باشد، زیرا آنها می توانند «دلارزدایی» را تقویت کنند.

هیل در مقاله ای برای شورای آتلانتیک، یک اندیشکده آمریکایی، با اشاره به پذیرش عضویت مصر در بریکس، هشدار داد: کشورهای شمال آفریقا ممکن است به برخی از “تهاجمی ترین حامیان” دلاری شدن تبدیل شوند.

وی افزود: واضح است که متحدان سنتی آمریکا مانند مصر، عربستان و امارات راه هایی را برای دلارزدایی در نظر می گیرند و پکن به پیشبرد این روند کمک می کند.

در سال جاری، بریکس که در اصل متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، برنامه هایی را برای کاهش تسلط دلار بر سیستم مالی جهانی ارائه کرد. اتحاد اقتصادی در ماه اوت از شش عضو جدید استقبال کرد و فرصتی برای هماهنگی جهانی بیشتر ایجاد کرد.

هیل نوشت: با پذیرش عضویت مصر، بریکس می‌تواند بر دلارزدایی الجزایر و تونس از طریق رهبری مصر در رژیم‌های تجاری موجود تأثیر بگذارد.

وی افزود: بریکس از طریق مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به GAFTA (منطقه آزاد تجاری عربی) و بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا دسترسی خواهد داشت. در حال حاضر، گسترش شبکه ارتباط تجاری بریکس 90 کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

هیل معتقد است: نشانه های تغییر مشهود است. در ماه اکتبر، مصر اوراق قرضه پاندا به یوآن را برای پرداخت بخشی از بدهی خود منتشر کرد و بانک روسیه اکنون پوند مصر را در میان ارزهای مورد استفاده برای تثبیت روبل قرار داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.